Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.165
4.304

Kwam net deze tegen: toch een groot verschil in Nederland.
Deze recensie leest toch heel anders:

 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

Jo &Sky

Playlistbediener
18 mei 2023
26
61

Kwam net deze tegen: toch een groot verschil in Nederland.
Alles op zijn moment maar op RW was de volledige Barn echt wel mee hoor! Toegegeven, enkele nieuwe nummers kregen niet de reactie die ze mogelijk verdienen, maar van een matig of ondermaats optreden was er in Werchter geen sprake. Dikke ambiance, dat wel 😉
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Royke

Dagopener
Sfeerbeheer
2 jul 2018
746
1.260
Zaterdag en zondag houden jullie van mij tegoed (komt morgen!) want mijn laptop is nu leeg 🤣
Goed, morgen is bijna een week later geworden :ROFLMAO:

Zaterdag 1 juli
Zoals je in het vorige verslag kon lezen deze nacht amper geslapen dus op tijd gaan douchen en daarna naar het terrein. Xink gehoord vanaf bij de Jupiler Towers en daar ff het Proximus-petje gescoord. Daarna The Opposites vanaf afstandje gecheckt. Lekker wakker worden, was hierna ook goed wakker haha. Maar kwalitatief goed? Nee, dat zeker niet. Vervolgens ff bij The Slope gezeten en daar ff wat gegeten en Dead Poet Society vanaf afstand gehoord. Ook dit viel tegen... Daarna hadden we om 16.15 uur een mini FL meet-up in de speciaalbierbar bij The Jupiler Towers. Ff lekker pilsie gedronken en vervolgens richting main voor Paolo Nutini. Hier moest ik de tol betalen voor 2u slaap die nacht.. Was helemaal kapot. Dus ff lekker in het gras gelegen en geluisterd. Bij Machine Gun Kelly toch maar ff recht gekomen. Was leuk om te zien! Maar ook weer niet supergoed. Daarna richting Touché Amoré en vanaf hier merkte ik dat de sfeer begon te veranderen. De moshpits waren minder vriendelijk en waren veel harder dan voorheen. Mensen begonnen hier echt te trappen en te slaan.. Sfeer werd wat vijandiger. Heel jammer. En dit verpeste het voor mij een klein beetje maar niet te erg. Want echt genoten van het optreden. Thanks voor de tip weer @Raoul ! Vervolgens Oscar & The Wolf meegepakt, was goed! Lekker sfeertje en lekker genieten. En toen was het tijd voor Muse... Dacht dat ik niet veel van ze kende maar verbaasde mezelf over het aantal nummers wat ik kende. Heb hier echt staan genieten! En de show zat ook heel goed in elkaar. Vervolgens naar de camping en naar de tenten.

Zondag 2 juli
We hadden allemaal gehoopt beter te slapen maar surprise, het was lekker luidruchtig. Dus tot ongeveer 3u buiten bij de tenten gezeten, vervolgens geprobeerd te slapen. En de eerste 2 uur nog oké geslapen aangezien ik ontzettend moe was. Daarna heel slecht geslapen. 5.15 uur al wakker. Toen nog met horten en stoten geslapen. En rond 8u maar eens mijn tent uitgerold. Weer richting het terrein en The Driver Era wel gehoord (ministukje) maar niet gezien. Ff broodje kipkroket gegeten bij de Smaakfabriek en deze was zeer goed. Loïc nog gezien daar. En vervolgens met een maat naar Amenra. Stond totaal niet op mijn planning maar in het weekend toch overgehaald om het een kans te geven. Dat heb ik dus gedaan en heb er toch ruim een half uur gezeten maar toen was ik er wel klaar mee. Dus naar buiten gegaan en naar de rest van mijn groep gegaan die zaten te wachten bij Dermot Kennedy. Daar de eerste 2 nummers van meegepakt en toen was het tijd voor Nova Twins! Hier keek ik zo erg naar uit het hele weekend. 1 van mijn favoriete bands. Ze begonnen en toen dacht ik nog hmm geluid klinkt niet helemaal goed. Maar dit was al vrij snel gefixt. Ze hadden er zin in en het publiek ook. Behalve in de pits. Mensen die verdrukt werden en mensen die echt bang waren die vooraan stonden. Zoals ik de pits bij Nova Twins ken (gezien op Sziget en de Melkweg) zijn ze meestal relatief rustig en vrouwvriendelijk. Dat vond ik dit keer niet. Heb zelf dit keer zelfs een trap tegen mijn neus gekregen (fyi, ik ben 1.90m) en dit was echt bewust in het rond trappen. En als je mijn neus wilt raken moet je toch serieus hoog trappen. Maar goed dat was het enige smetje. Daarna lekker lang gebabbeld en gegeten bij/rondom The Slope en nog even een cocktail daar gehaald bij de FuzeTea bar. Maar gelijk 2 gehaald voor dat FuzeTea hoedje, echt superleuk haha. Lil Nas X van een afstand gezien en heb me best vermaakt vooral vanwege de onderlinge grappen. Hierna met heel veel mensen ff dansen en energie opdoen bij Omdat Het Kan Soundsystem ft. Average Rob. Oh man dit was heerlijk. Echt ff lachen, beuken, genieten en gekke dingen doen met elkaar (oa Raoul op mijn rug). Queens Of The Stone Age, man wat een optreden.... Zo goed, zo strak, zo mooi. Het had alles. En toen kwam voor mij de verrassing van het weekend. Ik had vooraf de Arctic Monkeys neergezet als nou ik zie ze wel als er niks tegen over staat. Vriendin van mij is groot fan van ze dus toch overgehaald om iets meer naar voren te gaan en ze vanaf daar te zien. Man ze waren in vorm. En toen gebeurde er iets waar ik niet op gerekend had. Het lied I wanna be yours werd gespeeld met daar achteraan een stuk Star Treatment. En na afloop van dat lied kreeg ik tranen in mijn ogen. Ontzettend mooi moment.

De week erna dus heel de week Arctic Monkeys geluisterd en inmiddels natuurlijk fan van ze haha. Ook omdat ik erachter wilde komen waar de tranen vandaan kwamen. Inmiddels weet ik waar het vandaan kwam en waardoor het kan.

Kortom! Top weekend gehad met een mooi emotioneel einde! Dank jullie wel allemaal voor dit onvergetelijke avontuur!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.563
11.080
TPD TV video is er!

'Mumford & Sons are actually really fucking good!' Ja.

Oh ja, en vervolgens RHCP gigantisch saai noemen. Die Britten hebben echt geen smaak hè.

En wat een gigantisch vervelend gasten zijn dit ook. Kunnen jullie hier echt van genieten?
 
Laatst bewerkt:

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.839
1.747
'Mumford & Sons are actually really fucking good!' Ja.

Oh ja, en vervolgens RHCP gigantisch saai noemen. Die Britten hebben echt geen smaak hè.
Haha de muziekkeuze van deze gasten is eigenlijk altijd questionable at best. Maken steevast de keuze die ik niet zou maken
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.179
2.996
'Mumford & Sons are actually really fucking good!' Ja.

Oh ja, en vervolgens RHCP gigantisch saai noemen. Die Britten hebben echt geen smaak hè.

En wat een gigantisch vervelend gasten zijn dit ook. Kunnen jullie hier echt van genieten?
Hun muzikale keuzes zijn inderdaad op en top Brits.
Verder heb je gelijk dat ik hun groepje nu niet per se naast mij zou willen hebben tijdens het optreden van mijn favoriete band, echt het stereotype van de irritante Britten in het buitenland.
Maar ik kan wel enorm van hun reportages ja, blijft echt entertainend en altijd fijn om te zien hoe ze de tijd van hun leven hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.956
8.596
TPD TV video is er!

Haha grappig die Muse meltdown waarvan je wist dat die ging komen.

En die run van The 1975, Sam Fender, Stormzy en Mumford die voor de gemiddelde Brit waanzinnig moet zijn. Benieuwd wat die van Stromae hadden gevonden. dan.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.615
862
TPD TV video is er!
Ik kende dit totaal niet en ik weet eigenlijk ook niet waarom ik dit volledig heb uitgekeken.
Maar je blijft wel kijken en wat mij betreft hadden ze de zondag ook nog mogen reviewen (en wie gaat er nu naar f*** Brussel de zaterdag op Werchter!)

Die ene is echt wel de Britse Flor Decleir, misschien dat ik het daardoor interessant vond! 🤪
 
  • Leuk
Waarderingen: Thisso

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.147
1.181
Ik ben bij alle Barn/Klub C- optredens die ik wou zien binnen geraakt. Wel AURORA en Paolo Nutini hiervoor opgeofferd.

Wat mij meer stoorde dan de rode kruizen, was de nieuwe Slope. Veel minder relaxed dan vroeger, hier ook dikwijls druk in de nieuwe opstelling. De helling stond wat mij betreft een stuk te dicht bij het podium, waardoor het publiek ver naar de zijkanten moest uitwijken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.967
542
Grappig hoe ervaringen verschillen. Ik vond de Slope echt zoveel beter dan vorige jaren. Heb daar veel meer tijd doorgebracht dan voorheen. Mooi dat de helling nu een soort tribune was, vanwaar je mooi het podium en de moshpits kon aanschouwen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jo &Sky

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.546
4.450
Grappig hoe ervaringen verschillen. Ik vond de Slope echt zoveel beter dan vorige jaren. Heb daar veel meer tijd doorgebracht dan voorheen. Mooi dat de helling nu een soort tribune was, vanwaar je mooi het podium en de moshpits kon aanschouwen.
Het was inderdaad veel beter dan vorige jaren. Er is de hele dag door veel meer sfeer, omdat het nu wat meer losgekoppeld is van de eetstanden. Ze moeten die helling gewoon wat verder naar achter plaatsen, want er stond idd echt giga veel volk langs de zijkanten bij bijna alle concerten
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.956
8.596
En stond dat wijnbar gebiedje daar vorig jaar ook al rond de Slope? Want dat vond ik ook wel een fijne aanwinst. Je kon er fijn zitten en soms was het er zelfs niet te druk.
 

Jo &Sky

Playlistbediener
18 mei 2023
26
61
Echt wel indrukwekkend hé! Mensen staan meestal niet stil bij wat er achter de schermen (in dit geval "voor") van zo'n festival komt kijken...
 
  • Leuk
Waarderingen: TNFke

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.956
8.596
Achteraf bekeken valt het mij toch op hoeveel hype er is voor Blur hoor.

Lokerse op een dinsdagavond al even stijf uitverkocht, ondertussen heel veel vraag naar op TS (zo’n 2000 zoekenden), enorm veel media coverage, alweer de derde week bovenaan de Afrekening….

Blijf me niet van de indruk ontdoen dat deze band nogal onderschat werd door de organisatie.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.956
8.596
Recensies Ziggo waren vrij ondermaats dus RW heeft er niet heel veel aan gemist.
Recensies over deze tour zijn vooral laaiend hoor, globaal gezien (hier op het forum ook toch?) dus kijk extra hard uit naar dinsdag. Kan me eigenlijk geen concert (in jaren) herinneren waarnaar ik zo als een klein kind aftel.

Denk dat Blur in de plek van dat snoozefeestje van Arctic Monkeys een knallendere afsluiter was geweest in ieder geval. Maar vooral: dat had ook gewoon meer dan prima verkocht blijkbaar. AM in een zaal zoals de Ziggo is ook een plus.
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight en Timmetje

Gebruikers die dit onderwerp bekijken