Rock Werchter 2026

Je merkt aan alles dat RW de indie rock trein alweer heeft gemist, zelfs BKS doet beter met hun 3 rockbands.
Ze hebben het niet door blijkbaar… alle voeling kwijt dus. Jammer. Mensen blijven geen €315 betalen voor een combi voor hoofdacts die geen 5 sterren optredens kunnen realiseren. Enkel The cure zal in de buurt komen met een frisse gorillaz als zilveren medaille. Te weinig.
Als Jack White niet kan, dan moet het Moby worden die naast TWOD, KOL en Pixies het leed kan verzachten.
2027 moet het PJ worden, anders ben ik er helemaal klaar mee.
Moby is indie rock?

Je weet dat er nog maar 5 namen bekend zijn?

• Leuk
Waarderingen: Chiel
Je merkt aan alles dat RW de indie rock trein alweer heeft gemist, zelfs BKS doet beter met hun 3 rockbands.
Ze hebben het niet door blijkbaar… alle voeling kwijt dus. Jammer. Mensen blijven geen €315 betalen voor een combi voor hoofdacts die geen 5 sterren optredens kunnen realiseren. Enkel The cure zal in de buurt komen met een frisse gorillaz als zilveren medaille. Te weinig.
Als Jack White niet kan, dan moet het Moby worden die naast TWOD, KOL en Pixies het leed kan verzachten.
Ik ben hier weer met mijn dooddoener: Niemand verplicht u om een kaart te kopen🤣

Festivals genoeg om uit te kiezen waar wel uw goesting staat.

Na mijn gezeur even een positieve noot. Dat nieuwe latin inspired nummer van Gorillaz is echt fantastisch zeg! Ten tijde van Humanz dacht ik dat Gorillaz ook over the hill was maar die zijn daarna ijzersterk terug gekomen. Die met Sparks is ook al top

• Leuk
Waarderingen: phil
Ik zie Moby echt nog een Barn-head worden. Lijkt me niet dat die de allerhoogste eisen heeft en zeker kan gecharmeerd worden door de unieke setting. Ik zie het toch gebeuren, net als Lorde onder Mumford & Sons of The XX.

Je kan vinden van de huidige aankondigingen wat je wil, maar we kunnen het allemaal eens zijn dat SOAD gewoon op RW had moeten staan. Dan zou er nul kritiek zijn op ‘saaie’ headliners ernaast zoals M&S of 21P
Maar...die waren blijkbaar nooit een optie gezien ze Stadions kunnen vullen met peperdure tickets. Plus mensen blijven altijd zagen precies...

Maar om nog eens één laatste gok te lanceren. Gebaseerd op werkelijk niets uiteraard.

Mumford & Sons - Editors - Macklemore
The XX - Lorde - Little Simz
21Pilots - Gorillaz - Zwangere Guy
The Cure - Kings of Leon

We hebben al ergere bovenkanten gehad in dat geval. Zeker met als gevoelde Barnheads Moby, A Perfect Circle, Paul Kalkbrenner en pakweg Bazart?

• Leuk
Waarderingen: Wout_VS en jimmywe
Dat zeggen meestal mensen die zelf de voeling kwijt zijn.

Ja, SOAD is een groot gemis op deze affiche, maar ik denk dat ze minstens even hard gevloekt hebben op den bureau daar.

Pulp - Pixies - Alabama Shakes zou zomaar eventjes het Cactus trio van komende zomer kunnen zijn. Zoals al veel keren gezegd: het aanbod is breed en ieder festival moet en zal aan bod komen.
Correct. Buikgevoel zegt enkel Pixies hiervan op Rock Werchter. Pulp op Cactus Festival lijkt mij zeer plausibel.

Correct. Buikgevoel zegt enkel Pixies hiervan op Rock Werchter. Pulp op Cactus Festival lijkt mij zeer plausibel.
Pulp moet dan toch ook heen en weer naar Madrid? Ze spelen op MadCool op zaterdag 11 juli, dus midden in het Cactus weekend.
Op donderdag 2 juli staan ze in Frankrijk, dus zaterdag/zondag RW ligt meer voor de hand (en ja, ik wil ze graag zien).

Pulp moet dan toch ook heen en weer naar Madrid? Ze spelen op MadCool op zaterdag 11 juli, dus midden in het Cactus weekend.
Op donderdag 2 juli staan ze in Frankrijk, dus zaterdag/zondag RW ligt meer voor de hand (en ja, ik wil ze graag zien).
Ok, dit lijkt goed nieuws! Wil ze ook zeer graag zien, maar willen zij in The Barn staan? Mainstage zie ik niet meteen gebeuren ...

Ok, dit lijkt goed nieuws! Wil ze ook zeer graag zien, maar willen zij in The Barn staan? Mainstage zie ik niet meteen gebeuren ...
Geen idee wat hun eisen zijn. In ieder geval nemen ze op Beauregard genoegen met een plek onder de Franse rapper Orelsan.

Pulp is te klein om sub te zijn, tenzij onder een stadionheadliner, maar dat is The Cure niet. Headliner The Barn zou ideaal zijn, maar dat lijkt me dan een flinke stap terug.

• Leuk
Waarderingen: jimmywe
Maar...die waren blijkbaar nooit een optie gezien ze Stadions kunnen vullen met peperdure tickets. Plus mensen blijven altijd zagen precies...

Maar om nog eens één laatste gok te lanceren. Gebaseerd op werkelijk niets uiteraard.

Mumford & Sons - Editors - Macklemore
The XX - Lorde - Little Simz
21Pilots - Gorillaz - Zwangere Guy
The Cure - Kings of Leon

We hebben al ergere bovenkanten gehad in dat geval. Zeker met als gevoelde Barnheads Moby, A Perfect Circle, Paul Kalkbrenner en pakweg Bazart?
Zwangere Guy koppelen aan de bovenkant van mijn favoriete festival maakt me één ding pijnlijk duidelijk : ik zal van favoriet festival moeten veranderen ...
Kogel is door de kerk - extra budget voor zomervakantie.

• Leuk
  • Verdrietig
Waarderingen: phil en musicislife

Users who are viewing this thread