Rock Werchter 2026

Ik was er niet bij (stond toen bij Olivia) maar veel dingen op Glastonbury zijn al snel een groot feestje. Dit was de eindafsluiter op het één na grootste podium op de slotdag dus daar zal sowieso meer euforie ingezeten hebben. Gaan ze op RW niet evenaren denk ik.

Volgens mij was @Joslittel er wel. Wat denk jij Jos?
Er zat inderdaad heel veel euforie in de menigte (zoals eigenlijk overal op Glasto de hele week door). Dit publiek had weinig nodig om te ontvlammen, en ontvlammen deed het met fakkels en al! Ik heb er enorm van genoten maar als kritische luisteraar had ik wel echt wat aan te merken op de show zelf. Met name dat er veel stiltes waren tussen de nummers door (met af en toe wazige oproepen richting The Warriors) maar vooral dat enkele grootste hits maar heel kort gespeeld werden, oa No Good. Eigenlijk best een gekke show daardoor.

Mijn verwachting is dat ze ditzelfde niet gaat lukken op de main van RW. Heb ze eerder op mains gezien (oa Pukkelpop) en dat lukte ook niet. Als het in de Barn staat is het een héél ander verhaal en kan het snel voelen als een oude ravebunker om lekker los te gaan met elkaar.

Mooie affiche van DTRH. Graag F+TM, Little Simz, David Byrne, Loyle Carner, Matt Berning, Oklou, Florence Road, Folk Bitch Trio en The Mary Wallopers ook op RW.

Little Simz, David Byrne, Empire of the Sun, Loyle Carner, All Them Witches, Matt Berninger en Baxter Dury mogen allemaal door van DTRH. Verder vind ik het daar niet heel bijzonder
Verder ook nog Oklou, Beirut, Avalon Emerson, Charlotte Cardin, Florence Road, Folk Bitch Trio, Kin'Gongolo Kiniata, The Mary Wallopers en Westside Cowboy. Als daar een 10-tal van op RW verschijnen, ben ik een heel gelukkig man.

Als je die line ups van Dtrh en RW vergelijkt dan is die line up in Werchter echt een verstofde oude boel
Ze hebben dan ook beide een andere insteek. En een ander publiek.
Even wachten op wat Werchter undercard voor de vergelijking/conclusie te trekken.

Als je die line ups van Dtrh en RW vergelijkt dan is die line up in Werchter echt een verstofde oude boel
Heerlijk toch! Kwaliteit boven hype.

Nee, The Prodigy hoeft voor mij ook niet echt zonder Flint. Maar in 2015 was dat toch een dik feest. Veel sfeer op de wei toen.

Van DTRH graag all them witches, berninger, Byrne en beirut.

• Leuk
Waarderingen: Piranha43 en rw83
Er zat inderdaad heel veel euforie in de menigte (zoals eigenlijk overal op Glasto de hele week door). Dit publiek had weinig nodig om te ontvlammen, en ontvlammen deed het met fakkels en al! Ik heb er enorm van genoten maar als kritische luisteraar had ik wel echt wat aan te merken op de show zelf. Met name dat er veel stiltes waren tussen de nummers door (met af en toe wazige oproepen richting The Warriors) maar vooral dat enkele grootste hits maar heel kort gespeeld werden, oa No Good. Eigenlijk best een gekke show daardoor.

Mijn verwachting is dat ze ditzelfde niet gaat lukken op de main van RW. Heb ze eerder op mains gezien (oa Pukkelpop) en dat lukte ook niet. Als het in de Barn staat is het een héél ander verhaal en kan het snel voelen als een oude ravebunker om lekker los te gaan met elkaar.
Klopt. The Prodigy in the UK is ook iets helemaal anders dan op het vasteland. Op voorhand was The Prodigy vorig jaar op bv. Glasto-efests-forum al één van de meest geanticipeerde optredens. Die band heeft daar nog een veel iconischere status dan hier. Heb daar bv. ook waanzinnige taferelen gezien bij een band als Kasabian, die hier zelfs met Tom Meighan nog als zanger niet eens Vorst uitverkochten.

The Prodigy al gezien zowel op RW als op PKP, beide op mainstage en nog met Keith Flint, en dat viel twee keer tegen. Ik hoop voor de fans dat ze de Barn spelen, dat kan wel iets worden. Op mainstage voorafgaand aan M&S zal het echt op een koude steen vallen denk ik.

Users who are viewing this thread