Rock Werchter 2026

Wat was Mumford goed in het Sportpaleis!
Die hadden nu eens echt iedereen mee. De stilte bij sommige songs ook.. kippenvel!

• Leuk
Waarderingen: musicislife
Ik verwacht binnen een uurtje een naam hoor voor Werchter, co-head voor de donderdag/vrijdag. Of is dat ijdele hoop?

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Maar neen. Blijft een gok.
Ik vind het wel vreemd dat The War on Drugs nog geen andere data heeft aangekondigd behalve NOS Alive en Mad Cool. Wellicht doen ze maar een korte Europese tournee en dan stijgen de kansen voor RW. In 2024 deden ze ook maar een korte Europese tour van 5 juli tot 21 juli

Dit jaar was vooral St Vincent en Anna Calvi acts voor Gent Jazz die wel thuishoorden op RW. Benieuwd wat voor 2026 de aangekondigde acts Gent Jazz die we gaan missen voor volgende editie. Zou Matt Berninger Gent Jazz verkiezen boven RW?

• Leuk
Waarderingen: Aschbacheronkel
Wellicht een ouderwetse 16u aankondiging?

Met nog een week te gaan zal het toch wel redelijk los gaan komen. We wachten rustig af.....

ik hoop dinsdag nog een losse aankondiging (coheadliner vrijdag) en dan donderdag als de presale start een pakketje.

Ik verwacht dan in elk geval geen headliner maar gewoon het klassieke hoge spots pakket. Resterende headliners komen nog wel later.

Pakket met bv: Moby, The Offspring, Paul Kalkbrenner, David Byrne, Teddy Swims, Dogstar, Matt Berninger, Pixies, A Perfect Circle, Ethel Cain…

KOL, Lorde en TWOD nog met losse aankondigingen.
Die namen zouden al fantastisch zijn imo. Doe in dat pakketje nog een paar Slope/Barn acts als Dead Poet Society, Bilk, Columbia Mills, Bad Nerves en The Blue Stones (In Februari in de Trixxx!) en ik hoef de rest van de aankondigingen niet meer te weten :p
Zou ook nog wel eens een groep zoals the Temper Trap willen voorbij zien komen (hebben onlangs nog een nieuwe single uitgebracht) en zouden niet misstaan in de Klub C.

• Leuk
Waarderingen: Joss
Niet het grootste gemis? Ik vind het ronduit hartverscheurend als op dezelfde dag dat ik hoop krijg op SR dit direct weer wordt afgepakt

Maar wat heb je liever, even die halve dag, of weken lang ervan overtuigd zijn van een band en dat ze dan toch niet komen? 😅

Users who are viewing this thread