Rock Werchter 2024

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Dua Lipa staat als grootste en de andere namen staan alfabetisch, Avril er ook nog voor. Je kan daar met andere woorden nog geen lijn in trekken.
Ik had het over het lijstje in het nieuwsbericht van Lenny.
Daar staat Khruangbin boven Avril en staan ze niet alfabetisch. Denk wel dat Khruangbin de Barn kan afsluiten eigenlijk, zijn ze op zich groot genoeg voor.
 

Jean

Playlistbediener
13 apr 2023
37
39
Lenny Kravitz als headliner.. zijn top was volgens mij in de jaren ‘90, en zelfs toen was hij nooit headliner: in ‘99 sub voor REM en in ‘93 sub voor Metallica. Ik begrijp niet dat hij 25 jaar later opeens wel headliner is. Heeft hij sinds de eeuwwisseling nog goede nummers gemaakt (een gemeende vraag)?
Ik hoopte voor de donderdag headliner op Lana, Billie, Ed, Macca of Pearl Jam,
 

Hammerfest

Playlistbediener
12 okt 2023
14
16
Lenny Kravitz als headliner.. zijn top was volgens mij in de jaren ‘90, en zelfs toen was hij nooit headliner: in ‘99 sub voor REM en in ‘93 sub voor Metallica. Ik begrijp niet dat hij 25 jaar later opeens wel headliner is. Heeft hij sinds de eeuwwisseling nog goede nummers gemaakt (een gemeende vraag)?
Ik hoopte voor de donderdag headliner op Lana, Billie, Ed, Macca of Pearl Jam,
Agree - People are happy with the name and to see him in general but not as the top headliner of a festival this size - that is shocking. Especially when he's also announced today for smaller festivals like Tinderbox (same size font as Avril Lavigne), Lucca Summer (Rod Stewart), Umbia jazz (same size as Toto, Raye), JazzOpen (Sam Smith, Sting, Parov Stellar). 🤯
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.721
1.885
Lenny Kravitz als headliner.. zijn top was volgens mij in de jaren ‘90, en zelfs toen was hij nooit headliner: in ‘99 sub voor REM en in ‘93 sub voor Metallica. Ik begrijp niet dat hij 25 jaar later opeens wel headliner is. Heeft hij sinds de eeuwwisseling nog goede nummers gemaakt (een gemeende vraag)?
Ik hoopte voor de donderdag headliner op Lana, Billie, Ed, Macca of Pearl Jam,
Zoals hier al eerder vermeld..Lenny was vermoedelijk weer sub echter door het afhaken van de oorspronkelijke headliner is Lenny doorgeschoven. Noodverbandje dus.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
313
Dus jij denkt dat Lenny Kravitz na maximaal twee dagen zijn dag heeft uitverkocht? Tool had er amper drie dagen voor nodig dus de stelling dat Tool een slechte kaartverkoper zou zijn is onjuist 😂
Je hebt inderdaad gelijk voor de dagtickets. Maar voor de mensen die minder van de randjes van de muziek houden en een combiticket willen kopen is een Lenny Kravitz een groter koopargument dan Tool.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dansplaat en festirock

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.721
1.885
Je hebt inderdaad gelijk voor de dagtickets. Maar voor de mensen die minder van de randjes van de muziek houden en een combiticket willen kopen is een Lenny Kravitz een groter koopargument dan Tool.
Lenny stond paar jaar geleden nog in Paleis 12. Over die Lenny hebben we het toch...... Met alle respect, maar anno 2024 geen headliner meer voor RW. Eerder voor een Rock Zottegem.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Lenny Kravitz als headliner.. zijn top was volgens mij in de jaren ‘90, en zelfs toen was hij nooit headliner: in ‘99 sub voor REM en in ‘93 sub voor Metallica. Ik begrijp niet dat hij 25 jaar later opeens wel headliner is. Heeft hij sinds de eeuwwisseling nog goede nummers gemaakt (een gemeende vraag)?
Ik hoopte voor de donderdag headliner op Lana, Billie, Ed, Macca of Pearl Jam,
Was wel gewoon headliner in 2004 en 2015. Ook 2x headliner tw classic dacht ik.
Soit, zoals hier al aangegeven, was paleis 12 eigenlijk uitverkocht? Is nog altijd een kleinere headliner dan de vervanger van Stromae vorig jaar ook.
Al een geluk hebben ze aan de andere kant 2 van de grootsten die je kan hebben volgende zomer.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
847
574
Nog even over Kravitz. Ik heb het gevoel dat velen hem hier afrekenen op 1 slecht optreden 10 jaar geleden.
Lijkt me toch een mooie naam in de rockwereld mét veel hits die niet om de 2-3 jaar passeert. Mooie boeking wat mij betreft.

Al snap ik het discussiepunt ook wel over al dan niet headliner in zijn geval. Het maakt wel degelijk een verschil voor de perceptie.

Wat je van zijn muziek zelf vindt, is natuurlijk subjectief. Voor mij zorgt het er alvast voor dat ik een dagticket overweeg, mits nog enkele andere interessante namen.

Vind ik ook. En voor een groot deel mensen met een combitickets is dit gewoon ook een fijne afsluiter met hits. Zal wel werken als afsluiter, met een co headliner erbij wrs.
Tuurlijk hoopten we op een hele grote naam maar ben hier naar persoonlijke smaak wel blijer mee dan Maneskin
 
  • Leuk
Waarderingen: Islaaa en jova

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.174
1.636
To be fair...zet nog een Sam Smith of Kings of Leon voor Lenny Kravitz en het ziet er al een heel stuk boeiender uit.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken