Rock Werchter 2026

Ik hoor dat argument vaak, maar eerlijk gezegd vind ik het wat kort door de bocht. Tourplanning speelt daar een grote rol in en daar kan een festival gewoon geen rekening mee houden denk ik. En bovendien hoeft een afsluiter niet per se een "knaller" te zijn (wat dat ook mogen betekenen)

Voor mij is The Cure juist de ideale afsluiter van een festival: muziek met diepgang, sfeer en emotie. Na dagen vol energie en drukte is het mooi om het weekend af te sluiten met iets dat echt binnenkomt in plaats van nog één keer te "knallen". Dan beseft iedereen nog eens een keer wat échte muziek is.
Ah de rest is geen échte muziek?🤣

• Leuk
Waarderingen: ZERO74
Ik hoor dat argument vaak, maar eerlijk gezegd vind ik het wat kort door de bocht. Tourplanning speelt daar een grote rol in en daar kan een festival gewoon geen rekening mee houden denk ik. En bovendien hoeft een afsluiter niet per se een "knaller" te zijn (wat dat ook mogen betekenen)

Voor mij is The Cure juist de ideale afsluiter van een festival: muziek met diepgang, sfeer en emotie. Na dagen vol energie en drukte is het mooi om het weekend af te sluiten met iets dat echt binnenkomt in plaats van nog één keer te "knallen". Dan beseft iedereen nog eens een keer wat échte muziek is.
Ik kan zeker meegaan in je verhaal. Met knaller bedoelde ik vermoedelijk dat ik liever een van mijn persoonlijke favorieten had gehad. Groepen waar ik écht kan naar uitkijken, lang op voorhand. Mijn voorbeelden bevestigen dit ook.
Ik ben zelf aan het einde van mijn 30-er jaren dus het wat rustiger afronden van het weekend en echt gaan genieten van échte muziek is misschien nog niet zo slecht gedacht ;)

• Geweldig
Waarderingen: Laas
Geen verrassing maar heel blij met The Cure. Hopelijk mogen ze het festival, volledig in duisternis, afsluiten en komt er niks meer na. The xx ervoor ook prima, vind dat sowieso geen dagafsluiter.

Welke ik graag zou horen 5 juli:
1. The Same Deep Water As You
2. Open
3. Drone:Nodrone
4. Charlotte Sometimes
5. Faith
The XX kan wel in de schemer inderdaad, als laatste act zou dat voor een totala leegloop zorgen. Die gaan DTRH en RW gewoon doen (waarbij DTRH als headliner).

Ik zie ze gewoon nog CDW op het midden van de weide zetten om het festival af te ronden.
Op zich wel verrassend dat ze afsluiten, maar kan ook op vraag van de band zelf zijn (die in het donker willen spelen).

The XX kan wel in de schemer inderdaad, als laatste act zou dat voor een totala leegloop zorgen. Die gaan DTRH en RW gewoon doen (waarbij DTRH als headliner).
Ik vind dat argument sowieso nooit sterk. Élke act met een lichtshow, elke (sub-/co-)headliner dus, komt beter tot z'n recht in het donker maar dat gaat nou eenmaal niet. The Cure van 22:45 - 01:00 en dan The xx van 20:15 tot 21:45 lijkt me passend. Met The xx als laatste act verwacht ik inderdaad ook een enorme uittocht.

• Leuk
Waarderingen: jules1994 en JP5
Ik vind dat argument sowieso nooit sterk. Élke act met een lichtshow, elke (sub-/co-)headliner dus, komt beter tot z'n recht in het donker maar dat gaat nou eenmaal niet. The Cure van 22:45 - 01:00 en dan The xx van 20:15 tot 21:45 lijkt me passend. Met The xx als laatste act verwacht ik inderdaad ook een enorme uittocht.
Ja, prima toch. Ondergaand zonnetje met The XX. Ik ben voor.

• Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante
Over lichtshow gesproken: wel hopen dat The Cure eens met een nieuwe productie tourt. Die schermen en animaties uit 2019 hebben die erg lang gebruikt, niet?

• Leuk
Waarderingen: koolket
Vermoed van wel, tenzij ze nieuw materiaal hebben. Misschien PKP dit jaar? Zie dat ze in juli vooral in UK zitten. Als ze oversteek maken;
Op zich hebben ze nieuw materiaal, de plaat was nog niet uit bij vorige passage. Echter spelen ze het niet live .. .

Als ze terug de Belgische festivals doen vermoed ik eerder Lokerse, of Pukkelpop

The Cure. Voor mij een geweldige naam. Ik heb in 1980 (!) een album van ze gekocht (Seventeen Seconds, vanzelfsprekend). Daarna met ups en downs gevolgd, nooit live gezien. Dus ik kijk heel erg uit naar een mooie afsluiter. En dit is nog maar het begin...
Ik wél: in 2008 in het Sportpaleis. Ticket kostte 35 euro denk ik en de band speelde ongeveer drie uur. Héérlijk!

Goed begin met The Cure! Voor mij hoeft er ook niks achteraan, lijkt me juist perfect in het donker. En als ik feestend wil afsluiten is er altijd nog de afterparty op The Hive.

Hoorde vanmorgen trouwens een nieuw nummer van Triggerfinger op Kink. Wellicht ook tourplannen? Al kunnen die overal in België wel staan.

• Leuk
Waarderingen: jules1994
Goed begin met The Cure! Voor mij hoeft er ook niks achteraan, lijkt me juist perfect in het donker. En als ik feestend wil afsluiten is er altijd nog de afterparty op The Hive.

Hoorde vanmorgen trouwens een nieuw nummer van Triggerfinger op Kink. Wellicht ook tourplannen? Al kunnen die overal in België wel staan.
had al iets gezien van de lotto arena voor hun dit najaar. Dus zou me niet verbazen als ze in de zomer op de festivals staan

Hopelijk The XX afsluiten in The Barn, maar het zal dan wel serieus drummen worden voor een plekje. Of volgens de kenners hier gaat het daar helemaal leeg zijn. Dat kan ook natuurlijk.

• Haha
Waarderingen: Bwoite, elo en jonveras

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread