Rock Werchter 2025

Interessant en relevant artikel over hoe festivals het nu doen

'Aan het onderzoek hebben 220 Europese festivalorganisatoren meegewerkt. Twee derde van hen maakt zich zorgen over de alsmaar stijgende kosten, veertig procent overweegt om meer commercieel te gaan programmeren om zo een breder publiek te trekken en ruim de helft heeft moeite met het vinden van goede namen voor hun festival, omdat steeds meer artiesten kiezen voor meer lucratieve eigen shows. Dat laatste gebeurt zeker ook in Nederland, waar naast genoemde daling in betaalde festivals juist een groei van concerten met meer dan 3.000 bezoekers plaats heeft gevonden het afgelopen jaar, met de verwachting dat dit blijft groeien.'

en ondertussen aan de andere kant van de wereld lijden de megafestivals:

' In Australië wordt momenteel gesproken over een festivalcrisis. Daar zijn het inmiddels juist de grote evenementen die stuk voor stuk wegvallen door onhoudbare kosten. De oplossing die wordt genoemd? Meer boutique gaan organiseren en programmeren'

• Leuk
Waarderingen: Wout_VS, JP5 en Chiel
En poor Deftones en Noah Kahan.
Zijn Raye en Fontaines DC als derde op het hoofdpodium toch wat aansprekender?
Als ik Werchter was had ik met nog meer namen gesmeten in dit filmpje.

• Leuk
Waarderingen: pop-lover en mattman
En poor Deftones en Noah Kahan.
Zijn Raye en Fontaines DC als derde op het hoofdpodium toch wat aansprekender?
Als ik Werchter was had ik met nog meer namen gesmeten in dit filmpje.
Het is erg dun zo ja. of ze moeten nu vaker wat van die korte verschillende fimpjes eruit gooien.

Dat zou echt de droom zijn.
Poeh, ik had dat echt niet meer verwacht op Roskilde! Wat een verlies dat Werchter dit niet heeft kunnen regelen.
Verlies?
De spot waarmee je Charli kon halen was er niet meer, en ik vrees het budget ook niet meer waarmee je zulke show kan forceren.
Neemt niet weg dat België wel gewoon Charli heeft laten passeren gedurende de volledige Brat hype.

• Leuk
Waarderingen: pop-lover en koolket
Verlies?
De spot waarmee je Charli kon halen was er niet meer, en ik vrees het budget ook niet meer waarmee je zulke show kan forceren.
Neemt niet weg dat België wel gewoon Charli heeft laten passeren gedurende de volledige Brat hype.

Ja, je hebt gelijk, verlies is iets te sterk uitgedrukt, eerder een gemis wat veel mensen blij had gemaakt.
Had het ook inderdaad graag naast Sam Fender gezien toen er nog een co-headliner spot vrij was (bv na Sam Fender). Of zelfs op die speciale nachtslot na Olivia, dat was echt een groot feest geweest!

Ja, je hebt gelijk, verlies is iets te sterk uitgedrukt, eerder een gemis wat veel mensen blij had gemaakt.
Had het ook inderdaad graag naast Sam Fender gezien toen er nog een co-headliner spot vrij was (bv na Sam Fender). Of zelfs op die speciale nachtslot na Olivia, dat was echt een groot feest geweest!
Volgens mij is er sterk gelobbyd geweest voor die speciale nachtset. Enerzijds moet Olivia akkoord gaan, anderzijds moeten de overheden ook mee zijn.

Charli zal er nog wel eens staan in de toekomst.

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: swissepfan en TreehouseW
Al bij al heb ik onwijs veel zin in deze editie. Ik ben in '23 voor 't eerst gegaan en me toen blind gestort op de grote namen en verder enkel op het feest. 4 dagen lang maximaal pilsjes drinken, veel bij de towers rondhangen en verrast worden dat Liam Gallagher ineens op 't podium staat.

Nu die wilde haren een beetje zijn afgeschud kan ik juist waarderen dat RW lekker de breedte in is gegaan qua programmering, maar het nog steeds voor elkaar krijgt om ook aan de bovenzijde gigantische namen te plaatsen.

Wellicht dat we nog een leuke verrassing krijgen, maar hoe dan ook kunnen we ons weer opmaken voor een weekend vol vertier en voor ieder wat wils. (en veel te duur eten)

• Leuk
Waarderingen: napril69 en TreehouseW
Al bij al heb ik onwijs veel zin in deze editie. Ik ben in '23 voor 't eerst gegaan en me toen blind gestort op de grote namen en verder enkel op het feest. 4 dagen lang maximaal pilsjes drinken, veel bij de towers rondhangen en verrast worden dat Liam Gallagher ineens op 't podium staat.

Nu die wilde haren een beetje zijn afgeschud kan ik juist waarderen dat RW lekker de breedte in is gegaan qua programmering, maar het nog steeds voor elkaar krijgt om ook aan de bovenzijde gigantische namen te plaatsen.

Wellicht dat we nog een leuke verrassing krijgen, maar hoe dan ook kunnen we ons weer opmaken voor een weekend vol vertier en voor ieder wat wils. (en veel te duur eten)

Ik heb er ook onwijs veel zin in! De line-up is gewoon top, genoeg om me geen enkel moment te vervelen!

• Leuk
Waarderingen: musicislife
Mannekes, er komt gewoon nog een naam bij op zaterdag hoor. Dit gaat het trucje van 2023 met Charlotte De Witte all over again zijn.
Justice heeft nog steeds ruimte in de agenda tussen Open'er op vrijdag 4 en Les Eurorockéennes in Belfort op zondag 6 :cool:

Maar kans is (erg) klein lijkt mij, dat er in de avond nog iets bijkomt nu KoL (co-)headliner is, waarschijnlijk eerder een laatste artiest overdag erbij.
Toch wel opvallend als je de poster zo ziet, dat er op zaterdag op de main duidelijk nog een naam ontbreekt.

En als het dan een artiest uit de Lage Landen moet zijn ... het Nederlandse Jungle By Night? Maar die zijn wellicht nog niet zo bekend over de grens?

• Leuk
Waarderingen: BeWario

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread