Rock Werchter 2025

Veel andere data van LINKIN PARK in hun Europese Tour 2026 (Duitsland, Portugal, Spanje, Italie) zijn ingevuld. Zou best kunnen dat LINKIN PARK als enigste stop in de Benelux Werchter aandoet. Pinkpop zie ik niet gebeuren want ze spelen normaal geen drie dagen achter elkaar. Voorlopig is Werchter het eindpunt van hun Europese tournee in 2026. Of ze zouden na 28 juni nog een extra stop in Nederland voorzien.
Hoe bedoel je 3 dagen achter elkaar? Die hebben toch een groot gat rond pinkpop?

Eens, die zijn echt al een tijdje van de radar. Sub als maximum.

BMTH heb ik m'n twijfels bij, weet niet of ze genoeg "Werchter publiek" aanspreken om headliner te zijn, maar eigenlijk vind ik ze ook te groot om Sub te zijn.
Vraag me dit ook af ja, heb het idee dat ze liever een ander festival headlinen dan sub op werchter bv. Zeker nu ze door europa headlinen op festivals die nog groter zijn dan werchter, zie ik ze niet zo snel meer happen op een lagere spot. Weet niet of ze die headline spot krijgen op RW.

Vraag me dit ook af ja, heb het idee dat ze liever een ander festival headlinen dan sub op werchter bv. Zeker nu ze door europa headlinen op festivals die nog groter zijn dan werchter, zie ik ze niet zo snel meer happen op een lagere spot. Weet niet of ze die headline spot krijgen op RW.
Festivals die groter zijn dan werchter waar BMTH headlined dat heb ik nog niet gezien

• Leuk
Waarderingen: festirock en Paddy
Festivals die groter zijn dan werchter waar BMTH headlined dat heb ik nog niet gezien
Download festival en Rock Am Ring zitten toch echt op een nog hogere capaciteit volgens mij.

Edit: Download boven de 100k in 2023 en Rock am ring dit jaar 90k, Werchter zat op 88k toch?

Op Rock Am Ring moet Werchter wel niet jaloers zijn qua organisatie hoor, heb het deze editie zelf mogen ondervinden
Rock am ring is zo’n beetje even groot. En is natuurlijk ook een ander festival. Mikt veel meer op (hard)rock en metal. Idem Download. Terwijl RW een mainstream festival, die mikt op een breder publiek. Je kunt dus afvragen of BMTH (en MCR) op mainstreamfestivals de headlinerpositie krijgen of enkel op festivals die meer kiezen voor het gitaargeweld.

Ik gok dat dit pas na het gelredome concert van LP bekend gemaakt wordt, daarvoor zijn nog behoorlijk wat kaarten beschikbaar
Stel ze staan op Pinkpop, dan kaapt Werchter alweer een publiek weg tenzij Pinkpop ook besluit ze binnen 2 weken aan te kondigen (Wat me dan ook verstandig lijkt). De zetten van Herman vindt ik altijd wel interessant omdat ze strategisch gezien slim aankondigen en de concurrentie vaak voor zijn.

Eens, al zou je misschien kunnen zeggen dat ze dan weer een nieuw/breder publiek aan kunnen spreken. Wellicht in een co-head constructie.

Heel benieuwd in ieder geval, wil ze volgende zomer toch echt gaan mee pakken eindelijk. Waar dat dan ook moge zijn.

Hoe bedoel je 3 dagen achter elkaar? Die hebben toch een groot gat rond pinkpop?
ik heb het verkeerde weekeinde bekeken. Er zijn midden juni nog wel opties voor PinkPop. Wel zijn dagtickets PinkPop flink duurder dan tickets Werchter Parklive.

Eens, die zijn echt al een tijdje van de radar. Sub als maximum.

BMTH heb ik m'n twijfels bij, weet niet of ze genoeg "Werchter publiek" aanspreken om headliner te zijn, maar eigenlijk vind ik ze ook te groot om Sub te zijn.
Langs de andere kant als sam Fender, maneskin, .. groot genoeg zijn om headliner te zijn dan kunnen ze dat wel volgens mij, zet daar nog een Volbeat of dergelijke onder en een Kylie in de barn ofzo en die dag zal wel kaarten trekken.

Lol nog een festival met een gigantische artiest voor +100 euro. Begint toch écht wel de spuigaten uit te lopen. Nu ja bon, gelukkig moet ik ze niet zien natuurlijk.

• Leuk
Waarderingen: koolket
Langs de andere kant als sam Fender, maneskin, .. groot genoeg zijn om headliner te zijn dan kunnen ze dat wel volgens mij, zet daar nog een Volbeat of dergelijke onder en een Kylie in de barn ofzo en die dag zal wel kaarten trekken.
Dat is wel waar, helemaal als je nieuwe (rock)headliners wil creëren is er niet zo snel een betere optie. Het enige is dat een RW headliner voor mijn gevoel ook wel wat mainstream radio hitjes moet hebben en dat heeft BMTH voor zover ik weet niet (of in België misschien wel, maar in NL hoor je ze alleen sporadisch op Kink iig).

Op Rock Am Ring moet Werchter wel niet jaloers zijn qua organisatie hoor, heb het deze editie zelf mogen ondervinden
Weet dat dit het Rock Werchter topic is, maar ik ben benieuwd eigenlijk. Mijn broer wil zo graag een keer naar Rock am Ring en mij trekt dat festival totaal niet.

Dat is wel waar, helemaal als je nieuwe (rock)headliners wil creëren is er niet zo snel een betere optie. Het enige is dat een RW headliner voor mijn gevoel ook wel wat mainstream radio hitjes moet hebben en dat heeft BMTH voor zover ik weet niet (of in België misschien wel, maar in NL hoor je ze alleen sporadisch op Kink iig).
Throne was een giga hit destijds, Follow You en Mantra hebben op een Afrekening-CD gestaan en sTraNgeRs stond genoteerd in de Eindafrekening 2022. Qua radio hitjes dus zeker kleiner dan een YUNGBLUD (hehe), maar wel enigszins bekend bij radioluisterend Vlaanderen (Studio Brussel)

• Leuk
Waarderingen: Loek123 en Pommer
Throne was een giga hit destijds, Follow You en Mantra hebben op een Afrekening-CD gestaan en sTraNgeRs stond genoteerd in de Eindafrekening 2022. Qua radio hitjes dus zeker kleiner dan een YUNGBLUD (hehe), maar wel enigszins bekend bij radioluisterend Vlaanderen (Studio Brussel)
Zoals gewoonlijk hebben de Belgen het weer beter voor elkaar dan de Nederlanders :)

• Leuk
Waarderingen: phil
Weet dat dit het Rock Werchter topic is, maar ik ben benieuwd eigenlijk. Mijn broer wil zo graag een keer naar Rock am Ring en mij trekt dat festival totaal niet.
Mijn vriend ook, maar ik heb al gehoord dat het daar zo’n teringzooi is

• Leuk
Waarderingen: ZERO74

Users who are viewing this thread