Rock Werchter 2025

Zo'n presale is ideaal om te zien hoe groot je vaste gasten-groep is obv de headliners. Strategisch niet gek.

• Leuk
Waarderingen: jimmywe
Inderdaad. Ik zou een ticket gekocht hebben mocht ik weten dat Idles kwam. Helaas uitverkocht door de Foo Fighters die dag.
En van de extra tickets die dan eens vrijkwamen was ik er telkens binnen het half uur bij, maar altijd te laat.
Redelijk klote voor de fans van de bands die niet per se voor een headliner komen.
Dat doet Pinkpop toch beter, altijd een beter beeld geven van het festival voor de verkoop begint.

Waarom niet, er is echt wel een grote groep die sowieso elk jaar gaat, al was het alleen maar voor de sfeer.
En de headliners zijn prima voor RW 2025
Wij gaan dit jaar weer met ongeveer 14 man en eigenlijk iedereen koopt meteen in de pre-sale een combi, wie de headliners ook zijn.
Meeste lol is toch te beleven op de camping en in Klub C en de Barn

• Leuk
Waarderingen: Paddy
Wij gaan dit jaar weer met ongeveer 14 man en eigenlijk iedereen koopt meteen in de pre-sale een combi, wie de headliners ook zijn.
Meeste lol is toch te beleven op de camping en in Klub C en de Barn
Wij doen ondertussen hetzelfde voor Pukkelpop. Maar vindt het idee van uitverkopen nog voor de volledige line up bekend is - of nog erger nog voor er iets van naam bekend is - echt verschrikkelijk. Dan draait het echt om zoveel mogelijk centjes scheppen en daarna zien of sommige namen wel nog moeten (betaald worden).

• Leuk
Waarderingen: NoLifeIzze en mattman
Wij doen ondertussen hetzelfde voor Pukkelpop. Maar vindt het idee van uitverkopen nog voor de volledige line up bekend is - of nog erger nog voor er iets van naam bekend is - echt verschrikkelijk. Dan draait het echt om zoveel mogelijk centjes scheppen en daarna zien of sommige namen wel nog moeten (betaald worden).
Gaat een beetje in twee richtingen. Ze willen natuurlijk blijven uitverkopen en door telkens mooie affiches te geven, blijven ze uitverkopen.
Verkoopt het nu uit, maar trekt de affiche werkelijk op niets, dan gaat de verkoop volgend jaar veel minder verlopen. Festivals als Werchter, Graspop, Pukkelpop, Tomorrowland, Wacken, Glastonbury, ... hebben hun reputatie verdiend en verkopen daarom gemakkelijk zonder al te veel namen te droppen :)
Kijk naar Download in de UK waar ze daar jarenlang meer moeite mee hebben gehad omdat er jaren veel kritiek kwam op affiches. Vorig jaar en het jaar daarvoor zijn tot nu toe de enige uitverkochte edities geweest.

• Leuk
Waarderingen: ChrisV
Gaat een beetje in twee richtingen. Ze willen natuurlijk blijven uitverkopen en door telkens mooie affiches te geven, blijven ze uitverkopen.
Verkoopt het nu uit, maar trekt de affiche werkelijk op niets, dan gaat de verkoop volgend jaar veel minder verlopen. Festivals als Werchter, Graspop, Pukkelpop, Tomorrowland, Wacken, Glastonbury, ... hebben hun reputatie verdiend en verkopen daarom gemakkelijk zonder al te veel namen te droppen :)
Kijk naar Download in de UK waar ze daar jarenlang meer moeite mee hebben gehad omdat er jaren veel kritiek kwam op affiches. Vorig jaar en het jaar daarvoor zijn tot nu toe de enige uitverkochte edities geweest.
Achja, ik heb het gevoel dat elk festival elk jaar kritiek moet slikken. Met wat er nu bekend is als headliners voor RW krijgen ze toch ook veel kritiek.
Vorig jaar ben ik ook naar Pukkelpop geweest ondanks dat ik de affiche maar niets vond. Dan ben ik zo een idioot die boos staat te zwaaien met zijn combiticket.

Ik vind Pukkelpop eigenlijk geen goed voorbeeld. Daar is vorig jaar een onterechte stress ontstaan. Ook waren hun laatste aanvullingen niet je dat. Zou me verbazen als het dit jaar terug zo loopt.

Dat het nieuws van Pommelien ook exact om 16u komt...
Jimmy zei al dat het geen Werchter-nieuws is maar dat is toch een gek uur? :D

Ik vind Pukkelpop eigenlijk geen goed voorbeeld. Daar is vorig jaar een onterechte stress ontstaan. Ook waren hun laatste aanvullingen niet je dat. Zou me verbazen als het dit jaar terug zo loopt.
Ik volg je daarbij wel hoor. Ik bedoel gewoon dat ik hetzelfde doe voor Pukkelpop als sommigen doen voor Rock Werchter en waarschijnlijk nog andere festivals: Beslissen om tickets te kopen nog voor de line up bekend is. Ons verblijf voor Pukkelpop ligt bv al vast.

Ik bedoel gewoon, het is jammer als de kwaliteit van de line up moet inboeten omdat festivals niet meer zouden moeten uitpakken met sterkere namen omdat de verkoop toch goed loopt. Maar om eerlijk te zijn, ik ben nog nooit betrokken geweest als promotor of boeker van een festival dus noem me maar een keyboard hero als het daarover gaat.

Dat het nieuws van Pommelien ook exact om 16u komt...
Jimmy zei al dat het geen Werchter-nieuws is maar dat is toch een gek uur? :D
We dachten al drie keer dat Werchter op dit of dat moment met nieuws zou komen, dus evengoed is het morgenochtend 8 uur of 16 uur of gewoon volgende week... De leak van Amyl toont aan dat er iets hangende is, maar meer ook niet.

Afgelopen jaren op de The Hive Resort gezeten, maar we zijn toch aan het kijken om dit jaar de normale campings op te gaan.

Nu zit ik op de site van Werchter te kijken, maar kan vrij weinig info vinden over Camping A1. Koop je die tickets via de particulieren die deze camping beheren en zo ja, wanneer? En hoe zijn de faciliteiten t.o.v. The Hive?

En ik neem aan dat de afterparty tent op The Hive niet toegankelijk is voor A1 kampeerders?

Over het timeslot van de headliners: het is toch helemaal niet vanzelfsprekend dat Green Day en Linkin Park 2 uur gaan spelen? Dit jaar hadden Foo Fighters en Lenny Kravitz langer dan 90 minuten, maar vorig jaar speelden alle headliners 90 minuten (dus ook RHCP, Muse en Arctic Monkeys - die laatste uiteindelijk een kwartiertje langer geloof ik).

Pukkelpop was inderdaad heel anders, die hebben gewoon netjes gewacht met die tickets totdat het grote deel van de bovenkant al bekend was. Er zijn vele weken, en pakketjes, gepasseerd voor ze ook maar communiceerden over de tickets.

Afgelopen jaren op de The Hive Resort gezeten, maar we zijn toch aan het kijken om dit jaar de normale campings op te gaan.

Nu zit ik op de site van Werchter te kijken, maar kan vrij weinig info vinden over Camping A1. Koop je die tickets via de particulieren die deze camping beheren en zo ja, wanneer? En hoe zijn de faciliteiten t.o.v. The Hive?

En ik neem aan dat de afterparty tent op The Hive niet toegankelijk is voor A1 kampeerders?
Ticket koop je gewoon via ticketmaster. Gaan later pas in de verkoop.
Afterparty the Hive is inderdaad niet toegankelijk. Wel heeft A1 zijn eigen after party.

Faciliteiten zijn op zich prima. Maar kan niet echt vergelijken met the Hive. Voor ons hoeft het ook niet al te luxe te zijn.

Op A1 is het gewoon zelf een plekje zoeken en niet dat achterlijke touwtjeaanpak.

Waarom niet, er is echt wel een grote groep die sowieso elk jaar gaat, al was het alleen maar voor de sfeer.
En de headliners zijn prima voor RW 2025
Klopt, elk jaar dat er een headliner is die we nog niet gezien hebben is winnen. Dit jaar telt Linkin Park daar ook voor :'). Maar de sfeer + de undercard van de lineup is eigenlijk de reden om te gaan.

Over het timeslot van de headliners: het is toch helemaal niet vanzelfsprekend dat Green Day en Linkin Park 2 uur gaan spelen? Dit jaar hadden Foo Fighters en Lenny Kravitz langer dan 90 minuten, maar vorig jaar speelden alle headliners 90 minuten (dus ook RHCP, Muse en Arctic Monkeys - die laatste uiteindelijk een kwartiertje langer geloof ik).
Green Day stond vorige keer zelfs 2,5 uur op de boek (of was het 3?). Die spelen altijd lange shows. De festivals van GD dit jaar waren telkens rond de 2 uur, zal op RW niet anders zijn.

LP speelde voor overlijden Chester meestal goed anderhalf uur, maar ik zie dat alle shows nu toch vlot de twee uur aantikken. En gezien ze maar beperkt aantal festivals spelen, vermoed ik dat ze ook wel die show op festivals zullen spelen.

• Leuk
Waarderingen: Joss

Users who are viewing this thread