Rock Werchter 2026

Absurd hé. Al die mensen die hun jeugd willen herleven bij acts die ook niet een beetje in de buurt komen van wat ze vroeger waren. Zie nu ook Limp Bizkit die ineens overal headlinen.
Als je een beetje openminded bent kan je je heel goed amuseren bij de iets wat oudere acts. We moeten ook eerlijk zijn, zo maken ze ze ook niet meer.

• Leuk
Waarderingen: musicislife en festirock
Als je een beetje openminded bent kan je je heel goed amuseren bij de iets wat oudere acts.
Ik zie dan toch liever een band met nieuw werk op het affiche. Weinig interesse in acts die zonder nieuw werk teren op hun gloriedagen. De bands uit het verleden zijn toch vaak bands uit het verleden met een reden.

Edit. :)

Laatst bewerkt:
Ik leef mee met jullie na het slechte nieuws dat Neil Young niet komt, Lola Young kan ook leuk zijn ;)
Ik leef mee met mensen die oudere muzikanten automatisch als slecht bestempelen. Ik denk dat er op dit forum bijna niemand is die muziek discrimineert op basis van leeftijd. Ik vind sommige nieuwe muziek slecht, maar dat wilt niet zeggen dat er niet veel goeie jonge muzikanten zijn. Probeer eens wat meer open minded te zijn.

Ik zie dan toch liever een nieuwe band met nieuw werk op het affiche. Weinig interesse in acts die zonder nieuw werk teren op hun gloriedagen. De bands uit het verleden zijn toch vaak bands uit het verleden met een reden.
Maar wel blij zijn met The Cure is iets of wat contradictorisch natuurlijk. The Offspring heeft vorig jaar ook een nieuw album uitgebracht dus ergens is het te verantwoorden.

Maar wel blij zijn met The Cure is iets of wat contradictorisch natuurlijk. The Offspring heeft vorig jaar ook een nieuw album uitgebracht dus ergens is het te verantwoorden.
Had het hier ook niet per definitie over The Offspring. :) Meer over de Limp Bizkit's van deze wereld.

Had het hier ook niet per definitie over The Offspring. :) Meer over de Limp Bizkit's van deze wereld.
Maar ja dan kun je ook Moby daaronder zetten. Is die nog echt relevant? Nee uiteraard, maar aangezien dit de eerste keer in jaren is dat die een uitgebreide tour doet, wel weer relevant. Denk dat Limp Bizkit gewoon te vaak te bezichtigen is hier in de buurt met telkens weer dezelfde show.

• Leuk
Waarderingen: Mjz
Ik zie dan toch liever een nieuwe band met nieuw werk op het affiche. Weinig interesse in acts die zonder nieuw werk teren op hun gloriedagen. De bands uit het verleden zijn toch vaak bands uit het verleden met een reden.
Ik zie ook graag (en misschien nog liever) bands die het al bewezen hebben mét nieuw werk. Die bestaan er ook.

En toch zie ik het ene nog wel een plaats krijgen op RW en het andere niet. Bij Offspring is het vet wel echt op alle vlakken van de soep, muzikaal gezien.

Maar ja dan kun je ook Moby daaronder zetten. Is die nog echt relevant? Nee uiteraard, maar aangezien dit de eerste keer in jaren is dat die een uitgebreide tour doet, wel weer relevant. Denk dat Limp Bizkit gewoon te vaak te bezichtigen is hier in de buurt met telkens weer dezelfde show.
Exact dit. Kan wel eens voor een of twee festivalzomers, maar dan kan ie wel weer. Bands als Papa Roach en Limp Bizkit teren al jaren op dezelfde oude catalogus, blijven geboekt worden en zijn de laatste jaren zelfs nog gepromoveerd op affiches. Anderzijds, hoeveel zal The Offspring spelen van hun nieuwe plaat?

• Leuk
Waarderingen: swissepfan
The Lumineers, Kasabian, Zwangere Guy, Loyle Carner, The Vaccines, All Them Witches en Dylan Gossett worden toegevoegd aan het programma van donderdag 2 juli. Nieuw voor vrijdag 3 juli zijn Teddy Swims, Royel Otis, The Last Dinner Party en Lauren Spencer Smith. Op zaterdag 4 juli vervoegen Halsey, Pixies, Matt Berninger, Kneecap, Palaye Royale en The Haunted Youth de line-up. A Perfect Circle, Paul Kalkbrenner en Ethel Cain staan zondag 5 juli in het Festivalpark.

• Leuk
Waarderingen: Paddy

Users who are viewing this thread