Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

emilejol

Dagopener
1 sep 2020
591
378
Als Arctic Monkeys dezelfde show hier speelt als vanavond in de ziggo dome, dan heeft Rock Werchter een enorm sterke 4de headliner te pakken ondanks het Pukkelpop optreden!
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness en Joe

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.009
2.074
- van jouw clashes blijf ik Sigur Ros vs. Just Mustard hard vinden. Maar van Just Mustard heb ik op dit forum al in reacties gelezen dat ze live niet zo goed zouden zijn ...
- zaterdag voor 16 uur bij mij: Xink of Vintage Trouble - Mayorga - Dead Poet Society - Interpol
- zondag voor 16 uur bij mij: The Teskey Brothers - Amenra - Kid Kapichi - MEROL
- Klub C lijkt mij gepast voor Slowthai
- Qua tips van Slope-namen:

- The Reytons (donderdag): Britpop met van die typisch Britse (meezing)anthems: Kids of the Estate:
, Low Life:
, Billy Big Bollocks:
. Ik ben wel Britpopfan, dus zo blij dat dit niet meer met Warhaus samenvalt, ik zal meebrullen!

- Body Type (donderdag): Australische vrouwelijke rockband met pit:
, https://www.youtube.com/watch?v=r5PsibouFdM

- STONE (zaterdag): Liverpoolse rock van de bovenste plank:
en als je verder luistert op Spotify merk je dat ze veel meer zijn dan deze hit

- The Murder Capital (zaterdag): één van de betere post-punk-bands van tegenwoordig: van Ierland: "The band's music has been described as dark, intense, and introspective, with a focus on themes of vulnerability, self-reflection, and emotional turmoil". https://www.youtube.com/watch?v=_AE-axfhMVk

- Kid Kapichi (zondag): "Kid Kapichi tackelt alle plagen die Groot-Brittannië geselen: armoede, enggeestigheid, racisme… Gebracht op een kruising van IDLES en Queens Of The Stone Age. Fan Liam Gallagher is vol lof over ‘New England’, de opener van hun jongste ‘Here’s What You Could Have Won’ (2022). “Like Noel, when he was good”". Maakt wel grote indruk op mij via Youtube moet ik zeggen. Maar overlapt deels met Amenra die ik ook nog nooit gezien heb. CLASH! https://www.youtube.com/watch?v=nuyQGputPvY

- Nova Twins (zondag): scheurende elektrische gitaren met invloeden van Rage Against the Machine, Beasty Boys... Moet je wel wat 'breder voor open staan'. https://www.youtube.com/watch?v=maxtLy0riZE

Verder zijn ook Militarie Gun (donderdag, hardcore), The Mary Wallopers (donderdag, Ierse folk), SONS (vrijdag, Belgische rock met een zeer goede live-reputatie), Touché Amoré (zaterdag, hardcore), Dead Poet Society (zaterdag, "potige rock met grote knipogen naar Muse met Royal Blood") sterk aan te bevelen volgens mij.
De Slope is inderdaad erg interessant deze editie. Goed om de bij momenten zwakke main te ontlopen.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.303
3.907
- van jouw clashes blijf ik Sigur Ros vs. Just Mustard hard vinden. Maar van Just Mustard heb ik op dit forum al in reacties gelezen dat ze live niet zo goed zouden zijn ...
- zaterdag voor 16 uur bij mij: Xink of Vintage Trouble - Mayorga - Dead Poet Society - Interpol
- zondag voor 16 uur bij mij: The Teskey Brothers - Amenra - Kid Kapichi - MEROL
- Klub C lijkt mij gepast voor Slowthai
- Qua tips van Slope-namen:

- The Reytons (donderdag): Britpop met van die typisch Britse (meezing)anthems: Kids of the Estate:
, Low Life:
, Billy Big Bollocks:
. Ik ben wel Britpopfan, dus zo blij dat dit niet meer met Warhaus samenvalt, ik zal meebrullen!

- Body Type (donderdag): Australische vrouwelijke rockband met pit:
, https://www.youtube.com/watch?v=r5PsibouFdM

- STONE (zaterdag): Liverpoolse rock van de bovenste plank:
en als je verder luistert op Spotify merk je dat ze veel meer zijn dan deze hit

- The Murder Capital (zaterdag): één van de betere post-punk-bands van tegenwoordig: van Ierland: "The band's music has been described as dark, intense, and introspective, with a focus on themes of vulnerability, self-reflection, and emotional turmoil". https://www.youtube.com/watch?v=_AE-axfhMVk

- Kid Kapichi (zondag): "Kid Kapichi tackelt alle plagen die Groot-Brittannië geselen: armoede, enggeestigheid, racisme… Gebracht op een kruising van IDLES en Queens Of The Stone Age. Fan Liam Gallagher is vol lof over ‘New England’, de opener van hun jongste ‘Here’s What You Could Have Won’ (2022). “Like Noel, when he was good”". Maakt wel grote indruk op mij via Youtube moet ik zeggen. Maar overlapt deels met Amenra die ik ook nog nooit gezien heb. CLASH! https://www.youtube.com/watch?v=nuyQGputPvY

- Nova Twins (zondag): scheurende elektrische gitaren met invloeden van Rage Against the Machine, Beasty Boys... Moet je wel wat 'breder voor open staan'. https://www.youtube.com/watch?v=maxtLy0riZE

Verder zijn ook Militarie Gun (donderdag, hardcore), The Mary Wallopers (donderdag, Ierse folk), SONS (vrijdag, Belgische rock met een zeer goede live-reputatie), Touché Amoré (zaterdag, hardcore), Dead Poet Society (zaterdag, "potige rock met grote knipogen naar Muse met Royal Blood") sterk aan te bevelen volgens mij.
Sigur Rós vs. Just Mustard is inderdaad een lastige. Als je één van beide bands niet live hebt gezien, zou ik voor die band kiezen. Heb je ze allebei nog nooit gezien dan zou ik 100% voor Sigur Rós gaan. Dat is toch wel een beleving. Just Mustard is overigens fenemonaal live, maar Sigur Rós is briljant, mits ze voldoende speeltijd hebben.
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
573
542
Als Arctic Monkeys dezelfde show hier speelt als vanavond in de ziggo dome, dan heeft Rock Werchter een enorm sterke 4de headliner te pakken ondanks het Pukkelpop optreden!
Eerlijk is eerlijk, dijk van een setlist. Enige die ik echt 'mis' is Dancing Shoes. Toch wel het eerste nummer dat ik ooit van ze heb gehoord.

Mooie balans tussen de albums zo.
 
  • Leuk
Waarderingen: emilejol

Chiefs

Gouden Tip
25 nov 2021
297
428
Als Arctic Monkeys dezelfde show hier speelt als vanavond in de ziggo dome, dan heeft Rock Werchter een enorm sterke 4de headliner te pakken ondanks het Pukkelpop optreden!
Gisteren gaf Stijn van de Voorde in zijn Popcast van de week ook al aan dat Arctic Monkeys, ondanks mindere passages op Pukkelpop en de showcase van StuBru, vorige week een klasse optreden gaf in Stockholm.
 
  • Leuk
Waarderingen: emilejol

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
573
542
Zal eerlijk zijn, was eerst onwijs skeptisch over Arctic Monkeys (hoewel ik de albums koester), maar begin wel enthousiaster te worden. Soms moet een band zijn drive terugvinden.

Was sowieso van plan vanwege een, naar mijn smaak, zwakke zondagavond, om bij QOTSA & AM in het voorvak te gaan chillen. Kan een heel lekkere manier worden om een mooi weekend af te sluiten.

Nog maar 53 dagen tot ik weer op MySpace sta en 54 tot we de weide mogen betreden! Vandaag schijnt het zonnetje en krijg ik er al superveel zin in!
 
  • Leuk
Waarderingen: Tinus101 en Chiefs

LanderV

Playlistbediener
8 dec 2022
45
26
Gisteren gaf Stijn van de Voorde in zijn Popcast van de week ook al aan dat Arctic Monkeys, ondanks mindere passages op Pukkelpop en de showcase van StuBru, vorige week een klasse optreden gaf in Stockholm.
Hun passage op Pukkelpop vond ik ook niet hun sterkste optreden (nog steeds wel beter dan de meesten zeggen) maar tijdens de StuBru showcase vond ik ze fantastisch, en kwamen zeker de nummers van de meest recente albums heel goed tot hun recht.

Hun recentere optredens beloven wel veel goeds voor Werchter inderdaad.
 

Chiefs

Gouden Tip
25 nov 2021
297
428
Camping A1 en camping The Hive zijn beide niet meer beschikbaar. Komende weken komen er waarschijnlijk wel wat tickets vrij 2ehands.
 

JorttB

Playlistbediener
8 aug 2022
39
14
Camping is uitverkocht. Normaal komen er in de volgende 2 weken nog 500 tickets vrij. Best goed opvolgen
Camping A1 en camping The Hive zijn beide niet meer beschikbaar. Komende weken komen er waarschijnlijk wel wat tickets vrij 2ehands.
zijn die 500 tickets van de organisatie of bedoel je tweedehands? En welke platformen zijn het beste voor tweedehands?
 

dumbo

Playlistbediener
29 jul 2017
22
5
zijn die 500 tickets van de organisatie of bedoel je tweedehands? En welke platformen zijn het beste voor tweedehands?
ik was gisteren nog aan het chatten met de uitbater van de camping. deze komen vrij via livenation dus de officiële kanalen.
 

JorttB

Playlistbediener
8 aug 2022
39
14
ik was gisteren nog aan het chatten met de uitbater van de camping. deze komen vrij via livenation dus de officiële kanalen.
dat is mooi. Weet je misschien of daar nog specifieke accounts van zijn die ik moet volgen, of een maillijst waar ingeschreven voor moet worden?
 

dumbo

Playlistbediener
29 jul 2017
22
5
dat is mooi. Weet je misschien of daar nog specifieke accounts van zijn die ik moet volgen, of een maillijst waar ingeschreven voor moet worden?
camping A1 heeft een facebook pagina waar ik vermoed wel een bericht zal verschijnen
 
  • Leuk
Waarderingen: JorttB

Chiefs

Gouden Tip
25 nov 2021
297
428
The Slope lijkt een kwart gedraaid. De helling loopt nu niet meer af in de richting van The Barn en Klub C, maar richting standjes van de sponsors.

342664716_742971360928501_4268680161115084718_n.jpg 342667600_233912729326760_621162514899917886_n.jpg

342842958_908878246882049_3109227871794030526_n.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

Gebruikers die dit onderwerp bekijken