Rock Werchter 2024

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Dat zal livenation wel weten zeker? Al wat dat ik weet is dat green day hun laatste passage in België hun grootste was. Waarmee Daantje zijn claim dus ontkracht is.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Dat zal livenation wel weten zeker? Al wat dat ik weet is dat green day hun laatste passage in België hun grootste was. Waarmee Daantje zijn claim dus ontkracht is.
Hun laatste passage was toch het Sportpaleis, als onderdeel van dat Weezer-FOB-GD trio?

Denk dat Green Day een dikke co-headliner nodig heeft voor RW tegenwoordig.
 

Bwoite

Randprogramma
8 jun 2022
187
150
Hun laatste passage was toch het Sportpaleis, als onderdeel van dat Weezer-FOB-GD trio?

Denk dat Green Day een dikke co-headliner nodig heeft voor RW tegenwoordig.
Klopt, maar in de zaal was duidelijk dat Weezer en FOB vooral een luxe voorprogramma waren voor GD. Concert in Vorst in passage daarvoor (2017) overigens in tien minuten uitverkocht. Waarmee ik niet wil zeggen dat ze grootte Foo Fighters zijn.
 

parelconfituur

Geliefde act
7 dec 2019
1.310
2.060
Ik ga nog eens een naam in de hoed gooien, om de liefhebbers van de oudere garde te plezieren:

The Smashing Pumpkins. In een spot vergelijkbaar met die van Pixies in 22 op main, of als headliner in de Barn.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MrScissorhands en Paddy

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
740
918
Ik zou heel goed gaan op een dagje IDLES - The Pretty Reckless - Sum 41 - Green Day en dan ergens in de tent The Stranglers.

Ik weet dat Sum 41 en IDLES beiden in 2022 nog passeerden (nota bene op dezelfde dag), echter gaat Sum 41 nog een keer op tour en was IDLES fenomenaal op die mainstage.
 

T-rexje

Playlistbediener
4 jul 2023
5
1
Coldplay is wel de gewenste 80.000 mensen headliner van trommelen.
Maar gaat niet gebeuren.
Miss 2025 nog een 4de ronde festivals.
Maar denk het niet. Ook geen idee hoe ze daar zelf in staan tegenwoordig, festivals ?
Vgm doen ze nog heel sporadisch festivals. Ze hebben vorig jaar nog wel op Rock in Rio gestaan. Aantal jaar in een interview met Chris Martin gelezen dat ze ooit nog graag een festival tour willen doen, maar of dat aankomend jaar al is betwijfel ik ook.
 

The Black

Randprogramma
27 feb 2015
117
117
Coldplay is een band die qua polulariteit zowat aan de top zit. Als zij op de Werchter weide een solo show zouden geven, zouden zij het met gemak minstens 5 keer uitverkopen. Het is gewoon niet meer logisch om ze op een festival als Rock Werchter te programmeren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jo &Sky

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Coldplay is een band die qua polulariteit zowat aan de top zit. Als zij op de Werchter weide een solo show zouden geven, zouden zij het met gemak minstens 5 keer uitverkopen. Het is gewoon niet meer logisch om ze op een festival als Rock Werchter te programmeren.
Zo zijn er wel enkele ja. 'Te groot voor RW' is echt wel een ding.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.844
1.062
Coldplay is een band die qua polulariteit zowat aan de top zit. Als zij op de Werchter weide een solo show zouden geven, zouden zij het met gemak minstens 5 keer uitverkopen. Het is gewoon niet meer logisch om ze op een festival als Rock Werchter te programmeren.
Hoe komt het dat die anno 2023 (nog) zo populair zijn eigenlijk?
Momenteel toch enkel door de huidige tour die heel veel goede recencies kreeg door het showelement?

Trouwens, we zeiden vorig jaar ook dat Billie Eilish te groot was en ze staat toch maar gewoon op Pukkelpop.
 

Islaaa

Gouden Tip
20 jan 2015
305
202
Stel dat coldplay zou komen, dan komt er een run op weekendtickets…die verkopen zo snel uit voor bizarre prijzen.
van mij hoeft het niet😉….
 
  • Leuk
Waarderingen: Nelios en Tinus101

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.515
4.846
Hoe komt het dat die anno 2023 (nog) zo populair zijn eigenlijk?
Momenteel toch enkel door de huidige tour die heel veel goede recencies kreeg door het showelement?

Trouwens, we zeiden vorig jaar ook dat Billie Eilish te groot was en ze staat toch maar gewoon op Pukkelpop.
Nou, kijk eens naar het aantal wereldhits die ze hebben.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.844
1.062
Nou, kijk eens naar het aantal wereldhits die ze hebben.
Ja, zeker. Maar toch verbazingwekkend om maar even 4x de Arena uit te verkopen.
En niet alleen in Nederland, ook in andere landen kunnen ze overal het bordje 'sold-out' bovenhalen.
Heb echt de indruk dat deze tour vooral een hype is geworden (op social media) door het lichtspektakel en dat iedereen er wil bij geweest zijn.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
737
686
Ja, zeker. Maar toch verbazingwekkend om maar even 4x de Arena uit te verkopen.
En niet alleen in Nederland, ook in andere landen kunnen ze overal het bordje 'sold-out' bovenhalen.
Heb echt de indruk dat deze tour vooral een hype is geworden (op social media) door het lichtspektakel en dat iedereen er wil bij geweest zijn.
En dat is anders dan welke andere stadiumact die rondtoert? Het zijn de eerste hits die je in de clubs krijgt, het zijn de bevestigende hits die je in de arena's krijgt en het is de bevestigde complete show die je in het stadion krijgt toch? Dat is bij elke band/artiest het traject. Ik herinner me nog U2 die de stadions deed uitverkopen en dat het grootste deel van de media vooral ging over hun grote "spin" als podium en niet over hoe goed Sunday Bloody Sunday nog is.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
737
686
Paul McCartney terug op tour vanaf oktober. Zou gerust mogen voor RW of TW (als Bruce dan RW doet 😇)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken