Rock Werchter 2026

There's so much concern here about a potential clash between Moby and APC because that was exactly the zeitgeist many grew up with, watching Rock Werchter. You'd see Metallica, Rammstein, Chemical Brothers, and Daft Punk at one festival, and everyone loved and celebrated everything.

• Leuk
Waarderingen: visdave34 en Joslittel
Persoonlijk ben ik wel tevreden met de zondagse combi Moby-The Cure. Dat had ik niet meer verwacht nu de verjonging van het festival werd ingezet. Zo'n line-up verwacht je eerder op TW Classic. De jongere generatie in huis is minder tevreden.

• Leuk
Waarderingen: RuneBrico
Nope. Muzikale opvoeding beperkte zich tot passief genieten (CD’s), nooit een optreden samen gezien totdat ik hem in 2022 voor zijn 60e verjaardag maar zelf meesleurde naar Elbow in Vorst. Herinnering voor het leven 🖤

Mooi, dat moet een schitterende aftrap zijn geweest. 👌
Zelf kreeg ik geen andere muzikale opvoeding dan klassieke muziek, dat vind ik wel jammer. Had best was Beatles/Stones in huis gemogen…

Moby zag ik toevallig wel in m’n jeugd, in een tent op Pinkpop ‘98. Niet veel actieve herinnering aan 😬 behalve dat het een chaotisch dansende bende was. Moby was toen nog wel echt een pure dance act, was nog de periode voordat daar met Play verandering in kwam.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MadMandra27
Ik was al enthousiast over Moby maar dan ging ik snel even door de set in de Afwas Dome (Allez toen nog gewoon het Sportpaleis) op YouTube en nu gewoon nog enthousiaster. Eindigen met Lift me up, Natural Blues, Feeling so real en Thousand, dat wordt een topsfeertje!

Ik was al enthousiast over Moby maar dan ging ik snel even door de set in de Afwas Dome (Allez toen nog gewoon het Sportpaleis) op YouTube en nu gewoon nog enthousiaster. Eindigen met Lift me up, Natural Blues, Feeling so real en Thousand, dat wordt een topsfeertje!
Thousand is ook wel legendarisch…

Eigenlijk gaat hele weide op zijn kop staan. Kan je nu al voorspellen.

Ik moest weer even graven

Maar Elbow deelde voor de 2025 een poster voor Werchter met o.a. Weezer en Franz Ferdinand op stonden.

Weezer is natuurlijk geweest. Maar Franz Ferdinand is er niet van gekomen.
Laat die mannen nu wel on tour zijn in juli a.s. jaar. Einde juli in Frankrijk en Portugal.
Graag geziene gasten op de festivals en inmiddels van 2018 geleden(!)

Bijlagen

• Screenshot_20251118_213036_Chrome.jpg
    Screenshot_20251118_213036_Chrome.jpg
    169,7 KB · Weergaven: 50
  • Screenshot_20251118_213125_Facebook.jpg
    Screenshot_20251118_213125_Facebook.jpg
    208,9 KB · Weergaven: 48
I had to dig again

But Elbow shared a poster for Werchter for 2025 with Weezer and Franz Ferdinand on it, among others.

Weezer was a thing of the past, of course. But Franz Ferdinand never made it.
Those guys are actually on tour this July. At the end of July in France and Portugal.
Welcome guests at the festivals and now from 2018 ago(!)
I know things changed a bit with KOL etc… but looking at that it shows just before Christmas we knew the headers, subs, Barn headliners and all but one of the Klub C headliners too

• Leuk
Waarderingen: ChrisV
Vindt het wel grappig dat we bij Moby, 'hoogstens Barnhead' en 'gedateerd' tot 'terechte sub' en 'legendarisch' zijn gegaan. De stemming veranderd hier wel eens blijkt wel weer, haha.
Het is natuurlijk een legendarische naam, maar ik snap best dat zijn populariteit tegenwoordig moeilijk te peilen is

Users who are viewing this thread