Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
981
1.019
Hoe streng is het fouilleren om op het festivalterrein te komen? Op Pukkelpop hadden we de gewoonte om met een halve liter blik in de broek naar binnen te gaan en dat is elke keer gelukt, lukt dat op Werchter ook?
Best wel streng. Ik zou er niet op rekenen dat dat lukt.
 

Cooklu

Gouden Tip
22 feb 2023
328
283
Hoe streng is het fouilleren om op het festivalterrein te komen? Op Pukkelpop hadden we de gewoonte om met een halve liter blik in de broek naar binnen te gaan en dat is elke keer gelukt, lukt dat op Werchter ook?
Zelfs met de detectie poortjes op PkP waar je doorheen moet lopen?

Ik vind de beveiliging echt bizar hoog op PkP waar je altijd door heen moet lopen als je even terug gaat naar de camping.
Bandjes controle - eerste beveiliger - detectie poortjes/spullen check - beveiliger checked nogmaals je spullen - laatste beveiliger (waarbij je de kans hebt gefouilleerd te kunnen worden)
Bij menig detentie centrum in Nederland is het nog niet zo streng.

Daarentegen was de laatste keer dat ik op RW(weekend)was, de beveiliging best relaxed en ben geen enkele keer gecontroleerd/gefouilleerd.

Op dat vlak is Lowlands perfect, eenmaal binnen en het is 1 groot terrein. ( PkP en RW is dat ook onmogelijk ivm locatie )
 
  • Leuk
Waarderingen: JorttB

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.301
3.904

Uit het artikel wat ik zojuist heb gedeeld​

Should I stay?​


Het begint allemaal bij de bovenkant van de poster, waar naast rock royalty Red Hot Chili Peppers dit jaar dus twee popsterren prijken: P!NK en Robbie Williams. Dat was niet helemaal het plan, vertelt MOJO-boeker Jarn van Strijen. ‘Pinkpop heeft natuurlijk een flinke traditie in de rock. Toen we begonnen aan de line-up van 2023 was het idee dat er twee meer rock-georiënteerde headliners zouden zijn. We hadden daarnaast de mogelijkheid om P!NK uit te nodigen, wat we gezien haar staat van dienst een heel mooie vonden. Een van de geplande headliners viel vervolgens weg, op een moment dat praktisch alle grote artiesten hun tours al af hadden. Robbie Williams had vlot drie Ziggo Domes uitverkocht en acht jaar geleden een goede show gegeven op Pinkpop. Hij bleek gelukkig beschikbaar.’
Verkeerde topic Nik. RW heeft maar slechts 1 van die gedrochten op de affiche staan ;).
 

LIBOH

Randprogramma
26 jan 2023
247
145
Iemand ervaring met de kookpunten op the hive? Kun je daar gratis gebruik van maken? Is t daar druk? Anders vraagje kun je op the hive je luchtbed opblazen? Opblaas/ electrapunt? Is daar ook een telefoon oplaadpunt of powebank huur mogelijkheid?
 

LIBOH

Randprogramma
26 jan 2023
247
145
Ik zie nergens de hoeveelheid aan drank (flessen/blikjes) wat je op the hive mag meenemen? Is er geen limiet?
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
573
542
Het 14-daags vooruitzicht op buienradar geeft 27 graden aan voor de woensdag.
Weer.nl zegt 25 graden en regen. Accuwheater denk dat het 19 graden wordt.
En weeronline weer 27 graden.

Kies maar wat je het liefst wil...
27 vind ik echt veels te warm om je een hele dag in te begeven. Hoop echt dat het ietwat koeler zal zijn. Vorig jaar was perfect, op de ietwat regenachtige donderdag na.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
853
578
27 vind ik echt veels te warm om je een hele dag in te begeven. Hoop echt dat het ietwat koeler zal zijn. Vorig jaar was perfect, op de ietwat regenachtige donderdag na.
Op kmi geven ze 23.
Mag van mij gerust 27 zijn, liever dan19. Beetje vakantiegevoel
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
Met wat vrienden heb ik een bankrekening voor carnaval (voor ons net zo belangrijk als festivals). Elke maand 25 euro automatisch overmaken, en in februari krijg je een enorm kado van jezelf! :D
Met mijn vrienden (dezelfde groep die mee naar RW gaat) doen we hetzelfde: iedere maand storten we €20,-. Merk je niks van. Als er iets over blijft in de pot, gaat het ook naar de gezamenlijke rekening.
Doen we regelmatig leuke dingen van.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Morgen dus nieuw album Sigur Ros, schijnt in lijn met Valtari te liggen. Hoop dat ze daar wat van spelen. ❤️

Blijf me verbazen dat die maar een uurtje geven. Zelfs anderhalf uur is krap voor een band met nummers die vaak over de 10min gaan (die als 3min aanvoelen)…
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke en Everyknight

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
Hoe streng is het fouilleren om op het festivalterrein te komen? Op Pukkelpop hadden we de gewoonte om met een halve liter blik in de broek naar binnen te gaan en dat is elke keer gelukt, lukt dat op Werchter ook?
Is me vroeger zo wel gelukt. Detectiepoortjes zijn niet extreem gevoelig afgesteld. Tegenwoordig drink ik het voor de poort gewoon op.
 

phonehome

Campingartiest
25 apr 2021
77
47
Morgen dus nieuw album Sigur Ros, schijnt in lijn met Valtari te liggen. Hoop dat ze daar wat van spelen. ❤️

Blijf me verbazen dat die maar een uurtje geven. Zelfs anderhalf uur is krap voor een band met nummers die vaak over de 10min gaan (die als 3min aanvoelen)…
Ben eigenlijk pas net begonnen met luisteren naar Sigur Ros. Heb ze altijd een beetje links laten liggen. Maar wat een prachtige muziek. Verwacht dat dit een van mijn persoonlijke hoogtepunten gaat worden. Heeft iemand ze live gezien? En wat was je ervaring?
 

nathanvdk

Randprogramma
18 aug 2022
188
170
Ben eigenlijk pas net begonnen met luisteren naar Sigur Ros. Heb ze altijd een beetje links laten liggen. Maar wat een prachtige muziek. Verwacht dat dit een van mijn persoonlijke hoogtepunten gaat worden. Heeft iemand ze live gezien? En wat was je ervaring?

In november nog in Vorst gezien, echt prachtig!
 
  • Leuk
Waarderingen: phonehome

Gebruikers die dit onderwerp bekijken