Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Dat laatste verbaast me sowieso wat. Dat laatste album is niet perse heel enorm goed ontvangen. Weinig tot geen hits ook.

Heeft het er ook niet mee te maken dat er momenteel gewoon weinig ander grote namen beschikbaar zijn voor festivals waardoor Lizzo iets hoger dan anderes op affiches eindigt? Benieuwd of ze volgend jaar of het jaar erop weer zo hoog zal staan.
Denk wel dat entourage Lizzo dat wat heeft uitgespeeld, net zoals agent Arctic Monkeys dat deed in 2014 toen Pinkpop nog een headliner zocht.
Zie maar wat ze hebben gefixt voor haar met Glasto.
 
  • Leuk
Waarderingen: Yannick en Timmetje

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
Dat laatste verbaast me sowieso wat. Dat laatste album is niet perse heel enorm goed ontvangen. Weinig tot geen hits ook.
Ja maar die ene hit uit dat album is wel meteen haar grootste hit tot nu toe. About Damn Time was werkelijk overal in 2022...
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

TheSillyP

Randprogramma
3 mrt 2023
198
248
Even een vraagje wat niks met de line-up te maken heeft, maar hoe zit het eigenlijk met parkeren? Betaal je voor het parkeren ter plekke? Want ik kan nergens vinden op de site waar je parkeerkaarten kan kopen. Of zit het bij je campingkaart in?
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.426
1.850
Even een vraagje wat niks met de line-up te maken heeft, maar hoe zit het eigenlijk met parkeren? Betaal je voor het parkeren ter plekke? Want ik kan nergens vinden op de site waar je parkeerkaarten kan kopen. Of zit het bij je campingkaart in?
Geen idee waarom ze dit doen, maar deze verkopen ze alleen bij de gewone tickets.

Edit: Excuus, ik dacht mij even in het Pinkpop topic te bevinden.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Even een vraagje wat niks met de line-up te maken heeft, maar hoe zit het eigenlijk met parkeren? Betaal je voor het parkeren ter plekke? Want ik kan nergens vinden op de site waar je parkeerkaarten kan kopen. Of zit het bij je campingkaart in?
Neen, ter plaatse. En je parkingplek is niet gegarandeerd als je er toevallig af moet.
Op woensdag is het quasi geen probleem om je vlakbij de Hive te parkeren, al is vlakbij relatief uiteraard. Daarna wordt het tricky.
 
  • Leuk
Waarderingen: TheSillyP en Raoul

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
539
490
Neen, ter plaatse. En je parkingplek is niet gegarandeerd als je er toevallig af moet.
Op woensdag is het quasi geen probleem om je vlakbij de Hive te parkeren, al is vlakbij relatief uiteraard. Daarna wordt het tricky.
"Denkt terug aan Rock Werchter 2016-woensdag file"

Mijn eerste Werchter, was legendarisch, maar man die modder. Overal gewoon.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
"Denkt terug aan Rock Werchter 2016-woensdag file"

Mijn eerste Werchter, was legendarisch, maar man die modder. Overal gewoon.
Dat was ook wel de enige keer (in twintig jaar), dat wij op donderdagochtend niet op de A-parking terecht konden en uit moesten wijken naar C.
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
539
490
Dat was ook wel de enige keer (in twintig jaar), dat wij op donderdagochtend niet op de A-parking terecht konden en uit moesten wijken naar C.

Dat is een aardige score.

Vond wel voor wat de organisatie kon doen, dat ze zeer professioneel met het terrein, parking en campings om zijn gegaan. Het was een bizarre overmacht situatie.

Maar dat is Werchter heb ik inmiddels wel gemerkt, logistiek heel fijn geregeld allemaal.
 
  • Leuk
Waarderingen: Christiaan en napril69

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Dat is een aardige score.

Vond wel voor wat de organisatie kon doen, dat ze zeer professioneel met het terrein, parking en campings om zijn gegaan. Het was een bizarre overmacht situatie.

Maar dat is Werchter heb ik inmiddels wel gemerkt, logistiek heel fijn geregeld allemaal.
Met de parkeerwachter op C toen wel een hele discussie gehad. Want de politie had ons van Haacht hiernaartoe verwezen om te parkeren. Maar wij wilden kamperen op A1. De parkeerwachter wilde ons alleen laten parkeren op C als wij ook meteen ons A1 ticket inwisselde voor een C3 bandje. uiteindelijk maar gedaan. Bij A1 een nieuw ticket gekocht en daarna ons C3 bandje terugverkocht.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Kijkend naar de recente Arctic Monkeys setlists trouwens, doet het heb echt zoveel pijn om die eens door elkaar te schudden? Wat eens slappe en voorspelbare hap toch weer op papier.
1. Sculptures of Anything goes (The Car)
2. Four out of Five (TBHC)
3. Big Ideas (The Car)
4. Body Paint (The Car)
5. One Point Perspective (TBHC)
6. There'd Better Be A Mirrorball (The Car)
7. Cornerstone (Humbug)
8. Black Treacle (SIAS)
9. Do Me A Favour (FWN)
10. Mardy Bum (WPSIATWIN)
11. Do I Wanna Know? (AM)
12. Teddy Picker (FWN)
13. Crying Lightning (Humbug)
14. A Certain Romance (WPSIATWIN)
15. The View From The Afternoon (WPSIATWIN)
16. Fluorescent Adolescent (FWN)
17. R U Mine? (AM)
18. 505 (FWN)
19. I Bet You Look Good On The Dancefloor (WPSIATWIN)
20. Brianstorm (FWN)
21. When The Sun Goes Down (WPSIATWIN)
 
  • Winning
Waarderingen: zero

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
1. Sculptures of Anything goes (The Car)
2. Four out of Five (TBHC)
3. Big Ideas (The Car)
4. Body Paint (The Car)
5. One Point Perspective (TBHC)
6. There'd Better Be A Mirrorball (The Car)
7. Cornerstone (Humbug)
8. Black Treacle (SIAS)
9. Do Me A Favour (FWN)
10. Mardy Bum (WPSIATWIN)
11. Do I Wanna Know? (AM)
12. Teddy Picker (FWN)
13. Crying Lightning (Humbug)
14. A Certain Romance (WPSIATWIN)
15. The View From The Afternoon (WPSIATWIN)
16. Fluorescent Adolescent (FWN)
17. R U Mine? (AM)
18. 505 (FWN)
19. I Bet You Look Good On The Dancefloor (WPSIATWIN)
20. Brianstorm (FWN)
21. When The Sun Goes Down (WPSIATWIN)
Van nieuw naar oud dus? Wel grappig om dat eens te proberen. Mardy Bum en Fluorescent mogen weer eens van onder het stof ja.

Vind Snap Out Of It, Moved Your Chair, Pretty Visitors, Cornerstone, Arabella, Do me a Favour... allemaal wel prima liedjes maar ze elke show op exact dezelfde plek in de setlist horen is ook maar saai. Mogen wel eens de koelkast in.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Van nieuw naar oud dus? Wel grappig om dat eens te proberen. Mardy Bum en Fluorescent mogen weer eens van onder het stof ja.

Vind Snap Out Of It, Moved Your Chair, Pretty Visitors, Cornerstone, Arabella, Do me a Favour... allemaal wel prima liedjes maar ze elke show op exact dezelfde plek in de setlist horen is ook maar saai. Mogen wel eens de koelkast in.
Ja dat lijkt me wel wat! Beginnen met het nieuwe, rustigere, 'moeilijkere' noem het maar op en lekker stevig eindigen
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
539
490
1. Sculptures of Anything goes (The Car)
2. Four out of Five (TBHC)
3. Big Ideas (The Car)
4. Body Paint (The Car)
5. One Point Perspective (TBHC)
6. There'd Better Be A Mirrorball (The Car)
7. Cornerstone (Humbug)
8. Black Treacle (SIAS)
9. Do Me A Favour (FWN)
10. Mardy Bum (WPSIATWIN)
11. Do I Wanna Know? (AM)
12. Teddy Picker (FWN)
13. Crying Lightning (Humbug)
14. A Certain Romance (WPSIATWIN)
15. The View From The Afternoon (WPSIATWIN)
16. Fluorescent Adolescent (FWN)
17. R U Mine? (AM)
18. 505 (FWN)
19. I Bet You Look Good On The Dancefloor (WPSIATWIN)
20. Brianstorm (FWN)
21. When The Sun Goes Down (WPSIATWIN)
Ik vind deze setlist dus echt alle kanten op gaan. Die moeilijke liedjes gaan denk ik niet werken op die gigantische mainstage op dag 4 als afsluiter van het festival.

Ook mis ik hier een hoop nummers. Dancing Shoes, Riot Van (wat mij betreft spelen ze het hele eerste album integraal aangevuld met nummers tot en met AM). Oud? Ja. Gaat dat werken? Zeker te weten!

Ik hoop gewoon op een rock n roll setlist. Desondanks is de planning vooralsnog om helemaal vooraan te staan bij QOTSA & AM. Dat lijkt me wel wat om het weekend mee af te sluiten.

Maar laten we eerst überhaupt op een tijdschema wachten!
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Ik vind deze setlist dus echt alle kanten op gaan. Die moeilijke liedjes gaan denk ik niet werken op die gigantische mainstage op dag 4 als afsluiter van het festival.

Ook mis ik hier een hoop nummers. Dancing Shoes, Riot Van (wat mij betreft spelen ze het hele eerste album integraal aangevuld met nummers tot en met AM). Oud? Ja. Gaat dat werken? Zeker te weten!

Ik hoop gewoon op een rock n roll setlist. Desondanks is de planning vooralsnog om helemaal vooraan te staan bij QOTSA & AM. Dat lijkt me wel wat om het weekend mee af te sluiten.

Maar laten we eerst überhaupt op een tijdschema wachten!
Het weekend kan echt héérlijk afgesloten worden met die 2!
Het nieuwere werk van AM kan mij prima bekoren, maar ik ben wel een beetje fanboy. Het nieuwe past waarschijnlijk beter in een zaal/theater (met fans), maar ze gaan er toch wat van spelen natuurlijk.
Ik hoop vooral dat ze aan het einde nog gaan knallen, zodat het weekend ook op die manier afgesloten wordt
 

emilejol

Dagopener
1 sep 2020
581
370
1. Sculptures of Anything goes (The Car)
2. Four out of Five (TBHC)
3. Big Ideas (The Car)
4. Body Paint (The Car)
5. One Point Perspective (TBHC)
6. There'd Better Be A Mirrorball (The Car)
7. Cornerstone (Humbug)
8. Black Treacle (SIAS)
9. Do Me A Favour (FWN)
10. Mardy Bum (WPSIATWIN)
11. Do I Wanna Know? (AM)
12. Teddy Picker (FWN)
13. Crying Lightning (Humbug)
14. A Certain Romance (WPSIATWIN)
15. The View From The Afternoon (WPSIATWIN)
16. Fluorescent Adolescent (FWN)
17. R U Mine? (AM)
18. 505 (FWN)
19. I Bet You Look Good On The Dancefloor (WPSIATWIN)
20. Brianstorm (FWN)
21. When The Sun Goes Down (WPSIATWIN)
Wanneer speelden ze When The Sun Goes Down? Die spelen ze zelden de laatste tijd…!
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.123
1.530
Ook al weet je wat er komt, Stromae was een bom in Paleis 12.
Kijk toch al uit naar RW.

Enige wat enigzins kan storen, is dat er werkelijk niks spontaan is aan de performance. Van de robothond die het jasje aanreikt tot de dansinitiatie voor Santé tot het a capella afsluiten met Mon Amour. Als je de show vorig jaar ergens zag, dan weet je exact welke show je dit jaar gaat zien, of dat nu in Werchter of Rijsel of waar dan ook is.

Stromae is op die manier s'werelds meest indrukwekkende deja vu aan het worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Vicarious en Timmetje

Gebruikers die dit onderwerp bekijken