Rock Werchter 2024

musicislife

Randprogramma
15 dec 2022
139
127
Dit dus.

Dus een discografie flauw komen aframmelen zonder enige vorm van emotie is hetzelfde als een strakke set spelen?

Wat is dan nog de meerwaarde van een live concert tov de plaat opzetten?
Identiek hetzelfde als op de studioopnames, zelfde arrangementen, zelfde toonhoogte, zelfde solo's (als die er al zijn), ...

Strak kan je hier enkel bestempelen als 'zonder fouten'.
"Kijk, mama, zonder handen", zoiets?

In dat opzicht is er natuurlijk slechter te vinden. Een band als Greta Van Fleet slaagt er zelfs niet in om hun eigen songs foutloos te brengen, dus in dat opzicht is KoL een betere en strakke band.
Maar nu niet bepaald één waar je stijl van achterover valt.

Ik heb Kings of Leon telkens gezien op RW. Dus ik begrijp perfect waar opmerkingen komen zoals de interactie. Dat waren ook de zaken die ik tegen mijn vriendin zei voor we naar het optreden gingen op de Lokerse Feesten. Dat het niet de grote praters waren of ze een speciale show moest verwachten.
Maar dat optreden was anders, frisser. Met (leuke) interactie. Hij sprak het publiek aan, maakte grapjes, liep veel meer rond,... dat is inderdaad ooit anders geweest (nachtkaarsen zei iemand hier geloof ik). En bovenal. Het is gewoon kwaliteit muzikaal gezien. Zou inderdaad zeer goed passen tussen Royal Blood en Foo Fighters. Al had ik hen graag gezien voor Lenny Kravitz. Enfin... ik hoop toch dat ze er staan.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.000
8.650
Scheelt misschien wel weer rode kruizen.
Tenzij ze nog eens bedenken dat ze een artiest willen cancelen om voetbal te kunnen uitzenden.

Maar goed: als ze zover geraken, zou dat vallen op (en eindigen tijdens) het moment waarop de sub op de main staat. Dus al niet tijdens Maneskin en Dua Lipa.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Tenzij ze nog eens bedenken dat ze een artiest willen cancelen om voetbal te kunnen uitzenden.

Maar goed: als ze zover geraken, zou dat vallen op (en eindigen tijdens) het moment waarop de sub op de main staat. Dus al niet tijdens Maneskin en Dua Lipa.
Welke artiest heeft werchter dan gecanceld?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.000
8.650
Ja stond wel los van RW zelf want die wilden dat absoluut niet. Waren er zelf verveeld mee hoe die voetbal de bovenhand nam.
Ja, uiteindelijk hebben ze het zelf wat uit de hand laten lopen he, met die schermen enzo.
 
  • Leuk
Waarderingen: koolket

Gebruikers die dit onderwerp bekijken