Rock Werchter 2026

Als Lily Allen komt is het of barnhead, of subheadliner. Al de rest zou fenomenaal geboekt zijn.

Vreemde vergelijking btw. Courteeners spelen op Glasto ook gewoon 's namiddags in de tent hoor. En Gerry heeft nog nooit in België opgetreden, dus er is geen vergelijkingspunt. Mocht ie ooit de oversteek maken, zie ik 'm wel een dag Lokerse ofzo headlinen. Die beide artiesten hebben ook nooit een hit in België gehad, Lily Allen talloze én heeft het momentum nu ongelofelijk mee.
Ik geloof echt niet wat ik lees, maar zal gewoon de hype niet snappen en aan mij liggen. Ik hoop voor wie het wenst dat ze (zo hoog) geboekt wordt, het is jullie gegund!

Ben ik het niet helemaal mee eens. Blur, die toch veel bekender is, had ook moeite om zijn dag bij de Lokerse Feesten te verkopen in 2023 volgens mij.
Het zou Jarvis en zijn band sieren een mooie afsluitende spot in één van de grootste festivaltenten ter wereld te aanvaarden en daar het dak eraf te spelen. Beter dat dan op een kleiner festival de dragende dagnaam te moeten zijn en dan, uiteraard, slecht verkopen.

Als Lily Allen komt is het of barnhead, of subheadliner. Al de rest zou fenomenaal geboekt zijn.

Vreemde vergelijking btw. Courteeners spelen op Glasto ook gewoon 's namiddags in de tent hoor. En Gerry heeft nog nooit in België opgetreden, dus er is geen vergelijkingspunt. Mocht ie ooit de oversteek maken, zie ik 'm wel een dag Lokerse ofzo headlinen. Die beide artiesten hebben ook nooit een hit in België gehad, Lily Allen talloze én heeft het momentum nu ongelofelijk mee.
Fair enough, het was wat gechargeerd. Maar toch: Allen is in de UK echt vele malen groter hoor. Als die als sub op barnhead komt vreet ik 5 pannen mosselen in de Apero (geen straf).

Ben ik het niet helemaal mee eens. Blur, die toch veel bekender is, had ook moeite om zijn dag bij de Lokerse Feesten te verkopen in 2023 volgens mij.
Lokerse feesten zijn amper uitverkocht, tenzij Clouseau ofzo. Of dit jaar dEUS omdat ze amper 3 festivals deden. En dat was ook maar op de dag zelf sold out.

Dus dat Blur dat deed een paar weken voor hun dag op de Lokerse, was al een prestatie op zich. Het is echt niet zo erg dat de Lokerse niet uitverkoopt, da's iets wat dus zelden gebeurd.

Pulp zou daar best headliner kunnen zijn, zet daar nog wat indie of britpop-bands voor en dat is wel voor 80/90 % gevuld de dag zelf.

Maar toeren die überhaupt zo lang?

• Leuk
Waarderingen: koolket en Everyknight
Hoezo? Maanden op voorhand uitverkocht met nog heel veel zoekenden op TS herinner ik me. Op een dinsdag, zonder benoemenswaardige andere namen op hun dag.
Het klopt dat ze uitverkocht waren, dat had ik fout. Echter hadden ze daar wel een half jaar voor nodig. 7 juni waren ze uitverkocht, dus 2 maanden voor het optreden. Neemt niet weg dat Pulp wel een heel goed programma om zich heen moet krijgen willen ze een goede kaartverkoop genereren.

Verwachten we morgen nog een naam of gaat het voor volgende week zijn?
Ik zou zeggen morgen 1 naam, dinsdag 1 naam en do/vr een pakketje?

Edit: of zoals Chiel zegt een pakketje dinsdag. Maar ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat The xx de enige grote naam gaat zijn voor die dag, komt denk ik nog wel een (sub)headliner bij met een losse aankondiging. Morgen dus. 😁

ik denk ook dat we nog zeker 1 co-headliner krijgen die te groot is om in een pakketje te steken. Kan natuurlijk ook dat ze die pas later bekend maken

Verwachten we morgen nog een naam of gaat het voor volgende week zijn?
Denk dat, behalve deze week door de verlofdag, het elke week dinsdag 8u is?

Nu we de headliners zowat kennen dinsdag nog een pakketje namen gok ik. En dan vrijdag de verkoop.

Subheadliner was ze zelfs niet in de tijd dat ze die hits scoorde. Ok een hype op dit moment even. Maar kan tegen volgende zomer ook gaan liggen zijn. We gaan haar toch niet ineens bombarderen tot headliner. Namiddagspot main of hoge barnspot.

• Leuk
Waarderingen: koolket en Paddy
@Matt
I think that, except this week because of the day off, it is 8am every Tuesday?

Now that we know the headliners, I'm guessing there'll be another batch of names on Tuesday. And then the sale on Friday.
Were the packages normally at 4pm?

Hoping for 1 more to sit alongside The XX tomorrow and then the package next week. Last year there were 14 names so fingers crossed it’ll be similar

Ik zou toch echt dringend TikTok of Insta eens openslaan als ik van u was 😅
Dat is net het punt van TikTok en z’n algoritme: het maakt artiesten heel groot in hun bubbel, waar jij in het geval van Lily Allen dus toe behoort. Streamingcijfers zijn matig, haar album doet het gemiddeld in de Ultratop.

Ja, er is bij linkse millenialls hype rond West End Girl. Neen, dat maakt haar geen subheadliner van een festival als Werchter.

Subheadliner was ze zelfs niet in de tijd dat ze die hits scoorde. Ok een hype op dit moment even. Maar kan tegen volgende zomer ook gaan liggen zijn. We gaan haar toch niet ineens bombarderen tot headliner. Namiddagspot main of hoge barnspot.
Blijkbaar moet je Tiktok hebben om de hype te snappen.

Users who are viewing this thread