Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Ward0210

Nieuw lid
16 nov 2022
1
0
Weet iemand eigenlijk de reden waarom werchter ervoor kiest om hun beide tenten te sluiten en te werken met het “rode kruisen” systeem ipv deze aan de voorkant te openen zoals op oa pinkpop?
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.151
5.454
Weet iemand eigenlijk de reden waarom werchter ervoor kiest om hun beide tenten te sluiten en te werken met het “rode kruisen” systeem ipv deze aan de voorkant te openen zoals op oa pinkpop?
Ja dat is geen hogere wiskunde. Is een zuiver crowd control beleid. Acts worden geboekt met de garantie dat je 2 tenten krijgt die een normale concertervaring benaderen.
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
914
941
Zal vermoedelijk vooral met brandveiligheid te maken hebben. Dat ze van de brandweer niet meer mensen mogen binnenlaten in die tenten dan er op een redelijke termijn via de nooduitgangen uit kan.
 
12 nov 2016
655
392
Rosalia. Dat wordt de David Byrne achtige show waar mensen nog jaren over napraten hoe legendarisch het was. De volgende keer sluit ze de main ook gewoon af dus nog even ervan profiteren om hier bij te zijn.
Dan moet ze wel in het Engels gaan zingen en nog meer hits scoren. Maar op Primavera Sound was haar show helemaal toppie.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.155
4.278
Rosalia. Dat wordt de David Byrne achtige show waar mensen nog jaren over napraten hoe legendarisch het was. De volgende keer sluit ze de main ook gewoon af dus nog even ervan profiteren om hier bij te zijn.
Dat laatste betwijfel ik dan weer. Maar we zullen zien.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.756
3.696
Ik denk ik probeer het nog eens op een warme zwoele avond, maar dat wobbel wobbel, chicken teriyaki, bizcochito.. de nekharen gaan bij mij overeind staan maar goed. Ieder zijn ding, ook ik kan me moeilijk voorstellen dat dit ooit een Werchter of Pinkpop af gaat sluiten, maar mocht het zou zijn dan hoop ik op een goed alternatief (in The Barn). Qotsa ofzo ;)
Desalniettemin veel plezier allemaal bij die show want het moet echt goed zijn als je er van houdt!
 
  • Leuk
Waarderingen: Greyhound en Timmetje

pigital

Dagopener
15 okt 2018
709
631
Zijn jullie er al uit? QOTSA of Rosalia? Van Rosalia ken maar een paar van haar nummers (dankzij mijn dochters). En zou het thuis niet snel opzetten. Maar wat een stem en wat een show....
ik ben mogelijks de enige maar heb maar matige interesse in allebei.

Rosalia vorige keer gezien en vond dat goed maar tegelijkertijd mweh gevoel bij. Heb daar meer gimmick gevoel bij dan toekomstige headliner.

Maar aangezien ik me graag laat verrassen ga ik toch naar Rosalia en geef ik haar met plezier een tweede kans!

Tegelijkertijd is het ook al zondagavond en kan het gerust zijn dat we gewoon ons ergens neerploffen aan een van de twee en vervolgens AM om de beentjes wat rust te gunnen voor de laatste Hive party.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.140
1.566
Dan moet ze wel in het Engels gaan zingen en nog meer hits scoren. Maar op Primavera Sound was haar show helemaal toppie.

Waarom zou Rosalia in het Engels moeten gaan om een mainstage headliner te worden? Net het Spaanstalige geeft haar die eigenheid, het zit ingebakken in de dna van haar muziek. Laat haar dus maar lekker in español verder gaan.

Stromae bewees met uitverkochte shows in Madison Square Garden en sets op Coachella en Sziget dat je heus niet in het Engels hoeft op te treden om uit te treden tot wereldwijd fenomeen. Hell, zelfs Rammstein deed het jaren eerder al.

Dus..Rosalia binnen een jaar of drie headliner op main? Laat maar komen.

Bij mij gaat de keuze tussen Queens en Rosalia echt de meest hartverscheurende van het weekend worden. Ik ben er echt nog niet uit en veel zal afhangen van de setlist en reacties op het optreden van Homme en co op Pinkpop denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: elo
12 nov 2016
655
392
Waarom zou Rosalia in het Engels moeten gaan om een mainstage headliner te worden? Net het Spaanstalige geeft haar die eigenheid, het zit ingebakken in de dna van haar muziek. Laat haar dus maar lekker in español verder gaan.

Stromae bewees met uitverkochte shows in Madison Square Garden en sets op Coachella en Sziget dat je heus niet in het Engels hoeft op te treden om uit te treden tot wereldwijd fenomeen. Hell, zelfs Rammstein deed het jaren eerder al.

Dus..Rosalia binnen een jaar of drie headliner op main? Laat maar komen.

Bij mij gaat de keuze tussen Queens en Rosalia echt de meest hartverscheurende van het weekend worden. Ik ben er echt nog niet uit en veel zal afhangen van de setlist en reacties op het optreden van Homme en co op Pinkpop denk ik.
Ik moet de eerste volledig Spaanstalige headliner op een festival als Werchter nog zien, maar hopelijk heb ik ongelijk.
 

YR71

Campingartiest
20 feb 2023
53
24
Ik kies voor QOTSA waarschijnlijk omdat ik ze nog niet heb gezien en wel echt fan ben van hun muziek. Rosalia zal ik nog genoeg kans hebben om te zien.
 

YR71

Campingartiest
20 feb 2023
53
24
Ik vind de camping forum niet emer dus zal ik het hier vragen: hoe vroeg moet je zijn voor the Hive om wel ergens goed met je groep te zitten maar niet helemaal vooraan waardoor iedereen langs je moet gaan voor het festival te bereiken?
 

LIBOH

Randprogramma
26 jan 2023
236
143
Overigens snap ik je gevoel wel eloelo. Als mensen moeten kiezen tussen Depeche Mode en een k-pop/j-pop computerspel act en dan blind voor die laatste gaan... Tja. Maar goed, voor ieder wat wils dan maar.
In dit geval is Qotsa Depeche Mode en Rosalia een k-pop/j-pop act neem ik aan. Met nummers als Hentai en Chicken Teriyaki. 😉🤣
 

festirock

Support act
1 dec 2015
839
565
Rosalia. Dat wordt de David Byrne achtige show waar mensen nog jaren over napraten hoe legendarisch het was. De volgende keer sluit ze de main ook gewoon af dus nog even ervan profiteren om hier bij te zijn.
Headliner op main? Denk k niet. Eventueel een sub op boutique met Taylor Swift als headliner.
 
  • Leuk
Waarderingen: musicislife

Gebruikers die dit onderwerp bekijken