Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.160
4.290
Ja, die namen noemden we vorig jaar ook.
En uiteindelijk werden het weer Pearl Jam, Metallica, Killers, Red Hot Chili Peppers.
Pukkelpop was een verademing vergeleken met Rock Werchter dit jaar.
Eerst zien wat Rock Werchter brengt voor ik een ticket koop.
Hoezo weer Metallica en weer Peppers?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.439
Hier komt spuitelf nog even. Jammer dat Harry is weggezet op een aparte dag, had m graag meegepakt op RW aangezien ik er nooit zelf tickets voor haal. En het vergroot de kans op pop headliners waar ik helemaal niks mee heb (dua lipa).
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Hier komt spuitelf nog even. Jammer dat Harry is weggezet op een aparte dag, had m graag meegepakt op RW aangezien ik er nooit zelf tickets voor haal. En het vergroot de kans op pop headliners waar ik helemaal niks mee heb (dua lipa).
Ik durf er bijna Geld op in te zetten dat jij Dua Lipa live ook gewoon leuk gaat vinden.

De choreografie is gewoon goed uitgedacht, het is een energiek optreden, de visuals zitten goed in elkaar en ze is goed bij stem. Daarnaast speelt ze in verhouding korte sets (gezien de show logisch) hierdoor zit er veel tempo in de set. Dit maakt het ook voor mensen achter op het veld makkelijk om de aandacht erbij te houden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.890
6.106
Hier komt spuitelf nog even. Jammer dat Harry is weggezet op een aparte dag, had m graag meegepakt op RW aangezien ik er nooit zelf tickets voor haal. En het vergroot de kans op pop headliners waar ik helemaal niks mee heb (dua lipa).
Ik denk dat er gewoon geen enkel ander festival in zat, ook Mad Cool wilde 'm precies blijkbaar en kon 'm niet strikken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.890
6.106
Deden ze vroeger wel meer en moeten ze gewoon terug meer doen.
Idd. Vind ik ook. Dat ze Tame Impala wéér boekten, hoewel een goede show en "nieuwe" plaat, was het gewoon dezelfde headliner als hun vorige (weliswaar 2019) editie. Festivals zouden eens wat meer risico's moeten nemen, maar vertel dat eens aan de hoge piefen in een heel erg onvoorspelbaar en bovendien moeilijk klimaat.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
841
567
Huh. Pukkelpop verkocht gewoon prima, zaterdagtickets uitverkocht. Enkel AM was kut.

Als je de goednieuwsshow van de vrt en stubru volgt, dan was inderdaad alles op Werchter subliem en tiptop in orde lol.
Pukkelpop heeft zelf gezegd dat de verkoop minder was en dat t zogezegd aan een moeilijk jaar voor de mensen lag. Feit is dat werchter dat probleem helemaal niet kende. Mede door z'n affiche.
Ook hier hebben veel mensen gezegd dat werchter een fantastische editie was vorig jaar. Er waren echt veel goede concerten over het hele weekend gespreid. Bewijs dat de formule nog steeds werkt.
Mag het wat spannender? Tuurlijk en ook dit jaar zal er wel een dag zijn met een popheadliner of kendrick. Maar laat werchter maar werchter zijn ook, altijd goed.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Ik durf er bijna Geld op in te zetten dat jij Dua Lipa live ook gewoon leuk gaat vinden.

De choreografie is gewoon goed uitgedacht, het is een energiek optreden, de visuals zitten goed in elkaar en ze is goed bij stem. Daarnaast speelt ze in verhouding korte sets (gezien de show logisch) hierdoor zit er veel tempo in de set. Dit maakt het ook voor mensen achter op het veld makkelijk om de aandacht erbij te houden.
Ik heb absoluut wél wat met Dua en zelfs ik vond die show deze zomer dan weer totaal niet bijzonder. Veel te veel paraplus en kitsch.
Ik bedoel als we dan kritiek hebben op die Muse show van 2019, dit is het popequivalent. Volledig holle show met gelukkig wel alle hits gespeeld.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.439
Ik heb absoluut wél wat met Dua en zelfs ik vond die show deze zomer dan weer totaal niet bijzonder. Veel te veel paraplus en kitsch.
Ik bedoel als we dan kritiek hebben op die Muse show van 2019, dit is het popequivalent. Volledig holle show met gelukkig wel alle hits gespeeld.
Dat is dus waar ik een beetje bang voor ben. Vind haar hits gewoon platte pop en als de show ook plat is? Maar! Als ze komt en niet clasht met iets in de Barn wat ik perse moet zien (Porcupine Tree als barn head ofzo) dan ga ik zeker kijken en onbevooroordeeld een oordeel vellen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.890
6.106
De show van Dua Lipa is wel indrukwekkend imo, maar bevat weinig persoonlijkheid. Het is allemaal net iets te afgelikt soms, bedoelen jullie dat?
 
  • Leuk
Waarderingen: Aaran

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.890
6.106
Pukkelpop heeft zelf gezegd dat de verkoop minder was en dat t zogezegd aan een moeilijk jaar voor de mensen lag. Feit is dat werchter dat probleem helemaal niet kende. Mede door z'n affiche.
Ook hier hebben veel mensen gezegd dat werchter een fantastische editie was vorig jaar. Er waren echt veel goede concerten over het hele weekend gespreid. Bewijs dat de formule nog steeds werkt.
Mag het wat spannender? Tuurlijk en ook dit jaar zal er wel een dag zijn met een popheadliner of kendrick. Maar laat werchter maar werchter zijn ook, altijd goed.
Het enige wat ik hen opgevangen is dat de verkoop van HEAR HEAR moeizaam ging, van Pukkelpop op traject zoals andere jaren. Dat het niet uitverkocht was, betekent nog niet dat de editie slécht verkocht.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
De show van Dua Lipa is wel indrukwekkend imo, maar bevat weinig persoonlijkheid. Het is allemaal net iets te afgelikt soms, bedoelen jullie dat?
'Net iets te' vind ik een redelijk understatement. Beetje zoals P!nk in 2019, gewoon prima in elkaar stekende show, maar geen ruimte voor spontaniteit. Dan moeten de nummers je liggen, wat in mijn geval bij Dua Lipa dan weer wel 100% het geval is. Dus alsnog een leuk optreden hoor.
Niet van zelfde grootte misschien, maar dan heb ik liever een minder "georkestreerde" popshow zoals die van Lorde of afgelopen weekend Oscar & the Wolf.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.928
8.568
Ik vraag me af wat de plannen van The Cure zijn voor volgend jaar. Toch een naam waarover ik weinig hoor hier. Voor het eerst in eeuwen gaan die nog eens met nieuwe muziek touren.

Een terugkeer naar RW lijkt me wel achterlijk snel omdat ze er nog maar net gestaan hebben, maar misschien op een losse dag met, ik zeg maar wat, Depeche Mode? Heb je de 2 grootste new wave iconen uit de 80’s op 1 dag.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.534
4.413
Ik vraag me af wat de plannen van The Cure zijn voor volgend jaar. Toch een naam waarover ik weinig hoor hier. Voor het eerst in eeuwen gaan die nog eens nimmer nieuwe muziek touren.

Een terugkeer naar RW lijkt me wel achterlijk snel omdat ze er nog maar net gestaan hebben, maar misschien op een losse dag met, ik zeg maar wat, Depeche Mode? Heb je de 2 grootste new wave iconen uit de 80’s op 1 dag.
Oef dat zou graaf zijn
 

Cisseman

Randprogramma
22 jun 2022
142
151
Ik vraag me af wat de plannen van The Cure zijn voor volgend jaar. Toch een naam waarover ik weinig hoor hier. Voor het eerst in eeuwen gaan die nog eens met nieuwe muziek touren.

Een terugkeer naar RW lijkt me wel achterlijk snel omdat ze er nog maar net gestaan hebben, maar misschien op een losse dag met, ik zeg maar wat, Depeche Mode? Heb je de 2 grootste new wave iconen uit de 80’s op 1 dag.
Doe daar als opvulling nog een Simple Minds, Siouxie & The Banshees, Sisters of Mercy, Whispering Sons en Disorientations bij en je hebt een affiche om duimen en vingers bij af te likken.

Maar ik denk dat we al wel een soortgelijk festival hebben in België.

Persoonlijk zou ik het wel toejuichen, dan trek ik de gemiddelde leeftijd op een festival misschien eens naar beneden ipv naar boven 😉
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.928
8.568
Lijkt me gewoon te voorspellen dat The Cure volgend jaar veel zal willen spelen na hun arenatour straks en RW me uitgesloten lijkt omdat ze er in 2019 nog maar stonden.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.142
1.177
Met - eindelijk - nieuw werk kan het misschien wel. Maar waar blijft dat nieuwe album? Heb ik tickets voor het Sportpaleis in november voor een show met - alweer - geen nieuwe songs?

Dus is het laatste wat ik erover vind:
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.928
8.568
Met - eindelijk - nieuw werk kan het misschien wel. Maar waar blijft dat nieuwe album? Heb ik tickets voor het Sportpaleis in november voor een show met - alweer - geen nieuwe songs?

Dus is het laatste wat ik erover vind:
Ja dit wordt een beetje het dEUS verhaal hè, maar blijven beloven dat er nieuw werk aankomt en dan toch weer een jaartje niets.

Over die laatste gesproken, die zitten goed te teasen op FB. Single zal er wel snel aankomen…
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken