Rock Werchter 2026

Te alternatief? Heeft nochtans een paar meesterlijke albums gemaakt. Maar vooral live wil je dat niet missen, geloof me.
Ja en dat live aspect geloof ik je wel op. Maar ik luister eerlijk gezegd echt met heel weinig plezier naar hun nummers op Spotify. Het trekt me niet, vind het maar chaotisch. Dus het plan was om het eens een goede live kans te geven, dit heeft vaker gewekt. Maar nu biedt The Slope plots een mooi alternatief.. Maar wie weet zijn die twee nog best prima te combineren.

• Leuk
Waarderingen: B0G5
Ja en dat live aspect geloof ik je wel op. Maar ik luister eerlijk gezegd echt met heel weinig plezier naar hun nummers op Spotify. Het trekt me niet, vind het maar chaotisch. Dus het plan was om het eens een goede live kans te geven, dit heeft vaker gewekt. Maar nu biedt The Slope plots een mooi alternatief.. Maar wie weet zijn die twee nog best prima te combineren.
Ja, snap ik hoor. Was ook niet meteen mee met haar muziek. Eenmaal de klik is het wel een blijvertje, en vooral haar shows overrompelen. Ook zo'n beetje de beste shows van DTRH en Lowlands vorig jaar als ik het zo lees.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Te alternatief? Heeft nochtans een paar meesterlijke albums gemaakt. Maar vooral live wil je dat niet missen, geloof me.
Heb ook een liveregistratie gezien nu, maar ik kan er nog steeds niks mee, show is belangrijk, maar imo matige muziek blijft matig

• Leuk
Waarderingen: B0G5
Heb ook een liveregistratie gezien nu, maar ik kan er nog steeds niks mee, show is belangrijk, maar imo matige muziek blijft matig
Ja, als je écht niets met de muziek kan natuurlijk. Denk dat het mijn meest beluisterde artiest is van 2025, volgens m'n Wrapped. En dan te zeggen dat ik LP1 en Magdalene nog betere albums vind.

Ook gewoon blij dat RW dit soort artiesten nog aandurft, niet alles moet hapklaar zijn. Zie het Pinkpop niet snel doen.

• Leuk
Waarderingen: elo en Joslittel
Ja, als je écht niets met de muziek kan natuurlijk. Denk dat het mijn meest beluisterde artiest is van 2025, volgens m'n Wrapped. En dan te zeggen dat ik LP1 en Magdalene nog betere albums vind.

Ook gewoon blij dat RW dit soort artiesten nog aandurft, niet alles moet hapklaar zijn. Zie het Pinkpop niet snel doen.
Ja dat absoluut!! Dat maakt RW voor mij ook de meest veelzijdige major en blijf ik ook gaan. Aan de andere kant van het spectrum krijg ik dan weer Blood Incantation.

Ja dat absoluut!! Dat maakt RW voor mij ook de meest veelzijdige major en blijf ik ook gaan. Aan de andere kant van het spectrum krijg ik dan weer Blood Incantation.
Ja, een FKA Twigs, Blood Incarnation, Ethel Cain, Mogwai, Loyle Carner, David Byrne, Man/Woman/Chainsaw zijn dingen (in combo met de meer mainstream dingen als Mumford, Prodigy en Twenty One Pilots) die RW er erg echt doen uitspringen. Alleen een Roskilde programmeert nog breder, maar voor de rest toch echt een major die véél meepakt.

Nu moet ik dan weer dat Blood Incantation leren trekken. Maar ik ga het wel een kans geven, zeker als Mumford aan de andere kant staat.

• Leuk
Waarderingen: BeWario en Joslittel
Ja, een FKA Twigs, Blood Incarnation, Ethel Cain, Mogwai, Loyle Carner, David Byrne, Man/Woman/Chainsaw zijn dingen (in combo met de meer mainstream dingen als Mumford, Prodigy en Twenty One Pilots) die RW er erg echt doen uitspringen. Alleen een Roskilde programmeert nog breder, maar voor de rest toch echt een major die véél meepakt.

Nu moet ik dan weer dat Blood Incantation leren trekken. Maar ik ga het wel een kans geven, zeker als Mumford aan de andere kant staat.
One Of Us GIF by BEARISH

• Pray
  • Leuk
Waarderingen: reaper en mattman
Wat vinden jullie van Midnight Generation op donderdag? Had gehoopt op iets beter om voor Mumford & Sons nog even wakker geschud te worden. Met deze band gaat dat volgens mij niet lukken.

• Leuk
Wat vinden jullie van Midnight Generation op donderdag? Had gehoopt op iets beter om voor Mumford & Sons nog even wakker geschud te worden. Met deze band gaat dat volgens mij niet lukken.
Nee, ik voel 'm ook niet zo. Had ook m'n hoop gelegd op deze band om nog wat van die donderdagavond te maken.

Toch hopen dat die donderdagavond nog wat opgeleukt wordt. Toch een beetje sneu om de eerste avond vroeg in bed te kruipen. Die matige eerste dag blijft me weerhouden om een combiticket te kopen. Voor nu neig ik naar een vrijdagticket voor de combo FKA Twigs - The xx (beide toch twee unieke boekingen), plus Social Distortion en TLDP.

Ook hier samen met de dochter The Warning ontdekt via verschillende livestreams tijdens festivalseizoen 2025 (Pinkpop, Graspop, Hellfest, Rock Am Ring, etc). Normaal niet helemaal mijn genre maar toch redelijk onder de indruk. Die band hoort echt NIET op the slope.
Mijn 10-jarige dochter is vorig jaar fan geworden toen ik de Pinkpop zondag aan het inluisteren was. Intussen ook de vinyl plaat aangeschaft.
Wij uiteraard dan gaan kijken, vooraan het podium. Dat uur was echt voorbij gevlogen. Veel beter dan ik had verwacht. Er is hier altijd vraag naar wat meer gitaren (waaronder door mezelf), hier zijn ze dan.
Ik zelf had ze vroeg op de main verwacht, dat verdienen ze (veel) meer dan bv een Kaat van Stralen. Maar dit kan wel is een pareltje worden die avond.

Nee, ik voel 'm ook niet zo. Had ook m'n hoop gelegd op deze band om nog wat van die donderdagavond te maken.

Toch hopen dat die donderdagavond nog wat opgeleukt wordt. Toch een beetje sneu om de eerste avond vroeg in bed te kruipen. Die matige eerste dag blijft me weerhouden om een combiticket te kopen. Voor nu neig ik naar een vrijdagticket voor de combo FKA Twigs - The xx (beide toch twee unieke boekingen), plus Social Distortion en TLDP.
Blood Incantation ;)

• Pray
Ik vindt Midnight Generation wel een hele leuke toevoeging. Beetje Parcels achtig. Ik zie op hun socials dat ze ook wel al echt grote shows hebben gespeeld. Daar krijgen ze het publiek goed mee.

• Leuk
Waarderingen: BeWario
Ik heb de voorbije 10 pagina's niet gelezen, dus met het risico om in herhaling te vallen:

Heel leuke Slope-drop! Vooral The Reytons als headliner vind ik subliem. Maakt de zaterdag meteen een heel pak interessanter. Op (middelgrote) festivals in de UK zoals deze staan die gewoon top of the bill, sterk dat Werchter ze neerzet op het kleinste podium.

Keo was vorig jaar al top op Pukkelpop. En met ook Newdad, Basht., overpass, Cardinals... staat er heel wat lekkers in het postpunk-genre. Voor de rest ken ik vooral Florence Road (aanrader!) en The New Eves (minder mijn ding). Radio Free Alice klinkt best goed bij de eerste luisterbeurten.

Jammer dat er op donderdag geen goed alternatief lijkt te gaan zijn (voor mij dan toch) voor Mumford & Sons.

Btw: ze hebben er ene 'Chezile' geprogrammeerd die de Slope opent op zondag, en die heeft een nummer met maar liefst 582 miljoen streams op Spotify :eek:

• Leuk
Waarderingen: RuneBrico en Joslittel

Users who are viewing this thread