Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

duyck

Gouden Tip
7 nov 2013
431
22
Ik merk van mezelf dat ik nog even vaak AF luister, ben ook naar hun concert geweest in het Sportpaleis en vond het fantastisch. Veel meer sfeer ook dan pakweg op RW aantal jaar terug.

Weet niet of ik me daar schuldig moet over voelen. Maar AF is voor mij ook veel meer dan de frontman alleen (meer dan bij sommige andere bands). Ligt misschien daar ook aan.
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
892
809
Ik merk van mezelf dat ik nog even vaak AF luister, ben ook naar hun concert geweest in het Sportpaleis en vond het fantastisch. Veel meer sfeer ook dan pakweg op RW aantal jaar terug.

Weet niet of ik me daar schuldig moet over voelen. Maar AF is voor mij ook veel meer dan de frontman alleen (meer dan bij sommige andere bands). Ligt misschien daar ook aan.
Je moet u echt niet schuldig voelen omdat je die muziek oplegt hoor. Als we die redenering doortrekken, moeten we niet veel muziek meer opleggen:)
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.540
6.478
My two cents wat betreft artiesten wel/niet meer luisteren of bezoeken na controverse: het heeft er puur mee te maken, wat het met je eigen gevoel doet. Als je een artiest niet meer kunt horen of zien, zonder daarbij aan de beschuldigingen of misdragingen te denken, is de muziek voor jou gewoon verpest. Als het je een vieze bijsmaak geeft, zul je er niet meer van kunnen genieten. Maar dat is voor iedereen persoonlijk, je hoeft je niet schuldig te voelen als jij er zelf geen last van hebt en de muziek nog wel kunt waarderen imo. Andersom hoeft er ook niet gepiept te worden over cancel culture tegen mensen die er wel last van hebben: laat mensen gewoon in hun waarde.

En dat maakt dus ook, dat er mensen zijn die wel moeite hebben met die frontman van AF, maar niet met Josh Homme. Hangt er puur vanaf welke beschuldigingen er precies geuit zijn, hoe die op jou als persoon overkomen, en of het de muziek teveel kleurt of dat je het makkelijk los van elkaar kan koppelen. Is niks hypocriets aan, gewoon heel menselijk en persoonlijk.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Ik snap ook eerder dat je geen tickets meer koopt voor een artiest die iets heeft uitgestoken dan dat je er niet meer naar zou luisteren. Er zijn er inderdaad zoveel die dingen mispeutert hebben of teksten geschreven hebben die vandaag niet meer geschreven zouden worden. Michael Jackson wordt ook weer vlot gedraaid op de radio. Cancellen vind ik niet de oplossing. Maar iedereen luistert naar at hij zelf wilt natuurlijk.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.011
6.406
Eerlijk gezegd hoor ik nog nauwelijks MJ passeren op de radio, tenzij het in een eindejaarslijst door pakweg radio 2 ofzo. Chris Brown en R. Kelly ook al een pakkkk minder dan vroeger op zenders als MNM en Q Music waar die enkele jaren geleden wél nog vaak in de rotatie draaien. Vaak gebeuren zo'n dingen geruisloos. Het is pas wanneer iemand eens een artikel schrijft à la 'oh nee, artiest x en y wordt niet meer gedraaid op de radio want die heeft zus en zo gedaan' dat mensen boos, gefrustreerd gaan reageren want 'oh, nee die cancel cultuur gaat toch veel te ver en we mogen ook niets meer zeggen of doen blablabla bs'.

edit: en eerlijk gezegd denk ik dat er ook maar weinig mensen zoiets hebben van 'tiens, dat is echt al eens lang geleden dat ik artiest X heb gehoord op de radio'.
 
Laatst bewerkt:

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.370
9.106
StuBru draait in ieder geval nog geregeld eens een Arcade Fire, Travis Scott of Marilyn Manson.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.540
6.478
MJ is voor mij persoonlijk eentje die precies beide kanten van het verhaal illustreert: zijn meeste nummers trek ik nog prima en associeer ik weinig met de beschuldigingen die tegen hem geuit zijn, behalve als je dan iets als Pretty Young Thing hoort... yikes
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.370
9.106
Scott valt echt totaal niet te vergelijken met die griezel van een Manson of wat Butler heeft gedaan.
Een heel andere reden waarom hij gecanceld werd ja. Maar daardoor ook controversieel. Reacties op Primavera due hem toch boekte waren niet mals.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.011
6.406
Een heel andere reden waarom hij gecanceld werd ja. Maar daardoor ook controversieel. Reacties op Primavera due hem toch boekte waren niet mals.
Ik ben benieuwd hoe z'n shows er in de toekomst gaan uitzien (weet niet hoe de pers reageerde op z'n show daar). Indien die anders zijn en met meer aandacht voor de veiligheid van z'n fans, dan cava. Iemand als Marilyn Manson heeft echt nul redeeming factors. En de manier waarop Butler er in eerste instantie mee om is gegaan (dat statement, het pr-team, het blijven touren..) evenmin. We zullen zien hoe hij naar de toekomst toe misschien tot inkeer komt, maar ik zie dat niet gebeuren.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Scott is veroordeeld voor feiten tijdens zijn concerten. Dan snap ik ook wel dat veel volk hem niet wilt zien komen. De reden dat AF nog geboekt wordt lijkt mij vooral omdat ze zelf ontkennen en er (nog) geen veroordeling is geweest. Moest die er wel komen liggen de kaarten anders denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Yannick

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.645
4.951
marilyn manson is trouwens ook niet veroordeeld. eigenlijk zou het op dit moment dus niet mogen uitmaken om hem te booken of niet.

omdat hij de laatste 20 jaar geen enkel goed concert meer heeft gespeeld is dan natuurlijk wel weer een goede reden om hem niet meer te booken.
 
  • Leuk
Waarderingen: EngineNr9
12 nov 2016
671
398
marilyn manson is trouwens ook niet veroordeeld. eigenlijk zou het op dit moment dus niet mogen uitmaken om hem te booken of niet.
Manson is niet veroordeeld omdat een deel van zijn delicten verjaard zijn, waardoor Evan Rachel Wood juist ook heeft gelobbyed in Californie om dat te veranderen.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.645
4.951
mag snoop dogg nog ergens aan de bak komen ?Hij is tenslotte aangeklaagd voor moord. Ik vind niet dat wij de mensen zijn die moeten beslissen hoe lang iemand moet wachten om weer te mogen optreden. Ik bedoel zie naar As I lay dying die op alcatraz stond dit jaar, de zanger had net 6 jaar vast gezeten. als iemand tijd doet en daarna vrij komt kan je zeggen, zijn tijd zit er op, maar bij aanklachten zonder trial zitten we precies in limbo waar niemand kan zeggen hoe lang een artiest cancelled is.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.011
6.406
marilyn manson is trouwens ook niet veroordeeld. eigenlijk zou het op dit moment dus niet mogen uitmaken om hem te booken of niet.
Effe nuchter blijven. Een heel kleine minderheid geeft bepaalde feiten aan (zeker met betrekking tot artiesten die wereldbekend zijn, herinner je hoe lang de klootzakkerij van Mark Kozelek werd doodgezwegen), laat staan dat er ook nog 's een proces van komt. Persoonlijk vind ik bijzonder zwaar wegen wanneer meerdere mensen de moed hebben om naar voren te komen om te getuigen over hun soms traumatische (zie Manson) ervaringen met een wereldster. En festivals als concertzalen hebben hier wel degelijk een bepaalde verantwoordelijkheid in om bepaalde artiesten al dan niet te weren, zelfs al is dat zonder veroordeling.
 
12 nov 2016
671
398
mag snoop dogg nog ergens aan de bak komen ?Hij is tenslotte aangeklaagd voor moord. Ik vind niet dat wij de mensen zijn die moeten beslissen hoe lang iemand moet wachten om weer te mogen optreden. Ik bedoel zie naar As I lay dying die op alcatraz stond dit jaar, de zanger had net 6 jaar vast gezeten. als iemand tijd doet en daarna vrij komt kan je zeggen, zijn tijd zit er op, maar bij aanklachten zonder trial zitten we precies in limbo waar niemand kan zeggen hoe lang een artiest cancelled is.
Snoop Dogg was vrijgesproken, dus geen goed voorbeeld.
 
  • Leuk
Waarderingen: Querulante Partij

Gebruikers die dit onderwerp bekijken