Rock Werchter 2026

The Lumineers, Kasabian, Zwangere Guy, Loyle Carner, The Vaccines, All Them Witches en Dylan Gossett worden toegevoegd aan het programma van donderdag 2 juli. Nieuw voor vrijdag 3 juli zijn Teddy Swims, Royel Otis, The Last Dinner Party en Lauren Spencer Smith. Op zaterdag 4 juli vervoegen Halsey, Pixies, Matt Berninger, Kneecap, Palaye Royale en The Haunted Youth de line-up. A Perfect Circle, Paul Kalkbrenner en Ethel Cain staan zondag 5 juli in het Festivalpark.
Paar leuke namen, maar eerlijk gezegd word ik er ook weer niet super enthousiast van. Ach ja ik vind het stiekem niet zo erg, het maakt de keuze tussen GMM en RW makkelijker, die is bij dezen toch wel gemaakt.

Wellicht alleen nog de zondag van RW mee pakken.

Op basis van die leak lijken de namen toch al per stage te staan? Want donderdag Kasabian en ZG boven Loyle Carner is toch opvallend. Is The Prodigy dan ingesprongen als een vervanging voor Lorde?

• Leuk
Waarderingen: warriorandweirdo
Blij met Kasabian, Loyle Carner, All Them Witches, Royel Otis, Pixies, Berninger, Kneecap en de hele zondag eigenlijk wel.

Redelijk content met de nieuwe namen. Royel Otis, Ethel Cain, Kasabian, Halsey zijn allemaal wel namen waar ik naar uitkijk. The last dinner party ook wel, maar in mindere maten. Die heb ik toch al 3 keer eerder gezien.

Met The Cure, Moby, APC, en paul Kalkbrenner zit er waarschijnlij wel een dagticketje in! al had ik liefst nog een of twee interessante namen gehad

• Leuk
Waarderingen: koolket
Die donderdag blijft wel een bak karigheid voor mij. Eigenijk alleen Loyle Carner en eventueel All Them Witches.

Op basis van die leak lijken de namen toch al per stage te staan? Want donderdag Kasabian en ZG boven Loyle Carner is toch opvallend. Is The Prodigy dan ingesprongen als een vervanging voor Lorde?
The Prodigy wel de grootste naam in vgl met alles wat er is bijgekomen. Kan je nog niets van zeggen lijkt me?

Kan iemand mij vertellen waar The Lumineers nog op touren/teren? Is dan nog enkel "ho hey?"

Laatst bewerkt:
Ik zie dan toch liever een band met nieuw werk op het affiche. Weinig interesse in acts die zonder nieuw werk teren op hun gloriedagen. De bands uit het verleden zijn toch vaak bands uit het verleden met een reden.

Edit. :)
Bands uit het verleden zijn bands uit het verleden omdat die oude rukkers nu eenmaal geboren zijn in het jaar dat ze geboren zijn… toen werd hun muziek gesmaakt en nu wordt pop meer gesmaakt. Kan zijn dat Chappel Roan binnen 30 jaar geboekt wordt en dan zullen mensen ook zeggen, moet zij weer geboekt worden; dat is toch echt niets meer van nu… terwijl jij dan vanvoor mee zult brullen met G-o-t-t-o-g-oooooooo! 😉

Donderdag main: Mumfords and suns, Lorde, Lumineers, Vampire Weekend, Zwangere Guy, Kasabian, Yong Yello
Stond duidelijk leesbaar op een scherm in de bureau.

Nog even voor de duidelijkheid. Leaks als deze zien we hier natuurlijk nooit voorbij komen, en dat 2 weken van tevoren. Applausje voor @plastiek

Yungblud dus ook een zekerheidje voor Parklife. Tenzij die nog langer uitgeschakeld is, maar is nog ver weg...

Advies: staar je niet blind op de volgorde. Het zegt nog niet alles over de stage indeling.

• Leuk
Waarderingen: Pieterjan
Matt Berninger zowaar nog eens op de Werchterse weide zeg.

Halsey zal wel subben voor Gorillaz/TOP zeker?

• Leuk
Waarderingen: gerrie

Users who are viewing this thread