Rock Werchter 2024

pigital

Dagopener
15 okt 2018
712
643
"Laatste headliner"
Season 6 What GIF by The Office
 

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
682
467
Misschien moet Herman Editors nog 's bellen...
Of de Peppers...

Nee even serieus ik gok momenteel op dit hier bovenaan de Main:

Do: Greta / Lenny Kravitz / Justice
Vr: Fall Out Boy / Maneskin
Za: Sam Smith / Dua Lipa
Zo: Royal Blood / Foo Fighters
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.941
8.584
Of de Peppers...

Nee even serieus ik gok momenteel op dit hier bovenaan de Main:

Do: Greta / Lenny Kravitz / Justice
Vr: Fall Out Boy / Maneskin
Za: Sam Smith / Dua Lipa
Zo: Royal Blood / Foo Fighters
Heel mooi van Dua en Foos, maar voor de rest moet dit toch het zwakste rijtje zijn sinds ik naar RW ga, aan de bovenkant. Royal Blood ook weer zo gemakkelijk voor de Foos...
 

vanNelle_Monae

Campingartiest
1 jun 2023
55
33
Ik ben wel blij met Lenny Kravitz, big nooit gezien, maar als afsluiter vind ik wel jammer. Had een groter/ander naam voor verwacht
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
313
Ik vind het zelf toch wel een gedateerde headliner hoor. Het is geen vetpot dit jaar voor de Benelux festivals vooralsnog.
Volgens mij zijn wij als Benelux en ook als Europese festivals altijd erg verwend met de headliners en undercard.
Als je dan ook kijkt dat wij vergeleken met Japan en de VS veel minder betalen voor een ticket, moeten we misschien leren met minder tevreden te zijn.

Daarnaast is voor de muziekliefhebber die niet op dit forum zit Lenny een betere kaartverkoper dan bijvoorbeeld een Tool.
Bij veel mensen moet ik uitleggen wie Tool zijn, Lenny Kravitz kennen ze.
 

Bwoite

Randprogramma
8 jun 2022
102
80
Op zich heeft Werchter de headliners die ze moeten hebben, behalve The National. Alle andere genoemde namen zoals LCD Soundsystem en meer zijn kleiner dan Lenny Kravitz. En dan kan het nog altijd dat PJ Harvey en co (ook kleiner dan Lenny) nog aan de affiche worden toegevoegd. Het wordt een affiche met enkele absolute trekkers (Dua, Maneskin en Foos) aangevuld met heel veel moois/populairs in de breedte heb ik het gevoel.
 

Werchterfan

Randprogramma
18 mei 2022
106
86
Ik neem dat ze er nog wat bij moeten zetten om die donderdag te kunnen verkopen. Lijkt me niet dat ze veel kaartje gaan verkopen met alleen lenny als headliner.....
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.941
8.584
Combi binnen dankzij Lenny en de drop van dinsdag en Foo´s
Itt tot al jullie snobjes hier ;) vind ik het al mooi en de interessantste namen moeten nog komen
"Snobjes"

Omdat we Lenny Kravitz een wel heel magere headliner vinden voor die donderdag? En dat de helft van die drop van eergisteren nog maar 1 editie geleden stond?
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.164
1.603
Iemand nostalgische gevoelens naar de tijd dat iedereen zat te speculeren over Ed Sheeran of Pearl Jam als zekerheden voor die donderdag? Komt die ontwerper uit The Hunger Games even via het linkervak iedereen inhalen.

En toch, is het niet noodzakelijk slecht. Hij heeft slechte shows gehad op die main, maar ook ijzersterke. Laat ons gewoon hopen op het laatste. Dat de man een paar stevige classics heeft die team boomerrock op de weide blij gaat maken, is duidelijk. Persoonlijk vind ik ook, en dat voelt bijna als een vloek in de kerk, dat het beter is met iemand als Kravitz te komen, dan voor de derde keer in 5 jaar tijd met Pearl Jam.

Er is ook gewoon nog plek op dat podium he. Ze weten goed genoeg dat er een grote vis bij moet komen op dat hoofdpodium, dus ze gaan vast wel met een co headliner komen. Een naam die net groot genoeg is om dagtickets te slijten op die moeilijke donderdag.

Lenny alleen gaat het niet redden, maar zet er een Kings of Leon, Sam Smith of...ok dan maar..Editors bij, en je dag ziet er al heel wat beter uit.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.480
Mensen die een combi nemen, voor de namen die ze al hadden, gaan blij zijn met Lenny. Maar dagkaarten, om ervoor te zorgen dat mensen verlof pakken. Wat Tool effectief heeft gedaan gekregen op Graspop, dat zie ik nog niet gebeuren. Dan zullen ze daar een sterke dag moeten rond bouwen, maar dat kunnen ze in Werchter wel.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.480
Ja en rock en seine en DTRH beter vinden, terwijl die met grootte van barnnamen komen
Bon was maar een grapje, maar voel je vooral aangesproken
Ik vind dat altijd moeilijk. Dat zijn gewoon een andere categorie festivals. Je kan Werchter quasi alleen vergelijken met Pinkpop, Mad Cool, Nos Alive, Open'er.
Festivals als DTRH en Rock en Seine kunnen perfect LCD plaatsen als headliner. Kleinere capaciteit festivals.

Is gewoon een gegeven dat alle puzzelstukken moeten goed vallen. Achteraf moet je dan denken, perfect verstaanbaar dat ze vorig jaar Peppers 2x op rij lieten opdraven.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken