Rock Werchter 2025

Zoals gezegd, prachtig dagje gisteren (en ik zit niet aan de crack!).

Jazz Brak was beter dan verwacht, Bright Eyes heerlijk rafelig (maar ik dacht wel dat die gekender waren in België), Wisp gewoon dik oké. Faye Webster pakte beter dan gedacht. Heerlijk loom en sloom. Elbow zoals gevreesd te kort gezien, en van buiten de Barn. Komt het toch niet echt binnen, maar zag er wel gezellig uit. Kutclash. Yungblud ging ervoor, waarvoor hulde, maar het is toch een beetje koriander merk ik, en ik ben iemand die dan zeep proeft. Raakt me langs geen kanten.

En dan het podium:
Cymande - eigenlijk ligt het tempo van deze dansbare nummers best traag, en is het soms best repetitief. Waarom is dit dan in Godssnaam zo aanstekelijk? Sommige leden zijn ouder dan Iggy Pop en toch spelen ze met de gusta van een twintiger. En door de overweldigende respons zullen ze zich ook even zo gevoeld hebben. Legendes.

- Beth Gibbons. Nog zo’n legende. Maar toch vooral die bizarre band gaat me bijblijven. Met gigantische ogen kijken naar hoe die instrumenten betokkeld, geaaid of soms ook kapotgeramd werden. Vooral die strijkers waren een genot. Zotte show. En niet dat ik de Barn vol-vol had verwacht, maar vond de opkomst bijna beschamend (als je ziet wat er wel soms volksverhuizingen teweegbrengt).

- Raye. Ga hier weinig woorden aan vuilmaken want heb er weinig woorden voor. Gestoord goed. Beste show van het weekend, denk ik, en eentje die in m’n lijstje mag van beste Werchtershows ooit. Byrne en Radiohead hebben een compagnon. Nog nooit zoveel mensen zien huilen, of de volgepakte veld voor de main zo stil gezien. En dan de collectieve ontlading tijdens die laatste nummers. Volgende keer als headliner graag. Wow. Lap, toch veel woorden.

Laatst bewerkt:
- Raye. Ga hier weinig woorden aan vuilmaken want heb er weinig woorden voor. Gestoord goed. Beste show van het weekend, denk ik, en eentje die in m’n lijstje mag van beste Werchtershows ooit. Byrne en Radiohead hebben een compagnon. Nog nooit zoveel mensen zien huilen, of de volgepakte veld voor de main zo stil gezien. En dan de collectieve ontlading tijdens die laatste nummers. Volgende keer als headliner graag. Wow. Lap, toch veel woorden.
Het kleine halfuurtje dat ik op Glasto van haar zag vond ik tof (muzikaal ijzersterk) maar ik vond wel dat ze erg veel tussen de nummers door praatte. Was daar van te voren ook al een beetje voor gewaarschuwd. Was dat op Werchter ook zo? Want zo niet dan wil ik haar in een zaalshow nog een kans geven.

• Leuk
Waarderingen: phil
Het kleine halfuurtje dat ik op Glasto van haar zag vond ik tof (muzikaal ijzersterk) maar ik vond wel dat ze erg veel tussen de nummers door praatte. Was daar van te voren ook al een beetje voor gewaarschuwd. Was dat op Werchter ook zo? Want zo niet dan wil ik haar in een zaalshow nog een kans geven.
Viel nog wel mee. Dat stak me ook tegen op DTRH, maar nu was het een stuk strakker. Nog altijd dat ze geregeld praatte hoor, maar was iets ‘gecontroleerder’, met de band die ook gewoon verder speelde toen ze sprak. Niet echt aan gestoord nu.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Wat was gister een geweldige dag. Niet te warm, niet te druk en geweldige acts gezien.

1. Raye!
2. Yungblud
3. Nothing but thieves
4. Elbow (laatste half uurtje, buiten helaas)
5. Tom Odell

Ook Blanco White en Maribou state klonken goed, te kort geweest. Amber Broos en Mr Belt en Wezol zoals altijd een feestje.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Ik zou vandaag echt een prima looproute kunnen uitstippelen, maar die regen en de volle tenten gaan zoveel stokken in de wielen steken… 🙁

Wát een dag gisteren. Zonder verwachtingen dat festivalterrein opgelopen. Absoluut genoten van het programma. Tranen laten stromen bij RAYE. Elk pijntje (en de annulering van Sam) even vergeten. Dit is zo’n onvergetelijke festivaldag waar je het voor doet.

En dan de zondag nog mogen. Vol programma.

Als je het mij vraagt: volgend jaar gewoon weer hoor.

• Leuk
Waarderingen: JP5 en Jimmeh07
Jongens, iemand nog tips om de regen te overleven vandaag? De tenten stonden al op t programma maar denk dat die flink vol zullen staan...

Regen en geen al te speciale line up maar toch 0 tickets op ticketswap.
De zin om er bij te zijn is groot dit jaar :D

Ik zou vandaag echt een prima looproute kunnen uitstippelen, maar die regen en de volle tenten gaan zoveel stokken in de wielen steken… 🙁
De tenten gaan idd vast vol staan he? Baal echt want wil naar finneas en foster the people, maar gaat nooit lukken denk ik

Ik ben niet zo zeker dat de tenten zo vol zullen staan. Groot deel van onze groep gaat wellicht niet meer richting de festivalweide vandaag, en denk dat dit buiten onze groep ook een tendens is. Combi van vermoeidheid na 4 dagen, het regenweer, de line-up die vrij eenzijdig is…

Ikzelf plan alvast nog altijd om tegen 13u te gaan richting Dasha, Emmy D’Arc en Wunderhorse om de dag te starten.

Oei Oei. Regen, en geen gitaren om die weg te blazen!

Op zich veranderd de regen weinig aan het originele plan om om 16.40uur aan de Barn en staan en daar de drie laatste shows mee te pikken.

Hopelijk klaart het dan tegen 23uur wat op zodat we Olivia een kans kunnen geven en kunnen genieten van de 2 many Dj's hun set.

• Leuk
Waarderingen: Louwers

Users who are viewing this thread