Rock Werchter 2025

Goedemiddag! Net als ieder jaar heb ik ook nu weer een (volgens mij) mooiere versie van het blokkenschema voor Werchter gemaakt. Je kunt ze downloaden op betterschedule.net, en daar kun je nu ook het picnickkleed met het schema bestellen! Een superhandig attribuut tijdens het festival (beetje uitrusten op een kleedje, terwijl je de volgende acts vast uitzoekt, water- en bier-bestendig en lekker groot), en ook een uniek souvenir voor later!

Zo zag-ie er twee jaar geleden uit, dit jaar nieuwe ontwerpen...

20230630_122932_1749931698312.jpg

Ben eens benieuwd, wat is jullie voorkeur van positie om een optreden te zien op RW? Het voorvak, liever van een afstandje... Vorig jaar was mijn eerste werchter en heb geen enkel optreden buiten het voorvak gezien, inclusief elke headliner.

Ben eens benieuwd, wat is jullie voorkeur van positie om een optreden te zien op RW? Het voorvak, liever van een afstandje... Vorig jaar was mijn eerste werchter en heb geen enkel optreden buiten het voorvak gezien, inclusief elke headliner.
De eerste jaren dat ik ging ook heel vaak in het voorvak gestaan. Door de jaren heen gemerkt dat de sfeer eigenlijk vaak veel beter en relaxer is buiten het voorvak. Overdag is het vaak wel leuker om in het voorvak te staan om iets van sfeer en schaduw te hebben. 'S avonds mijd ik het. Dit jaar plan ik eigenlijk enkel voor Sam Fender daar te gaan, omdat ik dan echt bij de Britten en andere grote fans wil staan.

De 'sweet spot' op Rock Werchter is voor mij tussen het voorvak en de P.A..

Ligt aan de grote van mijn groep, als ik met veel man ben proberen we bij de optredens die wel graag willen zien in de voorvakken te komen met 2-3 man gewoon ergens midden vooraan, max meter of 20 van voorvak, zo kunnen we tenminste nog wat drinken halen en hebben we prima plekken.

Ik mijd vooral om te dicht bij de bar achter de PA te staan of toch het achterste stuk. Daar te veel passage van mensen die achter drank willen of gepraat door alles heen.

Overdag voorvak als er een opportuniteit is (lees: we kunnen gewoon op moment van arriveren nog binnenwandelen) of vlak achter de barriers, vaak in buurt van de eerste toren. Perfecte plaats ook om af te spreken.

Mijn favoriete positie is ergens vooraan in de Barn of Klub C. Ideale plek qua zicht op het podium en beleving vanwege het ontbreken van praters. De afgelopen één keer in het voorvak bij Main gestaan en dat was als sardientjes in een blik. Dat was dan wel bij een headliner (Muse), dus misschien niet helemaal representatief voor hoe het daar overdag is. Liever op de weide daarom iets verder naar achter en niet in de buurt van de bar.

Klinkt realistisch. Of Macca die zijn concert komt inhalen.
Hoop zelf op Gaga en The Cure op Werchter zelf. Qua popnamen lijkt Gaga mij nog wel een keer leuk om te zien en The Cure vind ik ook een perfecte headliner die misschien net niet groot genoeg is om het veld in zn 1tje te vullen.

Goedemiddag! Net als ieder jaar heb ik ook nu weer een (volgens mij) mooiere versie van het blokkenschema voor Werchter gemaakt. Je kunt ze downloaden op betterschedule.net, en daar kun je nu ook het picnickkleed met het schema bestellen! Een superhandig attribuut tijdens het festival (beetje uitrusten op een kleedje, terwijl je de volgende acts vast uitzoekt, water- en bier-bestendig en lekker groot), en ook een uniek souvenir voor later!

Zo zag-ie er twee jaar geleden uit, dit jaar nieuwe ontwerpen...

Bekijk bijlage 14688
Geniaal dit! Moet je niet altijd de telefoon bovenhalen of dat verfrommeld papierke.

• Geweldig
Waarderingen: Jacco
De eerste jaren dat ik ging ook heel vaak in het voorvak gestaan. Door de jaren heen gemerkt dat de sfeer eigenlijk vaak veel beter en relaxer is buiten het voorvak. Overdag is het vaak wel leuker om in het voorvak te staan om iets van sfeer en schaduw te hebben. 'S avonds mijd ik het. Dit jaar plan ik eigenlijk enkel voor Sam Fender daar te gaan, omdat ik dan echt bij de Britten en andere grote fans wil staan.

De 'sweet spot' op Rock Werchter is voor mij tussen het voorvak en de P.A..
Exact dit!

Bij de main Stage staan wij links van de middentoog tot wanneer het daar te druk aan het worden is, daarna verhuizen we naar de rechter kant van het park ter hoogte van de wc blokken. Prima plaatsen voor ons.

Tijdens Linkin Park ga ik denk ik wel wat meer naar voor proberen te gaan.

Wij zijn vaak met een grote groep, en werken dan met een 'basiskamp' ergens in de buurt van Main stage - vandaar die kleedjes :-) . Vanaf daar gaat men in veel kleinere groepjes naar verschillende acts op de verschillende stages of het mainstage voorvak, om elkaar steeds weer te vinden bij het basiskamp.

Bij de main Stage staan wij links van de middentoog tot wanneer het daar te druk aan het worden is, daarna verhuizen we naar de rechter kant van het park ter hoogte van de wc blokken. Prima plaatsen voor ons.

Bij ons idem. vaste stek links of rechts van de middentoog (of net ervoor), wat meestal nog prima zicht is. in de avond afhankelijk van de headliner iets dichter, of meer naar achter, afhankelijk van de drukte.

Yes rechts vooraan heerlijke plek en makkelijk drank te halen

Users who are viewing this thread