Rock Werchter 2026

Zal gewoon afhangen van wanneer die touren, dat is een Australische band, dus is waarschijnlijk maar enkele weken in Europa in de zomer.
Doordat er geen Glastonbury is, lijkt een korte run rond Primavera en een iets langere run voor de augustus-festivals het meest logisch.

Doordat er geen Glastonbury is, lijkt een korte run rond Primavera en een iets langere run voor de augustus-festivals het meest logisch.
Past perfect ook op PKP volgens mij maar zou het gewoon best gek vinden dat zo'n band dan op tien jaar tijd maar eenmaal op Werchter staat. Maar inderdaad, er zijn altijd heel veel puzzelstukjes die in elkaar moeten vallen.

Foo Fighters en Linkin Park zie ik niet zo snel on repeat en hoewel ik Tame Impala zeer graag zou zien, vrees ik ervoor dat Werchter die niet als afsluiter wensen te boeken voor wat Jimmy hierboven zegt. Florence zal PKP wel inhalen en Oasis op het Werchterweekend, no way. Radiohead geloof ik ook niet in. Daarnaast zie ik Sabrina niet gebeuren, want too much pop, heeft volgens mij de Schuer ook zelf al eens gezegd. Tyler en MCR zullen moeten kampen met het verschil in wat ze zouden willen qua positie en wat RW ze zou willen offeren, beetje wat Tame Impala dus ook over zicht heeft mijns inziens. Dan blijven nog SOAD, AM, The Cure, Sam Fender en Lorde over. Als van deze namen er 3 op Werchter staan, dan zou ik het sterk geboekt vinden. Gooi er dan nog Gorillaz bij - zie heel leuke snippets van hun concerten voorbij komen - en een Kendrick/Nick Cave graag :love:
Lorde is voor Rock Werchter denk ik ook nog geen headliner. Eerder sub of afsluiter Barn. Ik zie ze Fender ook niet zo snel meer boeken.

AM schijnt verschrikkelijk saai te zijn geweest in hun vorige festivalseizoen dus dat hoeft van mij ook niet zo.

Vergeet Chapell Roan niet. ;)

• Leuk
Waarderingen: MadMandra27
Ik ga tegen beter weten in nog eens manifesteren voor Bon Iver.

Nog nooit op RW gestaan, verdorie.
Die heeft eerder dit jaar aangegeven even niet meer te willen touren. Maar ja, hoelang is 'even' natuurlijk. Ik hoop alvast met je mee. :)

Ik ga tegen beter weten in nog eens manifesteren voor Bon Iver.

Nog nooit op RW gestaan, verdorie.
Bon Iver, Little Simz, Young Fathers en iets elektronisch als The Blaze of wat dan ook en dan begin ik te overwegen om een paar weken eerder van wereldreis terug te komen ;)

Eindelijk de tijd gevonden om naar het nieuwe album van Wolf Alice te luisteren en snap wel dat ze niet heel laag meer te boeken zouden vallen. Is een wel uitgebalanceerde band naar mijn gevoel met niet de radiohits, maar wel veel muzikaliteit. Ofwel als 3e laatste op de Main, ofwel voorlaatste in de Barn naar mijn gevoel. Maar worden ze echt verwacht op Werchter? Al info bekend over hun tourschema?

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Eindelijk de tijd gevonden om naar het nieuwe album van Wolf Alice te luisteren en snap wel dat ze niet heel laag meer te boeken zouden vallen. Is een wel uitgebalanceerde band naar mijn gevoel met niet de radiohits, maar wel veel muzikaliteit. Ofwel als 3e laatste op de Main, ofwel voorlaatste in de Barn naar mijn gevoel. Maar worden ze echt verwacht op Werchter? Al info bekend over hun tourschema?
Vond hun show op Glasto ook erg sterk en volwassen. Stonden daar als sub op het tweede podium. Ik hoop dat ze de kans krijgen om zichzelf te bewijzen op RW. En dan niet als tweede op de main maar ergens rond 18 a 19 uur. Dat zal veel mensen gaan verbazen!

• Leuk
Waarderingen: MadMandra27
Combo met Lorde zie ik ook wel gebeuren, want hebben die niet vrij overlappende fanbases obv hun genre?

Met al die geruchten of zelfs al geplande shows (zoals MCR, LP, BMTH) voor komende zomer heb ik toch het gevoel dat we dit jaar eerder aankondigingen krijgen dan vorig jaar. Of gaat dit ieder jaar zo? Zo goed hou ik het niet bij :)

Users who are viewing this thread