Rock Werchter 2024

Shuliv

Randprogramma
6 dec 2023
142
127
Enige naam dat echt een misser is, is The National. En ook dat had bepaalde redenen.

Al de rest gaat quasi niet op. Omdat ze ofwel elders geschikter spelen, omstandigheden niet meezaten, eisen die niet matchten …

Over Hozier trouwens. Gaat snel duidelijk worden dat die gewoon een ander RW event moest spelen.
Ik vind gewoon dat - ondanks het feit dat we wel gezond kritisch mogen en moeten zijn - we daar niet teveel over moeten zeuren. RW boekt ieder jaar topnamen, en dat het het ene jaar al eens wat meer spectaculair is dan het andere, is volstrekt normaal. Het hangt (voor de zoveelste keer) ook af van persoonlijke smaak, want ik vind het dit jaar persoonlijk in de breedte een erg sterke line-up. Daarnaast heeft RW al lang geen alleenheerschappij meer: Live s live is er bij gekomen, Cactusfestival is door de jaren heen budgettair sterker geworden en snoept af, dance- en technoacts verkiezen misschien al vaker eens tomorrowland dat 20 jaar geleden nog niet eens bestond, Dour is ook allesbehalve ten onder gegaan, en dan spreek ik nog niet van de gegroeide buitenlandse concurrentie waaronder ook bijvoorbeeld het nog vrij nieuwe BKS. Ik ben ook best kritisch en ik wil de waarheid niet opleuken, maar ik heb wél de indruk dat ze ieder jaar oprecht veel moeite doen om een deftige affiche samen te stellen. En wij, wij weten nog geen 5% van alles wat achter de schermen gebeurt... Ik denk dus niet teveel, ik ga me weer 4 dagen gaan amuseren.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.664
1.188
Switch Jane's Addiction met pakweg The Pretenders, en ik ga me toch aanmelden op Ticketswap voor die zondag!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.963
8.610
Zou slim zijn om die donderdag wat op te krikken met een Barn head die wel van formaat is, maar… dit lijkt me gewoon een foutje toch? Het is zo’n sponsored video, dus echt nieuw zal die ook niet zijn dan.
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
947
986
Zou slim zijn om die donderdag wat op te krikken met een Barn head die wel van formaat is, maar… dit lijkt me gewoon een foutje toch? Het is zo’n sponsored video, dus echt nieuw zal die ook niet zijn dan.
Och. Als het van mij afhangt, dan verkoopt die donderdag niet uit. Dan is het een beetje rustiger de eerste dag.

Ik verwacht ook niet dat Werchter nog hemel en aarde gaat verzetten om die donderdag uitverkocht te krijgen. Het ziet er naar uit dat de combitickets wel uitverkocht zullen geraken, en met een Lenny Kravitz bovenaan en een leuke affiche in de breedte eronder zal die donderdag nu ook niet dramatisch slecht verkocht hebben, vermoed ik.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
961
287
Wie weet, grote naam die wegvalt op zondag en wordt opgevangen door Janes addiction (die de ab niet eens vol krijgen) zodat er een deftige barnhead kan overkomen van tw classic/boutique
 
  • On fire
Waarderingen: MrScissorhands

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
408
541
Wie weet, grote naam die wegvalt op zondag en wordt opgevangen door Janes addiction (die de ab niet eens vol krijgen) zodat er een deftige barnhead kan overkomen van tw classic/boutique
Let op, speculatie:
- Hozier zou op TW Classic of Boutieque komen, volgens andere speculaties
- Knie van Chrissie Hynde geneest te langzaam
- Jane's Addiction neemt plaats van Pretenders op zondag in, Hozier wordt Barnhead op donderdag (want hij kan niet op zondag)
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

jarne

Support act
14 feb 2013
961
287
Let op, speculatie:
- Hozier zou op TW Classic of Boutieque komen, volgens andere speculaties
- Knie van Chrissie Hynde geneest te langzaam
- Jane's Addiction neemt plaats van Pretenders op zondag in, Hozier wordt Barnhead op donderdag (want hij kan niet op zondag)
Let op, verder gegaan op speculatie:
Hozier lijkt het allesinds niet te worden want die is vandaag aangekondigd voor vorst eind juni
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
947
986
Als alternatief voor TW Classic of Boutique heeft Hozier al een Vorst Nationaal show gekregen op 22 juni.

Je gaat geen extra donderdagtickets verkopen door er een act te zetten die twee weken eerder ook al in een zaal staat (hadden ze bij Jane's Addiction beter ook aan gedacht...).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken