Rock Werchter 2026

De discussie of K3 op Werchter komt kan weer nieuw leven worden ingeblazen. Want ze staan op een festival!
K3 op festivals is niets nieuws. Zijn wel genoeg festivals zoals Moen Feest, Lokerse Feesten (kindernamiddag) of Rijvers Festival waar ze gerust kunnen staan. Zal altijd wel zo blijven. Maar laat ons hier niet op ingaan voor Werchter, is echt een overbodige discussie ;)

K3 op festivals is niets nieuws. Zijn wel genoeg festivals zoals Moen Feest, Lokerse Feesten (kindernamiddag) of Rijvers Festival waar ze gerust kunnen staan. Zal altijd wel zo blijven. Maar laat ons hier niet op ingaan voor Werchter, is echt een overbodige discussie ;)
Headliner op Kamping Kitsch naast Cleymans zingt Spring en Frank Verstraete ook gewoon. Die hoek, ja. In NL zie ik dit ook nog wel werken op een Zwarte Cross.

Strak spelen kan ook thuis met de CD, liever een show met vuurwerk, vlammen en wat interactie met het publiek!
Strak spelen kan ook betekenen genieten van de muzikaliteit. Recente voorbeelden PJ Harvey en Beth Gibbons waar ik enorm heb genoten van een optreden zonder vuurwerk en vlammen en nauwelijks interactie met het publiek.

Strak spelen kan ook thuis met de CD, liever een show met vuurwerk, vlammen en wat interactie met het publiek!

Strak spelen kan ook betekenen genieten van de muzikaliteit. Recente voorbeelden PJ Harvey en Beth Gibbons waar ik enorm heb genoten van een optreden zonder vuurwerk en vlammen en nauwelijks interactie met het publiek.
Ze moeten vooral doen wat hun het beste past

Kings of Leon moet er geen vuurwerk bij willen nemen. Dat staat live als een huis. Saai voor degene die spektakel verwacht, maar daar zijn ze de band niet voor. Ik heb het 2 keer als oprecht prachtig ervaren.

The Prodigy met waarschuwingen voor de epilepsiepatiënten op het veld vooraf getoond op de schermen; een oerknal van 1,5 uur met enkel lasers en kabaal; ik heb ook intens genoten vooraan met vriendinlief . Mn borstkas dreunt nog steeds van de bass. Rammstein kan me ook bekoren en bv een Muse met heel hun hebben en houwen; top!

Het mooist vind ik het wanneer ik op Werchter weer alle vakjes kan aanstrepen.
Een traantje gelaten bij London Grammar of Snow Patrol, beuken op The Bloody Beetroots, genieten van TWOD als de avond valt. Met een groep onbekenden de moshpit in bij Fat Dog en compleet ondergesmoort eruit komen. Classics van een Simple Minds, enorme tijdloze Pearl Jam hits, Een knalfuif van Major Lazer in de KlubC. 2ManyDJ's die het festival met een dikke 10 afsluit. En ohja; natuurlijk de (voor mij) nieuwe namen een kans geven!
+ een lekker biertje in de Apero.

het staat of valt voor mij gewoon met een programmering in de breedte :D

Ligt toch ook heel erg aan het type act en de inhoud van de muziek die ze brengen of er wel of niet show bij past.
Ik snap dat ge-eikel op KOL ook nooit zo, laat hen gewoon retestrak hun nummers spelen zonder teveel toeters en bellen. Dat past toch totaal niet bij hun, laat ze Knocked Up, Over, Pyro etc. gewoon spelen zoals ze doen en de boodschap komt op mij in ieder geval goed over.

Ik vind TOP niet zo slecht, maar ook niet... top.. maar zonder spektakel en liveshow zou er wat mij betreft wel heel weinig over blijven. Dus laat ze maar het e.e.a. uit de kast trekken, maar geen kampvuur of zoiets tenenkrommends dan.

En denk dat Werchter het gewoon weer goed doet. Headliner 1 meer voor het algemeen alternatievere/rock-publiek en dan headliner 2 meer voor het algemeen mainstream-liefhebber

Rock Werchter heeft belegen popnamen als Katy Perry tot nu toe links laten liggen, dus daar ga ik ook nu van uit.
Hello my name is Avril Lavigne...

Even oprecht: weet iemand hoe Katy Perry live is? Goeie show - goeie stem?! Als headliner hoef ik ze nu ook niet te hebben, op de spot van Avril Lavigne 2 jaar terug gerust. Maar dat zal idd nooit gebeuren.

Hello my name is Avril Lavigne...

Even oprecht: weet iemand hoe Katy Perry live is? Goeie show - goeie stem?! Als headliner hoef ik ze nu ook niet te hebben, op de spot van Avril Lavigne 2 jaar terug gerust. Maar dat zal idd nooit gebeuren.
Ik heb ze op RW nog gezien in de Marquee (2009). Hele leuke show (op dat tijdstip, in de tent,...) maar ik kan me ook herinneren dat ze zeker niet de beste zangeres is die er dat weekend heeft gestaan.

Dat kan zeker magisch zijn! Voor mij persoonlijk moet er dan toch nog iets bij dat het verschil maakt met gewoon de studio versie. Al is het gewoon iets simpels als het podium versieren.

Ik vind het jammer als een band of artiest gewoon alleen de nummers komt spelen zonder ook maar enige interactie, maar ik ben dan ook fan van Kiss en Alice Cooper en recenter Powerwolf en Ghost met heel hun theater om de muziek heen

• Leuk
Waarderingen: JP5

Users who are viewing this thread