Rock Werchter 2026

Maar twijfelt er nog iemand aan Pearl Jam? Er staat tot twee maal toe in de kalender letterlijk "see you next year". Staat bij geen enkel andere vernoemde artiest. Dit lijkt me toch al te duidelijk.

• Leuk
Waarderingen: musicislife
Wat zijn dit jaar de namen die we op de slope verwachten? Vorig jareb waren namen als Gurriers, High Vis, Fat Dog en Lambrini Girls acts die we van mijlenver zagen aankomen en hoogtepunten van die edities waren

Wie wordt de fat dog van 2026?
English Teacher/Lambrini Girls

• Leuk
Waarderingen: Kennys.j
sons nieuwe plaat toch later dit jaar?
funny fact een van de bandleden hun vader is mijn buur (dus zie die wel regelmatig paseren hier)
Denk Main opener to be honest (ex nieuwe lichting winnaars 2018) + Als BLUAI al die main opener kan zijn, waarom SONS niet?

Ik heb nog nooit van die festivals gehoord 😅
Logisch want die zijn in de USA. Het relevante eraan is dat My Chemical Romance ook genoemd wordt op dit forum als mogelijke headliner voor RW gezien er begin juli twee shows in stadiums in het VK (10 en 11 juli) zijn.

Blijkbaar zijn ze nu ook aan het teasen voor een Amerikaanse zomertour

Rock am Ring (5-7 juli) komt op 23 september met nieuws dus als My Chemical Romance daar speelt is er een reele kans op nog een optreden op RW.

Maar twijfelt er nog iemand aan Pearl Jam? Er staat tot twee maal toe in de kalender letterlijk "see you next year". Staat bij geen enkel andere vernoemde artiest. Dit lijkt me toch al te duidelijk.
Was die kalender niet al gemaakt nog voor ze alle headliners van de vorige editie hadden aangekondigd? Ik geloof niet zo in Pearl Jam nee.

En dat MCR festivals headlined in Amerika zegt ook niks over Werchter. Want daar krijgen ze die spot niet.
There are of course differences but tbf last year there was crossover in headliners with all of them. Over those 3 festivals the likes of Green Day, Linkin Park and Deftones headlined who all got high spots at Werchter. Also it shows that MCR are doing festivals and not just their own shows.

As always, no guarantees but does make them slightly more likely

Op basis van de kalender aannemen dat in dit geval Pearl Jam op Werchter staat lijkt me wat voorbarig. Dat ze bezig zijn met repeteren met de nieuwe drummer is duidelijk. Vedder heeft ook aangegeven dat ze snel weer concerten gaan geven. Verder zijn er geen geruchten. Niets over waar en wanneer. Sterker nog, de laatste info kwam van een behoorlijke insider op hun forum die het had over een Eddie Vedder solo tour. Maar dit was weken voor eerstgenoemde info.

Laatst bewerkt:
Denk Main opener to be honest (ex nieuwe lichting winnaars 2018) + Als BLUAI al die main opener kan zijn, waarom SONS niet?
Sons heeft toch al op die Main gestaan? En dat als opener, het voordeel aan die mannen is dat je er alle kanten mee op kunt.

MCR is voor mij het perfecte voorbeeld van een festivalboeking die ik erg toejuich. Ik ken van die band alleen het bekende werk en zou dat graag eens live meemaken. Maar die paar nummers verantwoorden dan weer geen concertkaartje van 80+ euro. Dus heerlijk om die op een festival mee te pakken.

En Werchter heeft een historie van bands lager te positioneren dan op veel andere plekken dus geheel uitgesloten vind ik het niet. Tevens ook geen inkopper natuurlijk.

Als MCR geboekt wordt, zal StruBru ook wel hun volledige hypemachine erop inzetten om dat goed te laten verkopen.
Komt wel goed denk ik dan

• Leuk
Waarderingen: MadMandra27
Ik ben ook oprecht benieuwd in welke mate het grote publiek op MCR zit te wachten. Zo'n Sum41, Limp Bizkit of Linkin Park zaten in het repertoire van elke dertiger die opgegroeid is met rockmuziek. Maar ik was zelf 15 toen The Black Parade uitkwam, en ik herinner me emo vooral als een (populaire) niche waar door buitenstaanders graag lacherig over gedaan werd. Dus ik verwacht ook niet dat je in dezelfde mate op nostalgische gevoelens kan inspelen als bij bovenstaande bands.

• Leuk
Waarderingen: musicislife
Je kan met MCR ook echt wel vrij toffe constructies maken.

MCR-21 Pilots
The Cure - MCR

Dat zou gewoon perfect werken als je ze samenzet met een band die hier gevoelsmatig groter is. Los van het eindeloze gepalaver over hun grootte hier, is My Chem wel een erg solide live act die naast nostalgie ook echt wel een heel sterke show wist neer te zetten dit jaar, zelfs in een wat minder theatrale vorm zou dat enorm goed vallen op de weide.

• Leuk
Waarderingen: Kennys.j
Je kan met MCR ook echt wel vrij toffe constructies maken.

MCR-21 Pilots
The Cure - MCR
Dat klinkt allebei niet helemaal optimaal. In het eerste geval heb je twee kleine headliners. Nieuwe album Pilots valt beide velen ook maar zozo.

In het tweede geval zou The Cure dan eerder moeten beginnen en die moeten gewoon lekker een dag afsluiten.

Ik zou MCR wel tof vinden maar als afsluiter Barn. Ga ze niet mee akkoord, dus stuur ze dan maar door naar Graspop.

Users who are viewing this thread