Rock Werchter 2026

Als het dan toch moet zetten ze hem hopelijk achter een andere headliner.
Ik zou het zonde vinden dat we daar dé spot van de dag aan kwijt zijn.
Er hebben toch al veel 'minder' grote namen als headliner op de affiche gestaan, los of je het nu goed vindt of niet?
Zelfs in 2026 staat er al zo eentje op de affiche als headliner te pronken.
Tegenwoordig ben je vrij makkelijk headliner - in de jaren negentig of nillies was dat best anders, maar goed, ze hadden dan ook geen vier dagen te vullen

Zouden ze nog een naam van die grootte er bij zetten op parklife?
Dat hangt af van enerzijds de tourplannen van Yungblud: gaat hij bv begin augustus op Coachella Chicago spelen gevolgd door enkele andere concerten in de Verenigde Staten, een markt die hij absoluut wilt veroveren zodat hij in de praktijk geen PKP kan doen. Anderzijds zal Rock Werchter als ze zicht hebben op 50.000 verkochte tickets Parklife wellicht geen Yungblud meer contacteren maar enkele goede kleinere namen voor Parklife. Indien de verkoop van Parklife zou tegengevallen, zie ik ze wel in staat om hetzelfde te doen als bij Sam Fender dit jaar (Kings of Leon wegkopen bij een Grieks festival als co-headliner) of met Florence and the Machine een paar jaren terug (samenvoeging encore en Werchter Classic line-up) zodat je ook een andere sterke naam Nick Cave erbij kreeg.

• Haha
Waarderingen: jimmywe
Natuurlijk niet. Alsof ze Yungblud als bedankje om on short notice een headline show te geven even tweede viool gaan laten spelen voor LP dit jaar.

Die gaat Pukkel headlinen waarschijnlijk.
Als hij rond 20 augustus nog in Europa aan het touren is en niet in de Verenigde Staten . Of rust neemt na een heel intensief tourschema (USA tour (augustus en september 2025), Europa tour (oktober 2025) en inhalen US Shows (november 2025), Australie tour (januari 2026), UK tour (15 april tot 25 april), USA Tour (1/5/2026 tot 13/5/2026), Festivals Europa een week later startend rond 20 juni. Ik kan me inbeelden dat als je drie maanden quasi non stop tourt in diverse werelddelen vanaf half april 2026 je wel een zomerpauze inlast.

Op het Hurricane Festival is Yungblud subheadliner dus voor hem is het een eer om voor Linkin Park te staan als sub. Linkin Park is commercieel gezien toch de grootste 'heavy metal' act die je kan boeken voor een main festival (even Metallica buiten beschouwing latend).

Als Yungblud niet op Rock Werchter dit jaar had ingevallen dan had hij ook dit jaar niet op Pukkelpop gestaan. In de PKP periode speelde hij immers in Japan gevolgd kort daarna door een tournee Verenigde Staten tot eind september.

Genoeg over Fred Again gezeverd....Praat eens over een andere Fred.

Bassist Sam Rivers (48) van Limp Bizkit overleden​

Limp Bizkit verwacht(te) ik op Parklife of Werchter.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: jules1994 en RuneBrico

Users who are viewing this thread