Rock Werchter 2026

Kan me met die datum voor RW toch moeilijk voorstellen dat Gorillaz niet een van de headliners wordt volgend jaar.

Tenzij Damon echt zo'n degout aan Werchter heeft opgelopen na vorige keer natuurlijk. Zou ook een mooie voor Pukkelpop kunnen zijn.

Uiteindelijk kunnen ze niet allemaal op het festival staan. Gesteld dat SOAD en QOTSA al een avond vullen, heb je er nog drie over met schijnbaar, we moeten het nog zien, veel andere kanshebbers. Gorillaz wel ideaal om te combineren met andere headliner.

Uiteindelijk kunnen ze niet allemaal op het festival staan. Gesteld dat SOAD en QOTSA al een avond vullen, heb je er nog drie over met schijnbaar, we moeten het nog zien, veel andere kanshebbers. Gorillaz wel ideaal om te combineren met andere headliner.
Tot nu toe moeten we nog nergens vanuit gaan hè. Alle vier de dagen liggen nog open.

Tot nu toe moeten we nog nergens vanuit gaan hè. Alle vier de dagen liggen nog open.
Dat bedoel ik ook. Er zijn weer heel veel namen, waarvan er uiteindelijk slechts een aantal op het festival zullen verschijnen. Vorig jaar hadden we ook de wildste namen en dat draaide ook nog heel anders uit. Niet per se in de negatieve zin, want het was een topaffiche.

• Leuk
Waarderingen: mattman
That's what I mean. There are so many names again, but ultimately only a few will appear at the festival. Last year we also had the wildest names, and that turned out quite differently. Not necessarily in a bad way, because it was a fantastic bill.
SOAD, QOTSA, Gorrilaz, Chappel Roan, Billie Eilish, Mumford & Sons, Sam Fender, Kings of Leon, Twenty One Pilots, Stromae, FredAgain.., Radiohead, The Cure, Pearl Jam, Muse, Tame Impala, The Killers

All been mentioned and guarantee there’ll be others that appear over the next few weeks. Loads of options

SOAD, QOTSA, Gorrilaz, Chappel Roan, Billie Eilish, Mumford & Sons, Sam Fender, Kings of Leon, Twenty One Pilots, Stromae, FredAgain.., Radiohead, The Cure, Pearl Jam, Muse, Tame Impala, The Killers

All been mentioned and guarantee there’ll be others that appear over the next few weeks. Loads of options
“loads of options” valt in de praktijk meestal toch tegen. Van deze namen is voor een aantal het maar de vraag of ze touren en of ze voor Werchter beschikbaar zijn.

GORILLAZ heeft een goede band met Roskilde festival waar ze meermaals als headliner optraden. Volgende editie van Roskilde is 27 juni tem 4 juli 2026. Rock Werchter heeft plaats van donderdag 2 juli tem zondag 5 juli. Down the Rabbit Hole (Gorillaz 2014 en 2022) van zaterdag 4 juli tem maandag 6 juli.
Mogelijke data zijn dan Roskilde 27 juni, Rock Werchter donderdag 2 juli en Down the Rabbit Hole van za vier juli.

Do 21 pilots - Gorillaz , Lorde (Barn)
Vr Florence and the Machine-The Killers-Big Thief (Barn)
Za QOSA, SOAD- Mumford and Sons (The Barn)
Zo Last Dinner Party-Chappell Roan - Eefje de Visser (Barn)
Eerste naam staat voor de tweede naam (afsluitende headliner) op de main.

• Leuk
Waarderingen: BeWario

Teken van enorme populariteit: 240.000 keer bekeken op één UUR. De nieuwe single van 21 Pilots van hun album Breach dat vandaag uitkomt.

Do 21 pilots - Gorillaz , Lorde (Barn)
Vr Florence and the Machine-The Killers-Big Thief (Barn)
Za QOSA, SOAD- Mumford and Sons (The Barn)
Zo Last Dinner Party-Chappell Roan - Eefje de Visser (Barn)
Eerste naam staat voor de tweede naam (afsluitende headliner) op de main.
Mumford staat op dit moment nooit in The Barn en sowieso een van de laatste twee posities.

Hiermee is toch wel een soort van droom affiche te maken voor mij. En dan mis ik Nick Cave nog in het overzicht. Zin in!

Hiermee is toch wel een soort van droom affiche te maken voor mij. En dan mis ik Nick Cave nog in het overzicht. Zin in!
Als een aantal van de namen in het rijtje SOAD, QOTSA, Gorillaz, Roan, Fender, Pilots, Radiohead, Tame Impala en The Cure daar staan ben ik er sowieso wel bij. Belooft een mooi festivaljaar te worden!

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Wat denken jullie van deze?

Do: Gorillaz - Twenty One Pilots
Vr: Radiohead - Mumford & Sons
Za: SOAD - QOTSA
Zo: Billie Eilish - The Cure

Ik zou er wel wat mee kunnen. Persoonlijk zouden M&S en TOP van mij echt niet hoeven maar de kans dat die er staan is wel reëel.
Radiohead kan gerust vervangen worden door Pearl Jam, al ben ik meer dan tevreden met beide!

• Leuk
  • On fire
Waarderingen: superginger en Joslittel

Ik zou er wel wat mee kunnen. Persoonlijk zouden M&S en TOP van mij echt niet hoeven maar de kans dat die er staan is wel reëel.
Radiohead kan gerust vervangen worden door Pearl Jam, al ben ik meer dan tevreden met beide!
Heel vet maar ik denk dat die vrijdag en zondag te stacked zijn.

Billie Eilish - The Cure lijkt me een te grote combo, idem voor Radiohead - Mumford. Denk dat er telkens maar eentje van de twee overblijft gecombineerd met een iets kleinere naam genre Lorde, Lewis Capaldi of Benson Boone.

Positie voor Radiohead is altijd al een moeilijke geweest. Vorige keer James Blake die verdronk op de main, maar blijkbaar is Radiohead erg strikt in wat er voor hen staat. Daarom dat ik ze geen Benson Boone of zo ervoor zie zetten.

Andere combinaties kunnen perfect.

Billie Eilish - The Cure lijkt me een te grote combo, idem voor Radiohead - Mumford. Denk dat er telkens maar eentje van de twee overblijft gecombineerd met een iets kleinere naam genre Lorde, Lewis Capaldi of Benson Boone.

Positie voor Radiohead is altijd al een moeilijke geweest. Vorige keer James Blake die verdronk op de main, maar blijkbaar is Radiohead erg strikt in wat er voor hen staat. Daarom dat ik ze geen Benson Boone of zo ervoor zie zetten.

Andere combinaties kunnen perfect.
Vind James Blake ook echt zo'n typische naam waarvan het bijna crimineel is om niet in de Barn te zetten.

Users who are viewing this thread