Rock Werchter 2026

Ik reken toch op mainstage. Is het in The Barn, dan is het straf, maar dan moet het ego toch serieus verminderd zijn. Denk ook dat het qua publieke opkomst onverantwoord zou zijn. Geef het Werchter-publiek hits en dan heb je een grote massa gegarandeerd.
Denk dat de stage dat die nog op een RW main geboekt worden gepasseerd is. Dus voor de Barn wel leuk geboekt, los van dat ik niks voor die act voel.

Denk dat de stage dat die nog op een RW main geboekt worden gepasseerd is. Dus voor de Barn wel leuk geboekt, los van dat ik niks voor die act voel.
Ik vrees er toch voor. Zou heeeel straf zijn, maar echt onverantwoord ook mijn inziens. Typische legacy act die veel meer dan 20.000 man trekt. Afhankelijk ook van wat er tegenover zou staan. Maar is het toch zo, dan beleven de mensen die in The Barn geraken iets unieks. Hopelijk krijgen ze hem op tijd weer opgebouwd voor de vrijdag ;)

• 100
Waarderingen: JP5
zijn er echt mensen die Lorde willen zien komen, op een headlinerplek notabene? is dat niet diegene die haar publiek vroeg om te zwijgen om dan zelf kattevals verder te zingen?

Haha, wat een onzin dit. Ik zie haar zelf volgende week dus vind het geen ramp als er een lekkere boomerband voor in de plaats komt. Maar voor Werchter (en de toekomst van Werchter) zou Lorde een fijne boeking zijn, die de huidige line up weer een klein tikkie afstoft.

Om dezelfde reden: kom vooral maar door met een Addison Rae of Jennie…

Nu bang afwachten tot 11 uur en de eerste worp van DTRH om te zien wat er uiteindelijk wegvalt (ervan uitgaande dat als Lorde of TWOD daar niet staat, ze sowieso ook niet bij ons staan).

Wat ik me vooral herinner van de 2015 editie dat er constant werd geroepen: "are there any fucking Prodigy Warriors here"

Dat waren alle lyrics denk ik toen ja hahaha....
Ik stond zowat tegen de bassboxen aan de main rechtsvoor met m'n vriendin. Man wat een kabaal> En dat is het vooral.

Mooi? Nee , Goed? discutabel over wat goed is. Als we de lijn heel breed trekken bij dance/electronica met live instrumenten dan is bv. Soulwax 10x verfijnder/beter op dat vlak.

Maar met The Prodigy wordt je gewoon een keer omver geblazen. En dat is wel prima op zijn plek op zo'n festival. Ik ga ervan genieten! Ze hebben flinke hits voor een Mainstream festival.

• Leuk
Waarderingen: yannickd en Bert
Slimme boeking. Op maat van de traditionele Werchter combi bezoeker. Er kan vanalles geroepen worden, maar ofwel het veld ofwel de Barn gaan wel vol staan.
Of de meerwaardezoeker er blij van wordt, is helemaal iets anders. Maar vanuit festivalstandpunt begrijp ik het zeker.
Ik geloof écht niet dat het veld hiervoor volloopt, maar een slimme boeking is het zeker. Als je ziet welke festivals ze de vorige jaren konden boeken, zal het vooral meevallen in de portemonnee van de Schuer.

• Leuk
Waarderingen: koolket
Ik val in herhaling, dus even citeren uit eigen werk:
In dat opzicht klopt het wel, maar gezien de laatste passage op Werchter is er niks meer uitgekomen. Ik heb ze 2(?) jaar geleden nog op Dauwpop gezien waar ze absolute headliner waren, maar slechts een half gevulde tent hadden. De show was één grote mix van hun nummers en voordat je het hoogtepunt had bereikt in een nummer was de volgende al ingezet. In mijn mening vond ik ze vroeger veel beter en was het geheel spannender dan dat het nu is. Achja, Ik zal er uiteindelijk ook bij zijn als ze in de Barn staan hoor, dat feestje wil ik ook niet missen.

Ik geloof écht niet dat het veld hiervoor volloopt, maar een slimme boeking is het zeker. Als je ziet welke festivals ze de vorige jaren konden boeken, zal het vooral meevallen in de portemonnee van de Schuer.
Die festivals boekten ze als absolute headliner van de dag, op RW staan ze als sub of afsluiter tweede stage. Dat is nogal een verschil.

Vind het toch knap om zo'n band op een lagere spot te boeken die overal headlinen.

Mwa, de donderdag zal nog wel zwaar bewapend worden.

De combiticket liefhebber wordt met deze aankondiging wel goed bediend in mijn ogen. Dagtickets zullen voor donderdag niet veel extra verkocht worden door enkel The Prodigy , daar geloof ik dan weer niet in.

• Leuk
Waarderingen: Mjz

Users who are viewing this thread