Rock Werchter 2026

Dat zou wel echt een héél andere naam zijn dan wat ik al een tijdje hoor circuleren. Dacht dat zij naar het KBS zou gaan. Zou wel echt de stunt van het jaar zijn dan.
Er wordt toch vanuit gegaan dat de ontbrekende Live /s Live-headliner een grote popnaam is? (doel niet op Gaga opzich, maar op "héél andere naam", terwijl Gaga ook gewoon een grote popnaam is)

Er wordt toch vanuit gegaan dat de ontbrekende Live /s Live-headliner een grote popnaam is? (doel niet op Gaga opzich, maar op "héél andere naam", terwijl Gaga ook gewoon een grote popnaam is)
Klopt, maar pop is een breed spectrum. Soit, zullen zien wat het wordt, maar kan ook zomaar een hint geweest zijn naar Ronquieres die een grote vis hebben.

Hurricane/Southside Festival have a Announcement Tomorrow or next Week.
This year, the festivals shared several acts with Rock Werchter.

Werchter zal sowieso pas dinsdag weer hun momentje pakken denk ik.
Ik verwacht dan in elk geval geen headliner maar gewoon het klassieke hoge spots pakket. Resterende headliners komen nog wel later.

Pakket met bv: Moby, The Offspring, Paul Kalkbrenner, David Byrne, Teddy Swims, Dogstar, Matt Berninger, Pixies, A Perfect Circle, Ethel Cain…

KOL, Lorde en TWOD nog met losse aankondigingen.

Begrijp ik. Maar Graspop deed dat normaal ook toch? Probeer te begrijpen waarom festivals al eerder dan normaal (en sommige ook meer namen) zo vroeg in het seizoen droppen.
iedereen zit krab bij kas, dat betekend dat mensen in de meeste gevallen maximaal 1 festival per jaar doen. Alcatraz heeft al zo goed als heel de lineup gereleased en verkoopt goed, dan moet graspop zich daar ook aan aanpassen omdat dit potentiële bezoekers zijn die anders al een ticket gekocht hebben voor het ene metal festival dat ze gaan doen dat jaar en dus niet meer in de mogelijke poule klanten zit.

Werchter heeft niet echt een concurrent in zijn genre in België. Er zullen vast ook wel nog wat andere redenen meespelen maar dit is zeker eentje die speelt.

• Leuk
Waarderingen: wess
Ik verwacht dan in elk geval geen headliner maar gewoon het klassieke hoge spots pakket. Resterende headliners komen nog wel later.

Pakket met bv: Moby, The Offspring, Paul Kalkbrenner, David Byrne, Teddy Swims, Dogstar, Matt Berninger, Pixies, A Perfect Circle, Ethel Cain…

KOL, Lorde en TWOD nog met losse aankondigingen.
Geen Jack White?

I don't expect a headliner, but just the classic high-spots package. The remaining headliners will come later.

KOL, Lorde and TWOD still with separate announcements.
I don’t know if it’s just a problem with translation , but the way I’ve read this is that KOL , Lorde and TWOD are now certainties. Is this the case then?

Klein beetje bevooroordeeld, maar Mumford wordt allesbehalve een dovende nachtkaars. Integendeel. Nokvol Sportpaleis met vooral dertigers, veertigers en vijftigers, de big spenders op Werchter. En ook heel veel Nederlanders, wat op RW ook het geval is. Terechte headliner nog maar eens bewezen. En wie hen niet lust zal wel een alternatief vinden.

Wanneer gaan we afstappen van streamingcijfers als maatstaf te nemen of iets leeft of niet onder 'de mensen' (want wie zijn dat "linkse millenials" en hoe kom je daar zelfs bij?).
In de cultuur en mediasector spreekt men van leftfield (alternatief) en rightfield (commercieel) georiënteerde festivals, zenders, artiesten, programma’s etc. Dus (relatief) alternatief en millenial. Dat bedoel ik en zo kom ik erbij.

En ik zeg toch niet dat streamingcijfers dé maatstaf zijn? Ze zijn een maatstaf, naast bereik op TikTok, verkoopcijfers van tickets en albums, etc.

Klein beetje bevooroordeeld, maar Mumford wordt allesbehalve een dovende nachtkaars. Integendeel. Nokvol Sportpaleis met vooral dertigers, veertigers en vijftigers, de big spenders op Werchter. En ook heel veel Nederlanders, wat op RW ook het geval is. Terechte headliner nog maar eens bewezen. En wie hen niet lust zal wel een alternatief vinden.
Idem. Ik was er ook, zeer dichtbij het podium. 6e keer dat ik ze zie. Een wereld van verschil met de 1e keren. Fantastische avond. En dat vond duidelijk heel het Sportpaleis.

Users who are viewing this thread