Rock Werchter 2025

Ik ben van plan om dit jaar op zondag te vertrekken, is dit te doen?
Ja, waarom niet? Als je een beetje voorspoedig weg wilt, moet je niet tot het laatst wachten. Voordeel is dat je spullen al in de auto liggen. Dus naar de auto en gaan!!! Ik sta altijd op camping en P A, dat is qua lopen goed te doen.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: curious
Over Sabrina Carpenter zei Herman Schueremans het volgende;
‘Die doet geen festivals, ze doet als ik het goed heb Hyde Park. En ja, ik vond Sabrina eigenlijk toch net iets te licht om op Rock Werchter te staan. Dan vind ik Gracie Abrams toch beter passen. Maar uiteindelijk blijft het allemaal subjectief. We hebben een keuze gemaakt en zijn fier met het programma dat we hebben. We hebben een klein beetje historie ingestoken met Iggy Pop en Simple Minds, en voor de rest gaan we gewoon richting toekomst.’
Had er dus effectief aan gedacht maar dus te licht bevonden. Ik denk inderdaad dat de kans groter is dat ze dan naar een Boutique zou doen.

Straf dat de combi's toch al erdoor zijn. Vooral omdat Donderdag en vrijdag in vergelijk met het weekend ver uit elkaar liggen qua genre
Mijn hele festival clubje heeft gewoon een brede smaak. Ik ken echt maar weinig mensen die blij zouden worden van een heel weekend alleen maar rock.

• Leuk
Waarderingen: RutgerGM
Ik kan de gedachtegang van Schueremans volgen hoor. Carpenter is echt wel pure pop, daartegen is Rodrigo zelfs alternatief.
Welke gedachtegang? 'Sabrina te licht, dus dan maar Gracie Abrams.'

Uiteindelijk is het gewoon zo dat als Sabrina Carpenter wél een festivaltour doet rondom, ze ook op RW staat. Net zoals andere 'pure popnamen' als Dua Lipa, Stromae en Olivia. Als Sabrina wél beschikbaar geweest, dan had hij hier een ander verhaaltje verteld natuurlijk.

Olivia is een critic darling op pakweg Pitchfork, maar 'alternatief' zo ik haar toch allerminst noemen. Wordt vaker gedraaid op Q-music dan op StuBru. (Geen waardeoordeel trouwens)

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Denk dat Sabrina toch eerder valt in het rijtje Justin Timberlake, Ed Sheeran, Robbie Williams en Justin Bieber. Eindigt wél op Pinkpop als headliner, maar te weinig alternatief voor Rock Werchter wat resulteert in een Boutique of TW Classic. Dua Lipa heeft toch iets meer een alternatief gevoel, bijvoorbeeld door die productie van Tame Impala. Sabrina is gewoon echt platte pop, hoop dat ze daar van weg blijven.

Zit er ook vooral niet het verschil in met de live muziek? Sabrina heeft geen band mee dacht ik, Olivia wel net zoals Gracie. En Olivia rockt harder dan Sabrina, daar kan je niet rond.

Nu Bad bunny in het koning bouwewijn stadion staat ziet het er naar uit dat daar wel nog artiesten gaan staan, dus ook headliners die afvallen, denk dat we volgend jaar nog zullen denken dat dit jaar een dikke line up was, vermoed headliners a la Florence and the machine, mumford en sons. Die zijn goed maar geen namen als Green day , Linkin Park en ons Olivia

Denk dat Sabrina toch eerder valt in het rijtje Justin Timberlake, Ed Sheeran, Robbie Williams en Justin Bieber. Eindigt wél op Pinkpop als headliner, maar te weinig alternatief voor Rock Werchter wat resulteert in een Boutique of TW Classic. Dua Lipa heeft toch iets meer een alternatief gevoel, bijvoorbeeld door die productie van Tame Impala. Sabrina is gewoon echt platte pop, hoop dat ze daar van weg blijven.
Denk niet dat zij zo denken eerlijk gezegd. Of toch niet langer. Laat het ons zo zeggen, ik verwacht Sabrina heus wel nog eens een keer op RW eigenlijk.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Zit eindelijk aan de zondag om in te luisteren en die David Kushner bevalt me eigenlijk wel nog. Had ik nooit gedacht obv die monsterhit, wat het enige was dat ik kende. Fijn!

Denk niet dat zij zo denken eerlijk gezegd. Of toch niet langer. Laat het ons zo zeggen, ik verwacht Sabrina heus wel nog eens een keer op RW eigenlijk.
Misschien heb je gelijk wat betreft de toekomst, het verleden bevestigt wel mijn punt. Laat ze dan toch maar Lana Del Rey, Lorde of Charli XCX of Billie Eilish (waar ik beiden ook weinig mee heb, maar vind ik meer on brand) boeken als popheadliner.

Misschien heb je gelijk wat betreft de toekomst, het verleden bevestigt wel mijn punt. Laat ze dan toch maar Lana Del Rey, Lorde of Charli XCX of Billie Eilish (waar ik beiden ook weinig mee heb, maar vind ik meer on brand) boeken als popheadliner.
Ja, precies. Voor Chappell Roan kan het zomaar eens volgend jaar al prijs zijn.

Zit er ook vooral niet het verschil in met de live muziek? Sabrina heeft geen band mee dacht ik, Olivia wel net zoals Gracie. En Olivia rockt harder dan Sabrina, daar kan je niet rond.

Nu Bad bunny in het koning bouwewijn stadion staat ziet het er naar uit dat daar wel nog artiesten gaan staan, dus ook headliners die afvallen, denk dat we volgend jaar nog zullen denken dat dit jaar een dikke line up was, vermoed headliners a la Florence and the machine, mumford en sons. Die zijn goed maar geen namen als Green day , Linkin Park en ons Olivia
Florence zou ik wel kunnen waarderen...

Vraagje:
Die sixpacks bier voor The Hive die kunnen besteld worden (zie hier), is dat aan te raden? Of kan je ter plekke ook gewoon nog sixpacks kopen (evt. aan iets hogere prijs) als je dit niet op voorhand gedaan hebt?

Charli ook? Dat lijkt me best een mismatch.

Mumford & Sons is gewoon volwaardig headliner hoor. Niet minder dan een Olivia.
Denk niet dat je nu al kan zeggen dat volgend jaar een mindere line up wordt.

• Leuk
Waarderingen: iPopz_Butaye
Ja, precies. Voor Chappell Roan kan het zomaar eens volgend jaar al prijs zijn.
Heeft Chappel Roan een liveband, zou wel logisch zijn met haar nieuwe countryachtige nummers. Vond haar een lange tijd niet veel aan en kwam ook onsympathiek over vond ik. Laatste nummer van haar vind ik best prima en kan het veel beter luisteren als Charli XCX en Sabrina Carpenter wat ik echt verschrikkelijk vind.

• Leuk
Waarderingen: Everyknight
Maar die liveshow is nu ook niet echt je van het he, itt die van Chapell.

Dit. Ik heb nu een paar keer een XCX stream meegepakt en daarmee is mijn verlangen ook wel een beetje getemperd.

Helpt niet dat ik ook wel uitgekeken ben op die hele waarom zijn jullie zo tam, motherfuckers, jullie mogen blij zijn dat je me mag zien-attitude. Daarmee scoort ze niet echt sympathiepunten bij mij.

• Leuk
Waarderingen: festirock

Users who are viewing this thread