Rock Werchter 2026

In ander nieuws: ik vraag me dus echt af waar Werchter The XX kwijt ze kunnen/mogen. The Barn zou natuurlijk subliem zijn, maar ik gok dat de boeker wel wat anders voor ogen heeft.
Mocht the XX naar een Belgisch festival komen, dan gaat dit zo gehyped worden dat dit volgens mij steeds als headliner zal zijn.

Ja zo ken ik er nog een paar.

"Ik zag dat Hayley Williams bij Turnstile op het podium stond gisteren."

"Joost staat op Coachella"

"Bob Vylan deed geen gekke uitspraken in Doornroosje"

"The Kooks naar AFAS live"

Zo kun je al futiliteiten wel opnoemen onder het mom van "ja misschien staan ze op Werchter" maar kom op he. En nee, je doet dit veel vaker, dus kom nu niet af met "daar is een forum toch voor".

En nu ben ik klaar hoor 😉
Waar jij, ik en alle anderen op dit forum al meer dan honderd pagina's over staan te lullen is wie er op Werchter zou kunnen staan. Je doet nu alsof die vier uitspraken tussen haakjes van mij zouden zijn, maar dat is helemaal niet waar. Nooit Turnstile zien optreden en Joost, The Kooks en Bob Vylan kunnen me worst wezen.
Vind het wel vreemd dat je niet klaagt over het feit dat er nu vele pagina's nutteloos werden geschreven over de 'zekerheid' dat SOAD op RW op za 4 juli zou headlinen nadat men een gaatje zag in het stadiumtourschema van SOAD. Kunnen we dit ook niet klasseren onder 'misschien staan ze op Werchter'?
En hiermee ben ik klaar:)

• Leuk
Waarderingen: koolket
Lijkt elk jaar hier op het forum voor verbazing te zorgen. Wij Nederlanders schatten hen steevast lager in dan de Belgen hier op het forum. In mijn ogen is dit absoluut niet dé naam van de respectievelijke dag, hoogstens een soort 'danceslot' na een grotere headliner. Zou ze wel heel erg graag zien.
Dacht even dat het aan mij lag, maar er is dus echt een verschil tussen BE/NL. Ik ken alleen Intro en ken ook niemand in mijn omgeving die ook maar iets heeft met The XX.

Als ik er verder naar luister snap ik de hype bij onze zuiderburen eerlijk gezegd ook niet echt, maar misschien dat het live anders binnen komt.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Kutfestival
(Ik weet dat ze er wss niets aan kunnen doen)
De naam van volgende zomer voor mij, erg balen... Dan maar aan tix voor Dusseldorf geraken.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Mocht the XX naar een Belgisch festival komen, dan gaat dit zo gehyped worden dat dit volgens mij steeds als headliner zal zijn.
Zal er in mijn ogen nog wel een coheadliner bij moeten staan. Ik zie ze toch hoogstens als danceafsluiter.

• Leuk
Waarderingen: ChrisV
Wat iemand al aanhaalde: The XX is echt een stuk groter in BE dan NL. Een van de favorietjes van StuBru, net als de laatste tijd met YUNGBLUD, Fontaines, etc. Dus ik zie ze zeker in een co-programmatie geboekt worden, eventueel met een The Cure zoals ze destijds met TOOL deden idd (?)

Wat iemand al aanhaalde: The XX is echt een stuk groter in BE dan NL. Een van de favorietjes van StuBru, net als de laatste tijd met YUNGBLUD, Fontaines, etc. Dus ik zie ze zeker in een co-programmatie geboekt worden, eventueel met een The Cure zoals ze destijds met TOOL deden idd (?)
Tame Impala is nog zo een band die wel in zo een constructie zou schitteren. Al is het maar de vraag of dat de bands zijn waar de organisatie de moeite voor wilt doen qua vergunningen.

Bekijk bijlage 16017

Mgk dus enkel naar NL (3mrt, Amsterdam) en niet naar BE. Maar waarom het relevant is: zit de hele maand juni tot 1jul in USA, dus sowieso niet op Rock Werchter ❌
Rock Werchter inderdaad zeer onwaarschijnlijk (in het schema altijd een flinke pauze tussen de continenten), dus als MGK Europese festivals doet zal het eerder in augustus zijn.

Vallen die wel onder de “het is wel ROCK Werchter” categorie?
Steigert dat volk niet vooral bij nieuwe headliners, wie dat ook is? Of het nu Fender, Rodrigo, Maneskin, Fred, Dua Lipa of Yungblud is.

Meer core RW dan The Cure of Nick Cave kan bijna niet? Die stonden al op die weide nog voor Grohl of Vedder ook maar van België gehoord hadden.

Users who are viewing this thread