Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
993
250
Vroeger was de 'tent' open, de Marquee... en ik moet zeggen, de geluidskwaliteit in De Barn en in de KluB-C zijn stukken beter dan toen het geval was. Of dit de vooruitgang van de techniek is, of groot stuk resultaat doordat het een gesloten tent is weet ik niet. Maar als dit het laatste is, laat ze dan maar gesloten!
Dat die tenten (klub C nu nog) "gesloten" zijn heeft andere redenen
 

Greyhound

Gouden Tip
9 jun 2021
329
369
Vroeger was de 'tent' open, de Marquee... en ik moet zeggen, de geluidskwaliteit in De Barn en in de KluB-C zijn stukken beter dan toen het geval was. Of dit de vooruitgang van de techniek is, of groot stuk resultaat doordat het een gesloten tent is weet ik niet. Maar als dit het laatste is, laat ze dan maar gesloten!
Aan die geluidskwaliteit heb je weinig als je voor een rood kruis staat. ;)
 

fatefearfighter

Playlistbediener
18 mei 2023
42
76
Ik heb daar persoonlijk nog niet zoveel last van gehad. Het zou misschien al helpen als er in de RW-app bij de tenten een indicatie van de huidige bezetting zou staan.

Dan weet je of het de moeite is om een hele wei over te steken, of niet.

Toen ik onlangs in de Efteling was kon ik netjes per attractie op de kaart in de efteling app zien hoe lang de wachtrij is per attractie. Dan moet dat hier toch ook kunnen. Maar ik heb een beetje de hoop opgegeven dat ze de app ooit nog gaan voorzien van features die ons leven makkelijker zouden maken. Zoals bijvoorbeeld zoom-functionaliteit op de Timetable, zodat alles (minstens in de breedte) op m'n scherm past.
 

Bijlagen

  • indicator.png
    indicator.png
    12 KB · Weergaven: 26
  • Leuk
Waarderingen: JorttB, Paddy en pigital

reaper

Support act
26 okt 2015
1.063
902
En dan is er ook nog een verborgen 'speakeasy' micro-discotheek op het festivalterrein; blijkbaar iets dat héél veel mensen dus effectief niet weten. Het zit redelijk goed verborgen, maar mits wat aandacht zou je het moeten kunnen vinden. Ik ga niet verklappen waar je moet zoeken, het is leuker als je het zelf ontdekt. Deel van de fun. Het is -uiteraard- een sponsor/partner gimmick, maar wel eens leuk om te bezoeken.
Sinds 2009 aanwezig. Wist ik niet
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
890
871
Niets lijkt op Stromae !

Placebo is bekend, mainstream, ze hebben hits en ze zijn nog "beschikbaar". Ik weet niet of ze bij Rock Werchter op veel meer moeten hopen dan dat.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en festirock

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.123
1.530
Duidelijk wel. Als ze morgen niet wat komen, gaan er velen gewoon flippen denk ik. Het mag ook wel echt gaan gebeuren nu, met minder dan een maand te gaan.

Placebo heeft idd de hits, maar speelt ze tegenwoordig niet meer.
 

fatefearfighter

Playlistbediener
18 mei 2023
42
76
Stormzy... het zal wel aan mij (en al m'n vrienden die naar Werchter gaan) liggen... maar voor ons is dat dus echt geen main-stage materiaal, laat staan zo laat op de avond.

Is Guns n' Roses al genoemd?
Of Skrillex?


Of Goldband aantrekken voor de spot van Sam Fender, en deze naar de headliner plek pompen?
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
707
629
Stormzy... het zal wel aan mij (en al m'n vrienden die naar Werchter gaan) liggen... maar voor ons is dat dus echt geen main-stage materiaal, laat staan zo laat op de avond.

Is Guns n' Roses al genoemd?
Of Skrillex?


Of Goldband aantrekken voor de spot van Sam Fender, en deze naar de headliner plek pompen?
Het is niet omdat Stormzy je smaak niet is dat deze daar niet gewoon op zijn plek staat ;-) wij hebben er ook niet direct iets mee, maar ergens lager of anders gaat die mens nooit meer spelen.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Placebo

















Stromae
(Zo ver staan die namen van elkaar)
Blijf maar denken dat de vervanger uit dezelfde straat zal komen. Het is pakken wat beschikbaar is en dan alleen maar hopen voor de houders van dagtickets dat het uit hetzelfde straatje komt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

fatefearfighter

Playlistbediener
18 mei 2023
42
76
Het is niet omdat Stormzy je smaak niet is dat deze daar niet gewoon op zijn plek staat ;-) wij hebben er ook niet direct iets mee, maar ergens lager of anders gaat die mens nooit meer spelen.
jaja, dat begrijp ik zeker, over smaken en kleuren valt niet te twisten. Ik hou er net van dat er een grote waaier aan genres te zien is. Voor ieders wat wils, en voor ieders wat te ontdekken.

maar vraag me wel hardop af of het een goede match is met het mainstream RW-publiek ...
- Zit een gemiddeld combi-ticketter daar massaal op te wachten?
- Zijn mensen die een dagticket hadden omwille van Stromae ook wild te maken voor Stormzy?
- Of trekt Stormzy op zichzelf ook al een mooie schare fans die specifiek voor hem een dagticket kopen?

Ik heb daar geen zicht op eerlijk gezegd, ik kan het niet goed plaatsen. Misschien ben ik daar fout in maar ik heb ergens de vrees dat het een buzz-kill wordt voor een nu reeds onthoofde festivaldag...
 

bhu79

Playlistbediener
4 dec 2019
8
2
Vreemd gesprek zojuist op StuBru:
Een luisteraar won tickets voor Rock am Ring en Foo Fighters en ze was bereid om haar examens hiervoor te laten vallen.

Eva De Roo haar antwoord: Ik zou nog even wachten tot morgen voor die beslissing te nemen. Dan wordt het duidelijk tijdens de ochtendshow.
Eva erna: Maar ik heb niets gezegd ...

Zou het? :)
 
  • Leuk
Waarderingen: pigital

Gebruikers die dit onderwerp bekijken