Rock Werchter 2026

MCR heeft zo weinig referentie hier dat ik me er niet aan durf te branden.
Ik had The Strokes ook erg hoog staan. Toen werden ze geboekt en bleken ze net genoeg kaarten te schuiven voor de lokale dorpskroeg bij wijzen van.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: slyke
Dat mag je vinden. Maar een aantal leden blijven bepaalde namen elke pagina maar in het gerucht circuit gooien, maar is dat dan ook basis van muzikale kwaliteiten? Lizzo was ook ineens een hot topic, ik voelde daar precies hetzelfde bij.
Ja. Was bij Lizzo net zo.

• Leuk
Waarderingen: elo
Denk dat Volbeat, MCR en BMTH allemaal niet groot genoeg zijn om Werchter te headlinen. Volbeat komt vermoedelijk dichter in de buurt dan de andere 2, maar lijkt me ook niet populair genoeg.

• Haha
  • Leuk
Waarderingen: jules1994 en Loek123
Denk dat Volbeat, MCR en BMTH allemaal niet groot genoeg zijn om Werchter te headlinen. Volbeat komt vermoedelijk dichter in de buurt dan de andere 2, maar lijkt me ook niet populair genoeg.
BMTH komt het dichtst in de buurt, laat ons wel wezen
Ik zou mijn geld ook wel inzetten op BMTH ja. maar twee van de 3 samen in een cohead constructie zie ik ook wel werken. Al denk ik ook niet dat het echt zal gebeuren, grotere kans dat ze gewoon op graspop staan lijkt me

Ik zie graag 1/2 hardere headliners, maar vind Volbeat echt niet uit te houden. Ik zou het wel heel mooi vinden als een Ghost co-headliner kan worden op een niet metal festival.

• Leuk
Waarderingen: RuneBrico
RAYE ook richting sportpaleis. Denk eerder dat ze Pkp zal doen, maar Herman is nooit vies van een herhaling. Zeker omdat het 1 van zijn hoogtepunten was.
Zou stilaan de spot van Co-head kunnen hebben toch? Op Pukkelpop ook gewoon als laatste act voor een Charlotte De Witte ofzo

Ik zal het toch nog meer eens zeggen, onderschat de nostalgie + fomo niet en De portefeuille die de nostalgische emo's/millenials nu hebben. Ik denk dat MCR best veel kaarten zal schuiven, moesten die 2 of 3 jaar na elkaar naar België komen kan dat mogelijks wel snel minderen maar zeker voor de eerste keer in lange tijd.

Zie: linkin park revival. Limp bizkit, Papa Roach, disturbed... Die de laatste doortocht een pak meer kaarten trekken.

Ik zal het toch nog meer eens zeggen, onderschat de nostalgie + fomo niet en De portefeuille die de nostalgische emo's/millenials nu hebben. Ik denk dat MCR best veel kaarten zal schuiven, moesten die 2 of 3 jaar na elkaar naar België komen kan dat mogelijks wel snel minderen maar zeker voor de eerste keer in lange tijd.

Zie: linkin park revival. Limp bizkit, Papa Roach, disturbed... Die de laatste doortocht een pak meer kaarten trekken.
Zou het nog een probleem kunnen zijn dat deze tour specifiek in het teken staat van The Black Parade, die zelfs integraal gespeeld wordt? Natuurlijk is dat veruit hun populairste album, maar ik denk niet dat er ooit een headliner heeft gestaan die integraal een album van 20 jaar oud heeft gespeeld (ook al is het in dit geval het beste album ooit ;)). Als het een 'normale' show van MCR was geweest, had ik de kans groter ingeschat. Maar ik hoop dat mijn ongelijk bewezen wordt.

Zou stilaan de spot van Co-head kunnen hebben toch? Op Pukkelpop ook gewoon als laatste act voor een Charlotte De Witte ofzo

Ik had het dit jaar al niet schokkend gevonden als ze sub was geweest of co-head met een Sam Fender. Maar ik snap dat daar nog mensen twijfels over hadden.

Na deze festivalzomer zullen die twijfels toch wel vervlogen zijn, mag ik hopen. Als er nou iemand een zegetocht langs de weides maakte…

RAYE ook richting sportpaleis. Denk eerder dat ze Pkp zal doen, maar Herman is nooit vies van een herhaling. Zeker omdat het 1 van zijn hoogtepunten was.
Misschien een jaartje geen festivals en dan door de grote poort als headliner in 27?

Wel zeker hierbij. M’n hoogtepunt van heel het festivalseizoen.

• Haha
Waarderingen: jules1994
Ik zag net een affiche van een Mexicaans festival met Sam Smith als headliner. Moest die effectief uitgebreid touren, lijkt me dat ook wel een grote naam. Combo Sam Smith/Lorde?

Users who are viewing this thread