Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
4.021
4.993
Daar hebben veel Amerikaanse (metal)bands sowieso wel een handje aan. 100.000 keer fuck zeggen tijdens een show. Ook opa Hetfield.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.499
6.317
Daar hebben veel Amerikaanse (metal)bands sowieso wel een handje aan. 100.000 keer fuck zeggen tijdens een show. Ook opa Hetfield.
Heb Taylor is 10min weten vollullen op Graspop. Speelden ze erna een nummer. Terug 5 minuten hetzelfde. Was Graspop 2009 dacht ik. Was zeer irritant.

Hetfield zijn bindteksten zijn gekend, maar nemen niet zoveel tijd in beslag. Al een geluk. Ulrich zijn babbeltje op het einde van de show neemt al meer tijd in beslag.

Soit, conclusie, geef me dan maar een Arctic Monkeys zoals Werchter 2007, niks zeggen en 70min gas geven met veel goesting.
 
  • Leuk
Waarderingen: randyrw en Joslittel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.888
8.893
Heb Taylor is 10min weten vollullen op Graspop. Speelden ze erna een nummer. Terug 5 minuten hetzelfde. Was Graspop 2009 dacht ik. Was zeer irritant.
Misschien heeft hij het geminderd daarna dan? De keren dat ik ze zag vond ik het wel meevallen. 2015 en 2019.
Of zoals SOAD het deed.
Inderdaad SOAD zegt geen woord bijna tussen de nummers door, heerlijk. Net als Korn trouwens.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
Of zoals TOOL het deed in bijna 2 uur tijd. Radiohead overigens ook meestal weinig gezwets en gewoon kwaliteit leveren.
Nu je het toch over hiphop hebt, Kendrick in het Sportpaleis ook heel strak en zonder de gebruikelijke melige bindtekstjes die artiesten uit de VS soms hebben.
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
4.021
4.993
Nu je het toch over hiphop hebt, Kendrick in het Sportpaleis ook heel strak en zonder de gebruikelijke melige bindtekstjes die artiesten uit de VS soms hebben.
Maar wel erg veel theater imo. Kendrick is echter één van de weinige artiesten in dat genre die ik live zou willen zien. Stuur maar door.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.738
9.117
Interessante stelling over de Amerikaanse bands, Disturbed doet het volgens mij ook toch?
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
894
916
Interessante stelling over de Amerikaanse bands, Disturbed doet het volgens mij ook toch?
Ja, disturbed heeft ook minutenlange onderbrekingen over verslavingen en depressies etc.

Hetzelfde met RHCP met de Jams en praatjes (al kan ik het van RHCP) erg goed hebben.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.844
12.590
Ja, disturbed heeft ook minutenlange onderbrekingen over verslavingen en depressies etc.

Hetzelfde met RHCP met de Jams en praatjes (al kan ik het van RHCP) erg goed hebben.
Dat praatje van Disturbed op Graspop is wel één van de momenten die het forum het meest verdeeld volgens mij. Ik vond het een mooi stuk wat me wel wat deed. Maar inderdaad, hij kan wel babbelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rikkie en jonasvh

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.938
5.376
Dat praatje van Disturbed op Graspop is wel één van de momenten die het forum het meest verdeeld volgens mij. Ik vond het een mooi stuk wat me wel wat deed. Maar inderdaad, hij kan wel babbelen.
het probleem is dat het iedere datum, iedere show datzelfde praatje is, en dan komt dat gewoon niet eerlijk over. Maar is inderdaad een amerikaans ding vermoed ik.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.888
8.893
Interessante stelling over de Amerikaanse bands, Disturbed doet het volgens mij ook toch?
Past misschien niet in het Werchter topic, maar de band die het meest lult tussen de optredens door van wat ik ooit heb meegemaakt: Powerwolf.
Was nog steeds wel vermakelijk live, maar een paar nummertjes extra had best gemogen.
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.762
1.364
Hetzelfde met RHCP met de Jams en praatjes (al kan ik het van RHCP) erg goed hebben.
RHCP doet geen echte preken over "we're all one big family" en "are you ready to rock". Soms vullen ze stiltes op met on the spot grapjes. Dat vaak insiders zijn voor Anthony en Flea denk ik waardoor de echte grap voor de bezoeker verloren gaat. Kan begrijpen dat voor sommige mensen dan een awkward stilte nog beter zou zijn.

Wat mij betreft mag RHCP 90 minuten vol jammen. Hun jams zijn het beste onderdeel van de show voor mij!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken