Rock Werchter 2026

Dat is toch ook gewoon zo? Grote band maar niet perse een de grote publiekstrekker. Die zetten ze alleen als dagafsluiter bij gebrek aan beter. Helemaal als je kijkt naar de namen die nu lijken te gaan touren.

Gevoelsmatig meer een headliner voor kleinere festivals of een sub op de grote.
We zullen binnenkort wel zien, ik zeg nie dat ee moeten headlinen maar ik heb vorige jaren allensinds veel kleinere namen/ nieuwere namen zien headlinen zoals maneskin, sam fender (uiteindelijk niet).

Think there’s been some crossover in the past but the big act rumours for Primavera are The Cure, The XX, Lola Young, Lorde and Gorrilaz.

• Leuk
Waarderingen: Knightofmuser
Think there’s been some crossover in the past but the big act rumours for Primavera are The Cure, The XX, Lola Young, Lorde and Gorrilaz.
En dit zijn dus allemaal geen RAR acts. Volgens mij is Iron Maiden het meest concrete gerucht en dan Metallica. En Volbeat is een logische nummer 3.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
En dit zijn dus allemaal geen RAR acts. Volgens mij is Iron Maiden het meest concrete gerucht en dan Metallica. En Volbeat is een logische nummer 3.
Volbeat begint deze week net aan hun zaaltour en speelt komende weken in een hoop grote venues door heel Duitsland
Lijkt me niet logisch om die nu aan te kondigen.
Iron Maiden lijkt me inderdaad het meest realistisch

Metallica? Hebben die tour plannen dan?
Ik dacht dat daar ergens een gerucht opgedoken was met hun in betrekking met RAR en ergens zou het me nog niet verbazen, past wel in het dubbel concept RAR-RIP en die hebben wel vaker een exclusive.
En het past wel in hun tourschema al hebben ze al 3 Duitse data staan natuurlijk.

Metallica? Hebben die tour plannen dan?
Die hebben al een tijdje geleden hun tour bekend gemaakt voor Europa voor komende zomer.
Tijdens Graspop/Pinkpop spelen ze in Dublin en tijdens RW in Londen.

Er was inderdaad een gerucht dat die nog RaR zouden doen maar dan moeten ze 3 shows in 5 dagen spelen, iets wat ze toch niet echt doen deze tour dus kans lijkt me klein maar het is mogelijk.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
How is Kasabian doing after the lead-singer left? For me this is a great festival band . Last time I saw them was as warming op for MUSE at Werchter, great vibe. Songs like 'Fire' are great for a field full of people.

Trekt nog steeds een massa volk in de UK, erbuiten stellen ze helaas niet zo veel meer voor. Sinds Tom weg is volgens mij ook geen enkel nummer nog in de playlist van stubru gehad, dus als ze komen op RW wordt het een namiddagspot op de mainstage.

Vorig jaar als surprise act gezien op Glastonbury en toen was de zone rond de tent een uur ervoor al afgesloten & was er een waanzinnige sfeer. Maar Kasabian (zeker zonder Tom) is typisch een act die in de UK véél groter is dan erbuiten.

• Leuk
Waarderingen: Paddy en ChrisV
Trekt nog steeds een massa volk in de UK, erbuiten stellen ze helaas niet zo veel meer voor. Sinds Tom weg is volgens mij ook geen enkel nummer nog in de playlist van stubru gehad, dus als ze komen op RW wordt het een namiddagspot op de mainstage.

Vorig jaar als surprise act gezien op Glastonbury en toen was de zone rond de tent een uur ervoor al afgesloten & was er een waanzinnige sfeer. Maar Kasabian (zeker zonder Tom) is typisch een act die in de UK véél groter is dan erbuiten.
Beetje de dansbare Biffy dan ;) Daar headliner op de medium festivals en hier de 18:00 spot

• Leuk
Waarderingen: swissepfan

Users who are viewing this thread