Rock Werchter 2026

Nu niet meer nee. Maar je weet niet welke beloftes/garanties er zijn gegeven bij het boeken.
Bij z’n vorige boeking? Toen was zn festivaltour niet heel lang, en RW lag redelijk in het begin ervan. En zelfs dat bleek geen garantie. Hoe jammer het ook is.

Fender staat al van voor de pandemie bekend als iemand die heel vaak cancelt niet?

Bij z’n vorige boeking? Toen was zn festivaltour niet heel lang, en RW lag redelijk in het begin ervan. En zelfs dat bleek geen garantie. Hoe jammer het ook is.
Volgens mij gaat dat bij zo’n dusdanig hoge positie en bijhorend bedrag, wat een headliner kan krijgen, niet enkel maar over de garantie dat het wel moet lukken vermits het begin van de tour zou zijn.

Zeker toen hij nog eens zaken begon te cancelen einde 2024.

Als Herman zo open reageert, dan heeft (het management van) Sam toch serieus tegen de schenen gestampt.

Een goede band, communicatie en respect naar artiesten is heilig voor hem. Ik zou niet verwonderd zijn als Sam nooit meer in Werchter staat. Zeker niet na de kans die ze hem hebben gegeven.

Dat heb ik precies gemist.
Reactie klonk als volgt (zie hieronder). De Schuer is iemand die naar de buitenwereld nooit openlijk kritiek zal geven op iemand, zeker niet op artiesten. Toont altijd heel veel respect, maar ook discretie en meer. Het was misschien maar een zinnetje, maar toch veelzeggend en op een manier die we effectief niet van hem gewend zijn. Nu, tijd heelt alle wonden. Uiteindelijk zal dat ook wel gladgestreken worden, lijkt me...

Uit een interview met Schueremans:
"Of Sam Fender volgend jaar alsnog zijn opwachting maakt op de weide, daar denkt Schueremans nog even over na. "We waren ontgoocheld. Ik denk dat de man zich wat beter moet organiseren, maar het blijft een fantastische artiest. We zien wel."

• Leuk
Waarderingen: Voneulein
Kunnen we deze discussie niet gewoon voortaan in het Sam Fender topic voeren. Inmiddels is het niet meer op 2 handen te tellen hoe vaak die discussie al gevoerd is hier
Eens. Schueremans is ook soms een vervelende zakelijke mens, dus die reacties zou ik met een korreltje zout nemen. Dat is althans mijn ervaring met Herman.

Dus, Billie vandaag?
Denk het niet. Billie zou een 'unexpected headliner' zijn maar Jimmy zei dat er iets aangekondigd gaat worden waardoor we onze huidige vermoedelijke line-up van RW moeten herschikken. De laatste tour van Billie Eilish had al een belangrijke Europese arena-tour en zelfs twee Noord-Amerikaanse tours. Na een goed jaar met haar laatste tour zal ze mi eerder de aandacht schenken aan een nieuw album en dan terugkomen met een nieuwe tour. Voor mij eerder een sterke kanshebber op RW 2027.

Deze week verwacht ik de pop headliner van Live is Live of de aankondiging van Werchter Boutique op basis van wat Jimmy loste.

Users who are viewing this thread