Rock Werchter 2025

Dit is wel echt top hoor die bovenkant staat nu wel echt als een huis hoor als je de 3 grootste namen per dag pakt dat zie je bijna nergens in europa zo. Kings of Leon zelf nog niet gezien dus ben zeer benieuwd weet hun reputatie maar een tandem van KoL en Sam kan me wel heel goed bekoren

Laatst bewerkt:
Donderdag.... dat is de dag dat ik ogen , oren en tijd tekort kom..... Die dag alleen, dat zou bij veel andere festivals de complete Headliner-lineup zijn.
LInkin Park, Deftones, Fontainec gelukkig(waarschijnlijk) op volgorde op de Main. Maar aiaiai London Grammar...... o_O en Iggy.....
Dat wordt een bittere
Ja, heel benieuwd hoe dat valt. Het liefst zie ik zowel Deftones en Iggy. Maar ja.

Blokje De La Soul / English Teacher / Ezra Collective / Fontaines DC kan ook weleens pijnlijk zijn.

Ja, heel benieuwd hoe dat valt. Het liefst zie ik zowel Deftones en Iggy. Maar ja.

Blokje De La Soul / English Teacher / Ezra Collective / Fontaines DC kan ook weleens pijnlijk zijn.

English Teacher inderdaad tussen De La Soul en Fontaines D.C. dus als je in het midden van het plein voldoende vind kan je nog net de doorsteek maken en maar kleine stukken missen. Ezra Collective gaat wel clashen met Fontaines ben ik bang.

Heb het even tegenover de laatste paar edities gezet maar 2022 nagelaten is dit toch gewoon de beste line-up sinds de pandemie. Heel veel meezingers, nieuw talent en die donderdag met blazende gitaren. Man waarom is het nog geen zomer!

• Haha
Waarderingen: Paddy
Hoe het volgens mij gelopen is:
1) Bedoeling was dat Sam Fender sowieso zou komen, maar als voorlaatste, dat ging trouwens al lang de ronde
2) Aantal tegenvallers op headlinevlak, dat weten we ondertussen wel
3) Er kon gegaan worden voor een veilige optie, KOL boeken, maar ze hebben Sam Fender doorgeschoven omdat ze daar wel in geloven
4) KOL zou bij een boeking afgelopen najaar nooit ingegaan zijn op de spot die ze nu hebben
5) Bedoeling leek me altijd wel om nog iets groots te plaatsen voor Sam, verkoop zaterdag loopt toch ook achter op de andere dagen
6) KOL werkt niet in Griekenland, samen zoeken ze oplossing, zodat KOL hun centjes kan verdienen en de Grieken aan hun gemaakte kosten geen financiele kater overhouden

Op zich prima werk geleverd door de Schuer en co. Het is toch ook maar gewoon weer puzzelstukken die plots allemaal op hun plek vallen natuurlijk. Maar in geen 1000 jaar zouden KOL hier eerst mee akkoord zijn gegaan.
Tijdschema zal nog wel volgen + Inhaler. Die perfect als 2de / 3de kunnen fungeren, en daar ook geen punt van maken. Goldband zal ook wel schuiven omdat die in de avond elders nog moeten spelen. En zo krijg je al bij al een ijzersterke main stage op zaterdag.
Doet me trouwens ook erg denken aan Rihanna in 2016. Ze zou Werchter Boutique headlinen wat totaal niet verkocht. Toen maar verplaatst naar Pukkelpop waardoor je daar ook een headlinerspot gevuld had. Was overigens geen succes wat mij betreft. Maar wel een logische keuze.

Mja, Kings Of Leon, moet het meest slaapverwekkende en saaiste zijn wat ik de vorige keren op Werchter zag. Ze hebben iets recht te zetten. Er is een periode geweest dat ze er met alle respect - bijna elk jaar stonden. Op den duur was het er ook aan te zien.

Achja, ik had een dagticket gekocht speciaal voor Sam en in mindere mate Elbow en in de hoop dat er nog iets spannend zou bijkomen, draait dat even verkeerd uit.

Achja: het is misschien het grootste wat dit jaar nog te boeken viel op die spot, maar het ligt in de lijn van de toch wel iets zwakkere lineup in 2025.

• Leuk
Waarderingen: Inaaaa en slyke
Ik heb Raye de al twee keer gezien de afgelopen twee zomers. Absoluut een aanrader. Maar de laatste keer dat ik Elbow zag is al ruim 10 jaar geleden. Voor mij dus een nobrainer. Ik ga een heel mooi plekje zoeken in de barn.

• Leuk
Waarderingen: JP5
Mja, Kings Of Leon, moet het meest slaapverwekkende en saaiste zijn wat ik de vorige keren op Werchter zag. Ze hebben iets recht te zetten. Er is een periode geweest dat ze er met alle respect - bijna elk jaar stonden. Op den duur was het er ook aan te zien.

Achja, ik had een dagticket gekocht speciaal voor Sam en in mindere mate Elbow en in de hoop dat er nog iets spannend zou bijkomen, draait dat even verkeerd uit.

Achja: het is misschien het grootste wat dit jaar nog te boeken viel op die spot, maar het ligt in de lijn van de toch wel iets zwakkere lineup in 2025.
Al die opmerkingen over saai zijn nu toch ook wel een keer mooi geweest..... Denk dat naast de liefhebber iedereen Noah Kahan ook slaapverwekkend vind maar daar mag je niks over zeggen. Veel azijnzeikers die hopen dat ze het saai kunnen noemen zodat ze hun gelijk krijgen. Wie zien het allemaal wel en dit is objectief gezien gewoon een hele sterke boeking.

Al die opmerkingen over saai zijn nu toch ook wel een keer mooi geweest..... Denk dat naast de liefhebber iedereen Noah Kahan ook slaapverwekkend vind maar daar mag je niks over zeggen. Veel azijnzeikers die hopen dat ze het saai kunnen noemen zodat ze hun gelijk krijgen. Wie zien het allemaal wel en dit is objectief gezien gewoon een hele sterke boeking.
Op die spot is dat inderdaad een hele sterke boeking, dat trek ik niet in twijfel.

Ik ben journalist en zal dus altijd recenseren, over wie dat dan ook mag gaan.

Sorry, dat we niet allemaal in hosanna stemming verkeren.

KOL vaak genoeg gezien om te stellen dat gras zien groeien een stuk boeiender is.

1 voordeel is dat Sam Fender nu al snel er beter uitspringt.

Ik heb eigenlijk ook wel weer eens zin in KoL. Ik vond het in 2011 en 2013 de teleurstellende headliner op Pinkpop, maar goed, toen waren hun equivalenten wel Coldplay, Foo Fighters, the Killers en Green Day. Waren ze toen geen headliner geweest, had ik het waarschijnlijk meer kunnen waarderen. Het is een toffe basic show, maar om er je dag mee af te sluiten, meh. In deze 2025 editie van de RW zaterdag vind ik het een uitstekende toevoeging...

• Leuk
Waarderingen: roluf
Ik heb eigenlijk ook wel weer eens zin in KoL. Ik vond het in 2011 en 2013 de teleurstellende headliner op Pinkpop, maar goed, toen waren hun equivalenten wel Coldplay, Foo Fighters, the Killers en Green Day. Waren ze toen geen headliner geweest, had ik het waarschijnlijk meer kunnen waarderen. Het is een toffe basic show, maar om er je dag mee af te sluiten, meh. In deze 2025 editie van de RW zaterdag vind ik het een uitstekende toevoeging...
Kan me hier wel bij aansluiten. Geen headlinermateriaal, maar wel een goeie sub anno 2025 voor Werchter.

• Leuk
Waarderingen: roluf
Sorry, dat we niet allemaal in hosanna stemming verkeren.

KOL vaak genoeg gezien om te stellen dat gras zien groeien een stuk boeiender is.

1 voordeel is dat Sam Fender nu al snel er beter uitspringt.
Heb ze ook een keer of 7 gezien , vond t in hun beginperiode mss allemaal wat spannender. Maar met de nummers die ze hebben en een strakke show zeker mooie sub op werchter.

Al die opmerkingen over saai zijn nu toch ook wel een keer mooi geweest.....
Omdat je het gewoon objectief kan vaststellen dat ze saai zijn?
Als je als band klakkeloos uw platen naspeelt, tja, dan ben je niet echt een band die ergens iets teweeg brengt.

Kol al veel te vaak gezien en de conclusie is altijd hetzelfde: het concert valt of staat met het publiek (en waar je ergens staat bovendien).
Het publiek maakt enigszins het verschil.
Maar sta je ergens op een plaats waar het publiek matig reageert, dan zie je een zeer statig concert zonder beleving, op veilig gespeeld, afgelikt, ...

Idd dan lijkt noah kahan me slaapverwekkender dan KOL als sub. Maar das dan persoonlijke smaak en dan heb je soulwax als optie in de barn.

• Leuk
Waarderingen: musicislife

Users who are viewing this thread