Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Chiefs

Gouden Tip
25 nov 2021
288
383
Inderdaad, echt de moeite om eens rond te lopen. Heb ook al de eer gehad om in de backstage van Werchter rond te lopen. Was voor mij ook puur genieten.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.324
Inderdaad, echt de moeite om eens rond te lopen. Heb ook al de eer gehad om in de backstage van Werchter rond te lopen. Was voor mij ook puur genieten.
Is echt een ervaring op zich en toont maar eens hoe geolied die machine van RW is. Voelt aan als een stadje op zich (Knokke, want in beide houden ze nogal van golfkarretjes).
 

Chiefs

Gouden Tip
25 nov 2021
288
383
Dat klopt volledig. Je hebt min of meer wel een idee hoe de backstage er zou moeten/kunnen uitzien, maar het dan effectief kunnen zien. In geval van Live Nation-Rock Werchter overtreft het zelfs alle verwachtingen. Tot in de kleinste details is alles perfect afgewerkt.
 

Heemstock1

Randprogramma
17 jun 2021
162
104
Staat nog steeds als nummer 1 van beste concerten die ik gezien heb.
Toch bijzonder hoe jullie dat als één van de beste optredens ooit bestempelen. Mijn vriendin en ik zijn na 2/3 van het concert weggegaan om een hapje te eten 😇 We vonden het goed hoor, don't get me wrong, maar toch greep het ons niet dusdanig aan om zó lyrisch te zijn. Ook dat is het ongrijpbare (én mooie) van een festival: iedereen beleeft zijn eigen hoogtepunten op zijn eigen manier, met zijn eigen keuze aan muziek!
 

Bert

Support act
14 nov 2014
832
753
Toch bijzonder hoe jullie dat als één van de beste optredens ooit bestempelen. Mijn vriendin en ik zijn na 2/3 van het concert weggegaan om een hapje te eten 😇 We vonden het goed hoor, don't get me wrong, maar toch greep het ons niet dusdanig aan om zó lyrisch te zijn. Ook dat is het ongrijpbare (én mooie) van een festival: iedereen beleeft zijn eigen hoogtepunten op zijn eigen manier, met zijn eigen keuze aan muziek!
Dat is inderdaad het mooie van muziek. Ik stond in dit geval aardig vooraan. Ook dat helpt in een beleving.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
David Byrne toch ook in mijn lijstje van beste Werchteroptredens aller tijden. Zo zonder veel opzoeken, snel gezegd, samen met Oasis (2009), Kraftwerk, Nine Inch Nails (Barn), Blur (2013) New Order (Barn), Pearl Jam (2022), Neil Young, Moby (2008), The Good, the Bad and the Queen (2019), Robert Plant and the sensational Space Shifters (2016)...
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
goedemorgen. Iemand al een goeie poging gedaan een clashfinder in te vullen?
En hierop terugkomend, mocht dat het daadwerkelijk worden dan valt het mij goed mee. Qua clashes.

Vrijdag The Haunted Youth en Squid (als ik er al zo vroeg ben). Tamino stuk met The Black Keys. Liam Gallagher tegelijk met Ben Howard en Wardruna is wel kak

Zaterdag The Murder Capital en Fred Again

Zondag QOTSA en Rufus Du Sol
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Die zondagochtend zal ik lekker vroeg naar de Barn gaan als ik jullie was. Lekker kopje koffie in de hand en een vriend halverwege een koud biertje voor je laten halen voor het tweede gedelte van het optreden. Dat wordt dan heerlijk wakker worden met de Teskey Brothers.

 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en EdsjeFCB

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Met Holly/Weyes Blood, The Haunted Youth en Vintage Trouble is het (voor mij) eigenlijk elke dag wel de moeite om op tijs op de weide te zijn.
De praktijk is vaak wat lastiger
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Met Holly/Weyes Blood, The Haunted Youth en Vintage Trouble is het (voor mij) eigenlijk elke dag wel de moeite om op tijs op de weide te zijn.
De praktijk is vaak wat lastiger
Zeker donderdag is op dat vlak een uitdaging met die evt wachttijden aan de hoofdingang. Maar ze hebben het wel goed gedaan met de keuze van acts om zo vroeg volk op de weide te krijgen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.324
Met Holly/Weyes Blood, The Haunted Youth en Vintage Trouble is het (voor mij) eigenlijk elke dag wel de moeite om op tijs op de weide te zijn.
De praktijk is vaak wat lastiger
Ja op papier altijd makkelijk, dat op tijd komen. Nu die donderdag lukt altijd wel (Weyes Blood!) maar de zondag die eerste act zien is toch vaak pittig.

Nog altijd spijt dat we Lizzo net niet gehaald hebben op de zondag in 2019. Bizar hoe ze nu ineens al die majors loopt te headlinen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Nog altijd spijt dat we Lizzo net niet gehaald hebben op de zondag in 2019. Bizar hoe ze nu ineens al die majors loopt te headlinen.
Dat laatste verbaast me sowieso wat. Dat laatste album is niet perse heel enorm goed ontvangen. Weinig tot geen hits ook.

Heeft het er ook niet mee te maken dat er momenteel gewoon weinig ander grote namen beschikbaar zijn voor festivals waardoor Lizzo iets hoger dan anderes op affiches eindigt? Benieuwd of ze volgend jaar of het jaar erop weer zo hoog zal staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante

Gebruikers die dit onderwerp bekijken