Rock Werchter 2024

MeesPos

Campingartiest
9 dec 2023
99
29
Let op, speculatie:
- Hozier zou op TW Classic of Boutieque komen, volgens andere speculaties
- Knie van Chrissie Hynde geneest te langzaam
- Jane's Addiction neemt plaats van Pretenders op zondag in, Hozier wordt Barnhead op donderdag (want hij kan niet op zondag)
Pretenders ticket verkoop gaat vandaag wel van start (voor een tour vanaf 13 juli). En ze zijn gisteren nog aangekondigd voor een festival op 16 juni in Valencia. Mochten hun afvallen dan worden ze niet meer aangekondigd en dan word de ticketverkoop ook even op pauze gezet lijkt mij?
 

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
404
531
Als ik kijk op de website van The Pretenders zie ik onderstaand bericht. En ook Werchter staat niet meer op de site tussen de tour data.

Bekijk bijlage 8425
De festivals staan op een apart deel van de website van the Pretenders. Dit bericht is al van een tijdje terug om aan te kondigen dat de zaaltour van dit voorjaar naar het najaar wordt verplaatst.
 

Pommer

Randprogramma
21 sep 2023
146
165
De festivals staan op een apart deel van de website. Dit bericht is al van een tijdje terug om aan te kondigen dat de zaaltour van dit voorjaar naar het najaar wordt verplaatst.
Je hebt gelijk, goed zoeken is nooit m'n sterkste punt geweest😅 Bericht verwijderd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joss

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
404
531
Let op, speculatie:
- Hozier zou op TW Classic of Boutieque komen, volgens andere speculaties
- Knie van Chrissie Hynde geneest te langzaam
- Jane's Addiction neemt plaats van Pretenders op zondag in, Hozier wordt Barnhead op donderdag (want hij kan niet op zondag)
Als alternatief voor TW Classic of Boutique heeft Hozier al een Vorst Nationaal show gekregen op 22 juni.

Je gaat geen extra donderdagtickets verkopen door er een act te zetten die twee weken eerder ook al in een zaal staat (hadden ze bij Jane's Addiction beter ook aan gedacht...).

Pretenders ticket verkoop gaat vandaag wel van start (voor een tour vanaf 13 juli). En ze zijn gisteren nog aangekondigd voor een festival op 16 juni in Valencia. Mochten hun afvallen dan worden ze niet meer aangekondigd en dan word de ticketverkoop ook even op pauze gezet lijkt mij?
Het was leuk geprobeerd, maar deze speculatie kan inderdaad de prullenbak in.
 

JP5

Randprogramma
30 mei 2023
166
118
Vreselijk inderdaad.

Hoe stijf uitverkocht een concert ook was, vroeger lukte het me altijd om via Ticketswap nog een kaartje te bemachtigen. Nu vis ik elke keer achter het net...

Ik ook, het lukte eigenlijk altijd wel. En nu ben je er toch elke keer weer tevergeefs een frustrerende 1-1,5 minuut mee bezig. Tegen beter weten in.

Weinig dingen die ik zo haat, dat systeem moet echt snel kapot. 😬
 

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
404
531
Met welk Europees festival heeft Rock Werchter dit jaar de meeste overlap? Een overzicht met de stand van zaken (bij festivals met een * is het programma nog niet compleet).

Belgische festivals
Niet verrassend is er binnen België weinig overlap. In alle gevallen gaat het om Belgische artiesten (en Froukje) die op meerdere festivals optreden.

5: Rock Herk
4: Cactus
3: Lokerse feesten
2: Dour
1: Live is Live, Graspop, Gent Jazz, Ronquières
0: Pukkelpop*, Les Ardentes, Alcatraz

Nederlandse festivals
Dit jaar ex aequo op de eerste plaats DTRH en Pinkpop met elk 17 namen die ook op RW staan (geen van die namen staat op beide festivals). Verrassend veel namen van Jera on Air staan op RW.

17: Down the Rabbit Hole, Pinkpop
10: Jera on Air
6: Best Kept Secret, Lowlands*
5: Dauwpop
2: Paaspop

Internationale festivals
Op Glastonbury (still counting) en Mad Cool staan dit jaar met afstand de meeste namen die we ook op RW aantreffen. Bij Glastonbury is dat niet heel verwonderlijk, want daar komt heel veel samen. Ook hier zichtbaar dat er veel overlap is met stevige rockfestivals als Hellfest.
Ontbrekende grote naam in dit overzicht is Sziget, het programma daar is nog niet rond maar tot nu toe slechts één naam (Meute) die we op RW kunnen zien.

22: Glastonbury (VK)*, Mad Cool (Sp)
14: Southside (De)
12: NOS Alive (Port)
11: Main Square (Fr), Roskilde (De), Hellfest (Fr), Nova Rock (Oos)
10: TRNSMT (VK), Open’er (Pol)
9: Les Eurockéennes (Fr), Rock for People (Tsj), Rock en Seine (Fr)
7: Y Not (VK), I-Days (It), Download (VK)
6: Primavera Barcelona (Sp), Rock am Ring/Rock in Park (Du), NorthSide (De), Leeds/Reading (VK), Lido Sounds (Oos), Isle of Wight (VK), Pohoda (Slow)
5: Beauregard (Fr), Bergenfest (No), INmusic (Kro)
4: All Together Now (Ier), Musilac (Fr), Les Déferlantes (Fr), 2000 Trees (VK), Way Out West (Zwe), Greenfield (Zwi), Mallorca Live (Sp), Open Air St. Gallen (Zwi), Bilbao BBK Live (Sp), Colours of Ostrava (Tsj)
 
Laatst bewerkt:

Gebruikers die dit onderwerp bekijken