Rock Werchter 2026

Dit zou toch de zwakste line-up ooit zijn voor RW.
Ik gok nog steeds op Florence op donderdag en een band uit het rijtje Muse, PJ of FF op vrijdag
Puur afgaande op de headliners misschien wel. Maar als je kijkt wat er allemaal tourt voor de undercard kan dit juist een van de mooiste edities ooit worden.

• Leuk
Waarderingen: napril69
Dit zou toch de zwakste line-up ooit zijn voor RW.
Ik gok nog steeds op Florence op donderdag en een band uit het rijtje Muse, PJ of FF op vrijdag
Lijkt me toch wel redelijk sterk, zeker als de namen voor The Cure, Mumford en Sabrina genre Jack White en zo zijn. In combinatie met al het moois dat er tourt voor de undercard kan het een mooi jaar worden. Als Muse niet tourt, PJ niet tourt en Foos er twee jaar geleden al stonden... Je hebt met deze line-up een combinatie met RW-lievelingen, aanstormend talent, populaire naam, enz. Voor elk wat wils. En als ze iets evenwichtiger programmeren (niet zoals de zondag van vorig jaar) mag dat geen probleem zijn.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Als dit de headliners worden dan hoop ik wel op een goeie undercard. The Cure is wel voor mij een top naam en zal zelf door wat er privé speelt emotioneel worden waarschijnlijk maar de rest is oké / meh. Niet perse headliners dus waar ik echt hypet van wordt.

• Leuk
Waarderingen: phil en napril69
Mijn verwachtingen (met grote dosis hoop):
Do: Florence - Sabrina
Vr: Jack White - Mumford & Sons
Za: David Byrne (barn) - Gorillaz - 21P
Zo: Pixies (barn) - TWOD - The Cure

Zou liever PJ ipv Sabrina hebben, maar realistisch gezien heeft die 2e meer kans ...

• Leuk
Waarderingen: phil en Mr. Y

Zou liever PJ ipv Sabrina hebben, maar realistisch gezien heeft die 2e meer kans ...
Is toch gewoon prima? Verwacht dan eerder Pixies de donderdag als Barnhead, want zondag wordt al 90% zeker A Perfect Circle, toch?

• Leuk
Waarderingen: jova

Dit lijkt hem ook te worden ja. Misschien nog ergens The War on Drugs bij? En zou Lorde een Barnhead worden, sub of zelfs co ipv een Florence bijvoorbeeld.

• Leuk

Objectief een hele goeie bovenkant. Denk dat merendeel hier ook tevreden mee gaat zijn en dan lekker in de Barn Rock op donderdag en op vrijdag bijvoorbeeld juist weer pop om wat tegengewicht te brengen. Dat gaat wel een gamechanger zijn voor mij zijn denk ik als het weer die themadagen worden dan ga ik niet heel blij zijn maar vermaak me vast ook wel.

• Leuk
Als dit de headliners worden dan hoop ik wel op een goeie undercard. The Cure is wel voor mij een top naam en zal zelf door wat er privé speelt emotioneel worden waarschijnlijk maar de rest is oké / meh. Niet perse headliners dus waar ik echt hypet van wordt.
The Cure verkoopt overal zeer goed bv Rock en Seine (volledig uitverkocht) en Pohoda Festival extra dag (al meer dan 10.000 tickets op een paar dagen verkocht ondanks de dure dagprijs). Dus een paar passende subs bv the xx en een uitstekende undercard moet voldoende zijn.

• Leuk
Lorde is als sinds Primavera begin juni aan haar Europese tour bezig dus het kan best zijn dat ze stopt met de Scandinavische festivals en dan terug naar de USA vliegt. In dat geval zal RW haar programmeren net als NOS Alive waar altijd flink wat namen mee gedeeld worden.
Florence zou mi best geboekt worden op RW om wat meer vrouwelijke headliners te krijgen en omdat ze daar het beste past.

Users who are viewing this thread