Rock Werchter 2026

Nee denk dat dit pas vanaf volgend jaar zal ingaan, is nog niet gestemd. Volgend jaar komt dan wel ineens iets van een 20 euro bij een ticket.
En dan weer tal van krantenartikels 'Ticketprijzen Rock Werchter fors duurder'. Om vervolgens in de laatste alinea een regeltje duiding te geven dat dit komt door het begrotingsakkoord. Maar niemand die verder leest dan de titel.

En dan weer tal van krantenartikels 'Ticketprijzen Rock Werchter fors duurder'. Om vervolgens in de laatste alinea een regeltje duiding te geven dat dit komt door het begrotingsakkoord. Maar niemand die verder leest dan de titel.
…en ik verwacht dan ook weer negatieve kritiek van Pukkelpop omwille van de prijsstijging bij RW en anderhalve maand later doen ze het zelf.

In Nederland.....van 6% naar 12% BTW
In Belgie....wetsvoorstel van de tafel geveegd en verandert er niks...
Totaal fout. In Nederland is de BTW (volgens mij, ben Belg) 9% en verandert er niks. In België zal de BTW in uitvoering van het vandaag bereikte akkoord opgetrokken worden van 6% naar 12%.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Tegen dat die wet erdoor komt, zal Werchter al gepasseerd zijn normaal.

Nee denk dat dit pas vanaf volgend jaar zal ingaan, is nog niet gestemd. Volgend jaar komt dan wel ineens iets van een 20 euro bij een ticket.

De wet moet inderdaad nog gestemd worden, maar begrotingsmaatregelen worden in een Programmawet gegoten die traditioneel snel door het Parlement gejaagd wordt en op 31/12 gepubliceerd wordt in het Belgisch Staatsblad. Standaard treedt een wet in werking 10 dagen na publicatie, maar er kan in de wet zelf een andere datum voorzien worden. Ik denk niet dat RW als leidraad gebruikt zal worden voor het bepalen van die datum. Als er inderdaad een btw-verhoging op festivaltickets komt (dat is momenteel nog onduidelijk), dan is de kans wel degelijk reëel dat die er komt vooraleer RW plaatsvindt.

In Nederland.....van 6% naar 12% BTW
In Belgie....wetsvoorstel van de tafel geveegd en verandert er niks...
In NL is het als ik mij niet vergis 9%. De onduidelijkheid over een eventuele stijging van 6 naar 12% geldt voor BE.

De wet moet inderdaad nog gestemd worden, maar begrotingsmaatregelen worden in een Programmawet gegoten die traditioneel snel door het Parlement gejaagd wordt en op 31/12 gepubliceerd wordt in het Belgisch Staatsblad. Standaard treedt een wet in werking 10 dagen na publicatie, maar er kan in de wet zelf een andere datum voorzien worden. Ik denk niet dat RW als leidraad gebruikt zal worden voor het bepalen van die datum. Als er inderdaad een btw-verhoging op festivaltickets komt (dat is momenteel nog onduidelijk), dan is de kans wel degelijk reëel dat die er komt vooraleer RW plaatsvindt.

In NL is het als ik mij niet vergis 9%. De onduidelijkheid over een eventuele stijging van 6 naar 12% geldt voor BE.
tis nochtans simpel allemaal: Als het onduidelijk is, gaat het waarschijnlijk over een beslissing in België.

Zeker waar. Werchter mist die kapstok gewoon. Maar dat deert het publiek precies niet als je over de verkoop hoort. De breedte is het hem aan het doen. Ik dacht dat het gemis harder effect zou hebben.
Foo's is prima voor Pinkpop, ik mis die niet. Ik heb er zelfs respect voor dat die een festival niet te vaak willen plat lopen.
Het zal wel aan mij liggen.
Maar ik moet hier altijd lachen als het over de "kapstok" van Jimmywe gaat.
Wat maken die automatische vertalingen van de niet Nederlandstaligen hiervan?

"Werchter simply lacks that coat rack"

Hoe zit het nu met die vestiaire op Werchter? 😁

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en ChrisV

Die verhoging komt er gewoon . Maar de verkoop is al bezig dus blijft het nu op 6%

Is die verhoging dan zo erg? Liever eenmalig 20 euro meer betalen op een festivalticket, dan dat bv. de BTW algemeen een procent opgetrokken wordt. Maar goed, we wijken af.
Dat sowieso, maar blijft wel een feit dat het "plezier" weer wordt getroffen.. festivaltickets, reizen, hotels, etc :).. Wat er voor gaat zorgen dat sommige mensen dit gewoon simpelweg niet meer gaan betalen voor een ticketje.

Is die verhoging dan zo erg? Liever eenmalig 20 euro meer betalen op een festivalticket, dan dat bv. de BTW algemeen een procent opgetrokken wordt. Maar goed, we wijken af.

Zolang voetbal RSZ-korting krijgt, moet men van de cultuursector afblijven, my 2 cents.
Maar ja, die festivals zijn niet de leefwereld van de politiek, als ze er al komen is het op uitnodiging.
Terwijl de vertakkingen met voetbalclubs veel nauwer zijn.

• Leuk
Waarderingen: koolket en BeWario

Users who are viewing this thread