Rock Werchter 2026

They are very busy next year, I think rar and nova rock are too early for them

June 30 — Liverpool, U.K. @ Anfield Stadium
July 04 — Glasgow, U.K. @ Bellahouston Park
July 08 — London, U..K. @ Wembley Stadium
July 10 — London, U..K. @ Wembley Stadium
July 11 — London, U..K. @ Wembley Stadium
July 15 — Florence, Italy @ Visarno Arena
July 18 — Madrid, Spain @ Iberdrola Music
Aug. 09 — Flushing, N.Y. @ Citi Field (with Franz Ferdinand)
Aug. 13 — Nashville, Tenn. @ Nissan Stadium (with Pierce the Veil)
Aug. 18 — Washington, D.C. @ Nationals Park (with Modest Mouse)
Aug. 21 — Detroit, Mich. @ Comerica Park (with Iggy Pop)
Aug. 24 — Minneapolis, Minn. @ Target Field (with Sleater-Kinney)
Aug. 27 — Denver, Colo. @ Coors Field (with The Breeders)
Aug. 30 — San Diego, Calif. @ Petco Park (with Babymetal)
Sept. 06 — Phoenix, Ariz. @ Chase Field (with Jimmy Eat World)
Sept. 12 — San Antonio, Texas @ Alamodome (with The Mars Volta)
Oct. 21 — Hollywood, Calif. @ Hollywood Bowl
Oct. 23 — Hollywood, Calif. @ Hollywood Bowl
Oct. 24 — Hollywood, Calif. @ Hollywood Bowl
Oct. 26 — Hollywood, Calif. @ Hollywood Bowl
Oct. 27 — Hollywood, Calif. @ Hollywood Bowl
Zo, wat een zalen ook joh. Theoretisch kan de donderdag van RW prima. Al moet ik toegeven dat het qua reisbewegingen niet geheel logisch is.

Maar samen met een andere rocknaam om de moeilijke donderdag te dragen?

• Leuk
Waarderingen: Pommer
Zo, wat een zalen ook joh. Theoretisch kan de donderdag van RW prima. Al moet ik toegeven dat het qua reisbewegingen niet geheel logisch is.

damn,
anfield (60k)
bellahouston park (35k)
3x wembley (90k)
visarno arena(35k)
iberdrola music(100k)

los 500k tickets proberen verkopen in Europa en ze gaan er waarschijnlijk nog in slagen ook.

Maar vooral UK en daar zijn ze wel degelijk huge.

Ik denk dat ze het weer bij pure headline shows zullen houden. Voorlopig geen spoor van hen op festivals in Europa, maar wie weet verandert dat deze week met nakende aankondigingen. Dan zijn ze flinke kanshebber voor Graspop, als ze niet te veel vragen.

Werchter is sowieso uitgesloten nu.

In theorie zou het kunnen, maar zou data voor 30 juni logischer vinden (dus GMM). Al vind ik een show in de Benelux nog niet eens zo vanzelfsprekend.

Maar ik kan me niet voorstellen dat er geen Duitse show bij zit, dus het feit dat er geen Duits stadion tussen zit moet toch haast wel betekenen dat ze daar iig op een festival staan. Hetzelfde voor Frankrijk (Hellfest).

Hoe dan ook wel hypedddd.

Maar vooral UK en daar zijn ze wel degelijk huge.

Ik denk dat ze het weer bij pure headline shows zullen houden. Voorlopig geen spoor van hen op festivals in Europa, maar wie weet verandert dat deze week met nakende aankondigingen. Dan zijn ze flinke kanshebber voor Graspop, als ze niet te veel vragen.

Werchter is sowieso uitgesloten nu.
Wordt tijd voor namen, ben wel een beetje klaar met het uitsluiten van namen.

• Leuk
Waarderingen: Knightofmuser

Kijk naar Simple Minds afgelopen jaar. Die kwamen ook even over voor hun optreden op RW en gingen daarna weer terug naar de UK.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Kijk naar Simple Minds afgelopen jaar. Die kwamen ook even over voor hun optreden op RW en gingen daaran weer terug naar de UK.
Ik geloof wel dat zij en Elbow daarin wel uitzonderingen waren gezien hun band met RW en de 50ste verjaardag.

Kijk naar Simple Minds afgelopen jaar. Die kwamen ook even over voor hun optreden op RW en gingen daarna weer terug naar de UK.
Maar die deden geen enorme stadionshows. En dat was ook vooral goodwill om het festival te eren dat destijds veel voor hen betekende.

• Leuk
Waarderingen: Paddy
damn,
anfield (60k)
bellahouston park (35k)
3x wembley (90k)
visarno arena(35k)
iberdrola music(100k)

los 500k tickets proberen verkopen in Europa en ze gaan er waarschijnlijk nog in slagen ook.
Iberdrola is flexibele capaciteit met 100k als maximum. Beetje zoals niet elk event in Hyde Park voor 80k man gaat. Zal waarschijnlijk ook eerder 40-45k zijn.

Maar het is wel veelzeggend dat ze zelfs in Spanje (moeilijke markt) voor losse shows gaan ipv Mad Cool mee te pikken. Doet de kansen op een festival in de Benelux toch slinken. Zou me niet verbazen als ze straks een Goffert of Malieveld als Benelux exclusive doen.

• Leuk
Waarderingen: Vicarious en jimmywe
damn,
anfield (60k)
bellahouston park (35k)
3x wembley (90k)
visarno arena(35k)
iberdrola music(100k)

Wembley was op 2x niets uitverkocht. Had geprobeerd voor tickets en was toen helaas 80.000ste in de wachtrij..

Met gevaar op een 'here we go again', meme, maar ben echt curieus, wat maakt Carpenter voor jou 'platter' dan Rodrigo, Dua Lipa of Pink? Bedoel je dan platvloerse teksten?

Ik snap oprecht nooit zo wat mensen hier met plat bedoelen. Plat is wat mij betreft de frontman van Rammstein die op een peniskannon over het publiek spuit. En dat heb ik ooit op RW zien gebeuren.
Rammstein is totaal niet plat, daar is amusement, met plat bedoelen we inderdaad de teksten en misschien een wat "saai" bandloos optreden tussen de hits door voor de gemiddelde Werchterganger. (daarmee is ze geen slechte artiest gewoon niet passend).

Off-topic, maar is PS daarin niet wat performative? Het (meer) boeken van popartiesten maakt je festival nog geen queer friendly omgeving of safe space. Dacht overigens dat NN uitging van een gendergebalanceerdere affiche samenstellen om zo vrouwen evenveel kansen te geven dan mannelijke artiesten. Als je aan de bovenkant het verschil wil tonen en maken, kom je vaker uit bij popartiestes (want er zijn er nu eenmaal meer) maar ik denk niet dat er initieel een correlatie is tussen beide.

Het boeken van het poptrio afgelopen PS editie trok een hele hoop (uitgedoste) queer bezoekers die er vermoedelijk niet waren geweest als die acts niet waren geboekt. Ik kan zelf niet oordelen of het daardoor een vriendelijke safe space werd, maar de Charli set was één groot circuit gay feestje dus het was duidelijk geen onvriendelijke space.

Verder vind ik Sabrina een platte act vanwege haar hele 'teehee, ik ben geil!' muzikale en imago gimmick, dat duidelijk is gericht op publiek dat nog te jong is om daadwerkelijk van bil te gaan. En daarbij natuurlijk lekker cashen met prijzige "Sabrina 69" voetbalshirts waar je op Primavera een hoop fans in zag lopen.

• Leuk
Waarderingen: jules1994 en musicislife

Users who are viewing this thread