Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Ik zou ook vrijdag maar heb de tickets verkocht. Geen spijt van als ik dit lees. Heb de theatershow al in Afas gezien vorig jaar.

Als je de show nog niet gezien hebt ga je genieten. Maar 1 keer was voor mij wel genoeg.
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
Ik zou ook vrijdag maar heb de tickets verkocht. Geen spijt van als ik dit lees. Heb de theatershow al in Afas gezien vorig jaar.

Als je de show nog niet gezien hebt ga je genieten. Maar 1 keer was voor mij wel genoeg.
Is die AFAS show niet maar een uurtje? Een soort showcase? Want dan zit er wel nog veel verschil tussen die show en de huidige.

Hoop dat hij op RW toch wel wat andere truukjes gaat bovenhalen dan vorig jaar in Werchter.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Is die AFAS show niet maar een uurtje? Een soort showcase? Want dan zit er wel nog veel verschil tussen die show en de huidige.

Hoop dat hij op RW toch wel wat andere truukjes gaat bovenhalen dan vorig jaar in Werchter.
Ja klopt. Die tourende show is wat langer. Iets van 6 liedjes meer. Maar ik heb het wel gezien.

RW zal denk ik wel 1 op 1 worden met Boutique.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
Die Racine carrée-tour die ik gezien heb op Rock Werchter 2014 liet ook geen ruimte voor spontaniteit als ik het mij goed herinner. Het is meer acteren, dus volgens een scenario inderdaad.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
Die Racine carrée-tour die ik gezien heb op Rock Werchter 2014 liet ook geen ruimte voor spontaniteit als ik het mij goed herinner. Het is meer acteren, dus volgens een scenario inderdaad.
Vind deze show nog sterker zelfs, je gaat genieten! Bizarre show. Alleen hoop(te) ik dat hij dat scenario wat zou aanpassen op zijn tweede show in een jaar op diezelfde main stage.

Nuja, verwacht daar weinig van.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Ja klopt. Die tourende show is wat langer. Iets van 6 liedjes meer. Maar ik heb het wel gezien.

RW zal denk ik wel 1 op 1 worden met Boutique.
Als je het dan toch wil opmerken... Te Quiero zal er op RW wel bijzitten 😅

Zowel nu als toen in 2013/2014 heeft hij zijn scenario inderdaad. Maar kom, het is nu niet zo dat een ACDC of Kiss al 40 jaar een ander scenario hebben. Of een David Byrne die toch al even bezig is met zijn American Utopia; blijft altijd even geweldig.
Kan er op zich wel van genieten dat een performance tot in de puntjes in orde is. En er zaten best wel wat spontane momenten bij, het was ook zichtbaar emotioneel met zijn zoontje opzij op het podium.

Maar deze show in het donker, dat gaat gewoon het verschil zijn met Boutique vorig jaar.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Als je het dan toch wil opmerken... Te Quiero zal er op RW wel bijzitten 😅

Zowel nu als toen in 2013/2014 heeft hij zijn scenario inderdaad. Maar kom, het is nu niet zo dat een ACDC of Kiss al 40 jaar een ander scenario hebben. Of een David Byrne die toch al even bezig is met zijn American Utopia; blijft altijd even geweldig.
Kan er op zich wel van genieten dat een performance tot in de puntjes in orde is. En er zaten best wel wat spontane momenten bij, het was ook zichtbaar emotioneel met zijn zoontje opzij op het podium.

Maar deze show in het donker, dat gaat gewoon het verschil zijn met Boutique vorig jaar.
American Utopia zou voor mij hetzelfde zijn eigenlijk. 1 keer je volledig laten onderdompelen en het meemaken. Daarna zou ik niet echt meer de behoefte hebben om de show te zien. Ik ga ook niet zo snel 2x naar dezelfde theatershow.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
Als je het dan toch wil opmerken... Te Quiero zal er op RW wel bijzitten 😅

Zowel nu als toen in 2013/2014 heeft hij zijn scenario inderdaad. Maar kom, het is nu niet zo dat een ACDC of Kiss al 40 jaar een ander scenario hebben. Of een David Byrne die toch al even bezig is met zijn American Utopia; blijft altijd even geweldig.
Kan er op zich wel van genieten dat een performance tot in de puntjes in orde is. En er zaten best wel wat spontane momenten bij, het was ook zichtbaar emotioneel met zijn zoontje opzij op het podium.

Maar deze show in het donker, dat gaat gewoon het verschil zijn met Boutique vorig jaar.
Ja maar Werchter boekt Byrne met diezelfde show ook geen 2 jaar na elkaar.

Heb een beetje spijt dat ik die show van vorig jaar in het daglicht al gezien heb nu.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Heb American Utopia op RW gezien, en in New York. RW was emotioneel, in NY erg blij het terug te kunnen mee maken.
Maar goed, is gewoon persoonsgebonden denk ik. Ik hoef ook niet per se meer Paul Stanley over het publiek te zien zweven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Ja maar Werchter boekt Byrne met diezelfde show ook geen 2 jaar na elkaar.

Heb een beetje spijt dat ik die show van vorig jaar in het daglicht al gezien heb nu.
Verschil zat er vooral in vond ik dat je nu enkel die schermen ziet, op Boutique had je het voordeel dat je het hele mechanisme achter die schermen ook zag.
Maar goed het had fijn geweest als hij naar de zomer toe zijn setlist nog zou aanpassen, heeft genoeg back catalogue om er een andere coole set mee te maken.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
Verschil zat er vooral in vond ik dat je nu enkel die schermen ziet, op Boutique had je het voordeel dat je het hele mechanisme achter die schermen ook zag.
Maar goed het had fijn geweest als hij naar de zomer toe zijn setlist nog zou aanpassen, heeft genoeg back catalogue om er een andere coole set mee te maken.
Ja precies. En ook de volgorde wat veranderen, zodat je niet precies weet wat er gaan komen. Hetzelfde probleem min of meer met Arctic Moneys trouwens, die spelen al jaren

Brainstorm als tweede, Snap Out Of It als derde, Crying Lightning als vierde, Don't Sit Down... als vijfde,..
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Ja precies. En ook de volgorde wat veranderen, zodat je niet precies weet wat er gaan komen. Hetzelfde probleem min of meer met Arctic Moneys trouwens, die spelen al jaren

Brainstorm als tweede, Snap Out Of It als derde, Crying Lightning als vierde, Don't Sit Down... als vijfde,..
Wat me tegenvalt is dat
ze zo weinig van The Car spelen deze tour.
.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.149
2.912
Ik had ook tickets voor vrijdag in Paleis 12 maar gisteren verkocht. €39 voor staanplaatsen is echt een koopje, maar de show/setlist verschilt voor mij niet genoeg van Boutique. Lichte FOMO hoor, want inderdaad in het donker, maar genoeg andere dingen om mijn concertbudget aan te spenderen.
 

Bert

Support act
14 nov 2014
832
753
Heb American Utopia op RW gezien, en in New York. RW was emotioneel, in NY erg blij het terug te kunnen mee maken.
Maar goed, is gewoon persoonsgebonden denk ik. Ik hoef ook niet per se meer Paul Stanley over het publiek te zien zweven.
Precies dat. Samen met vrienden op Werchter bij Byrne lyrisch. Wilden buiten gelijk tickets bestellen voor Afas. Was al uitverkocht. Later in de bios de film gezien. Was aardig. Totaal geen enthousiasme van onze kant. (Jaja. Ik weet een bios kan je niet vergelijken met een live act)
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Wat me tegenvalt is dat
ze zo weinig van The Car spelen deze tour.
.
Zou dat ook niet met de locatie te maken hebben? We baseren ons nu op setlists in Azië en Australië, maar het is bv al 9 jaar geleden dat ze nog in Japan speelden, en voor sommige landen is het zelfs de allereerste keer. Dan kan ik me inbeelden dat ze daar rekening mee houden in de setlists.

Denk dat de Europese zaalshows ons meer zullen leren.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Zou dat ook niet met de locatie te maken hebben? We baseren ons nu op setlists in Azië en Australië, maar het is bv al 9 jaar geleden dat ze nog in Japan speelden, en voor sommige landen is het zelfs de allereerste keer. Dan kan ik me inbeelden dat ze daar rekening mee houden in de setlists.

Denk dat de Europese zaalshows ons meer zullen leren.
Denk dat dat net het probleem is bij Arctic Monkeys. Al zijn ze weekendafsluiter, headlinen ze Glastonbury, hebben ze een jaar eerder op dezelfde locatie gespeeld; die spelen gewoon altijd diezelfde voorspelbare set zonder spannend moment. Ik denk dat we de setlist zoals die nu is 1 op 1 kunnen verwachten komende zomer, helaas...
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman en Timmetje

micvet

Campingartiest
8 okt 2018
95
50
Het is naar mijn mening allemaal wat te megalomaan geworden die Barn. Denk dat je bijna 100m moet wandelen om tot helemaal vooraan te geraken haha. Vond de 2016-ish Barn op dat vlak nog altijd gezelliger. De lampjes zijn nog een klein overblijfsel van iets wat ooit echt wat weg had van een schuur.
En het kan allemaal nog groter in 2023 ;)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken