Rock Werchter 2026

Met The XX, Gorillaz en Fred Again heb je nog drie verwachte namen die eigenlijk zouden moeten afsluiten. Kan me niet inbeelden dat die er alledrie nog zullen staan (of toch op die positie), zeker als er bv. nog een Sabrina Carpenter bij komt. The XX zie ik op zich nog als voorlaatste komen. Andere niet.
Gorillaz zie ik net als sub gebeuren, en eigenlijk The XX ook. Nog genoeg afsluit-spots waarvan we de namen nog niet weten!

• Leuk
Waarderingen: V.Axl
Ik vind The Cure zeer kwaliteitsvolle muziek. Gasten die het effectief bewezen hebben. Over decennia heen.
Maar persoonlijk niet de grootste knaller om hét weekend van het jaar af te sluiten zoals een Muse, Foo's, Pearl Jam, Metallica,...
Sinds de aankondiging deze ochtend ben ik hen aan het afspelen via mijn Spotify. Maar oke... wat een fantastische nummers toch. De start van Lullaby alleen al. Ik ga er van genieten, dat weet ik nu al.

Geen verrassing maar heel blij met The Cure. Hopelijk mogen ze het festival, volledig in duisternis, afsluiten en komt er niks meer na. The xx ervoor ook prima, vind dat sowieso geen dagafsluiter.

Welke ik graag zou horen 5 juli:
1. The Same Deep Water As You
2. Open
3. Drone:Nodrone
4. Charlotte Sometimes
5. Faith

• Leuk
Waarderingen: jules1994, elo en phil
The Cure 2019 was er "boenk op" voor mij. Had toen wat schrik owv verhalen dat het vaak saai is, maar zeer blij dat ik toen op Werchter was.

Top vijf voor mij:
- The Lovecats
- Warsong
- Boys Don't Cry
- The Kiss
- Pictures of You

• Leuk
Waarderingen: jules1994 en phil

Deze mag het gerust worden! :D
Jammer van andere nummers, zo een One Hundred Years had ik ook nog eens graag live gezien.

Geen verrassing maar heel blij met The Cure. Hopelijk mogen ze het festival, volledig in duisternis, afsluiten en komt er niks meer na. The xx ervoor ook prima, vind dat sowieso geen dagafsluiter.

Welke ik graag zou horen 5 juli:
1. The Same Deep Water As You
2. Open
3. Drone:Nodrone
4. Charlotte Sometimes
5. Faith
't Is dan geen TOOL zoals in 2019, maar met The xx werkt ie goed genoeg!
Ik manifesteer Fred ook (voor Live is Live zodat we geen headlineslot aan hem verliezen op RW) 😅
'Meer pop' ≠ fred again.. Hoef je je echt geen zorgen over te maken.

Ik vind The Cure zeer kwaliteitsvolle muziek. Gasten die het effectief bewezen hebben. Over decennia heen.
Maar persoonlijk niet de grootste knaller om hét weekend van het jaar af te sluiten zoals een Muse, Foo's, Pearl Jam, Metallica,...
Sinds de aankondiging deze ochtend ben ik hen aan het afspelen via mijn Spotify. Maar oke... wat een fantastische nummers toch. De start van Lullaby alleen al. Ik ga er van genieten, dat weet ik nu al.
Ik hoor dat argument vaak, maar eerlijk gezegd vind ik het wat kort door de bocht. Tourplanning speelt daar een grote rol in en daar kan een festival gewoon geen rekening mee houden denk ik. En bovendien hoeft een afsluiter niet per se een "knaller" te zijn (wat dat ook mogen betekenen)

Voor mij is The Cure juist de ideale afsluiter van een festival: muziek met diepgang, sfeer en emotie. Na dagen vol energie en drukte is het mooi om het weekend af te sluiten met iets dat echt binnenkomt in plaats van nog één keer te "knallen". Dan beseft iedereen nog eens een keer wat 'échte' muziek is.

Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread