Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
567
532
Waarom is er met de aankondiging van MGK zoveel commentaar geweest eigenlijk? De muziek is natuurlijk een beetje bubblegum punk maar het is toch best vermakelijk? De Yungblud van deze editie lijkt me (hoewel Yungblud nog wel een positie lager stond).

Ik heb er eigenlijk behoorlijk veel zin in. Het rijtje Machine Gun Kelly - Touche Amore - Oscar and the Wolf (hoe meer ik het luister hoe meer ik het begin te waarderen) - The Murder Capital - Muse.

Dus zo is voor mij het juist het begin van een erg mooie avond.

Ben benieuwd waarom MGK zo gebashed wordt hier.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.154
2.398
Waarom is er met de aankondiging van MGK zoveel commentaar geweest eigenlijk? De muziek is natuurlijk een beetje bubblegum punk maar het is toch best vermakelijk? De Yungblud van deze editie lijkt me (hoewel Yungblud nog wel een positie lager stond).

Ik heb er eigenlijk behoorlijk veel zin in. Het rijtje Machine Gun Kelly - Touche Amore - Oscar and the Wolf (hoe meer ik het luister hoe meer ik het begin te waarderen) - The Murder Capital - Muse.

Dus zo is voor mij het juist het begin van een erg mooie avond.

Ben benieuwd waarom MGK zo gebashed wordt hier.
Ik merk vaak dat dingen die nieuw zijn toch met een kritische blik worden bekeken hier. En dat is ook wel logisch en mag ook.

Ik zelf heb Machine Gun Kelly in 2017 op Pinkpop gezien in de middag en vond het vreselijk. Heb nu wat live optredens via YouTube bekeken en het is toch beter geworden hoor… zeker even checken lijkt me!
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
567
532
Je geeft zelf het antwoord toch eigenlijk al?
Nee hoor. Ik begrijp dat mensen het misschien te kitscherige punk kunnen vinden. Maar de reacties waren hier echt niet mals met de aankondiging.

Neem bijvoorbeeld pagina 362 van dit draadje.

Het is niet de beste naam van de dag, maar het is ook echt niet zo slecht als mensen hier pretenderen.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.175
2.996
Als er een aankondiging hier 'gebashed' wordt, is het meestal omdat de meesten de muziek gewoon kut vinden, niet meer of niet minder.
Ik denk niet dat iemand hier ooit heeft gezegd dat zijn spot op Werchter niet terecht is ofzo.
En het heeft al zeker niets met nieuwigheid te maken want MGK is al meer dan 10 jaar bezig en er worden hier juist vaak heel recente namen geopperd.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Het gaat mij ook vooral om de geschiedenis erachter. Als rapper stond hij in 2017 ergens onderaan de affiche. Beslist nu om mee de op kar van de poppunk-revival te springen om zijn carriere nieuw leven in te blazen. Laat enkele ghostwriters die hele plaat schrijven en krijgt vervolgens endorsement van Travis Barker. En ineens is dat dan een main stage sub?

Ik heb verder ook weinig met poppunk. Maar bij een Sum 41 of Blink 182 kan ik plaatsen waarom die hoge spots op festivalaffiches krijgen. Bij MGK komt vooral de term "industry plant" in gedachten.
 

Chiefs

Gouden Tip
25 nov 2021
294
386
Vandaag werd Werchter Boutique opgehangen. ;)

350368789_1301300300799512_1161554156138081924_n.jpg
350181003_1418855652299225_6824609476201547119_n.jpg


350355444_685298040072436_8181428825284651159_n.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Joe, NiekBBQ en Jopie27

festirock

Support act
1 dec 2015
841
567
Waarom is er met de aankondiging van MGK zoveel commentaar geweest eigenlijk? De muziek is natuurlijk een beetje bubblegum punk maar het is toch best vermakelijk? De Yungblud van deze editie lijkt me (hoewel Yungblud nog wel een positie lager stond).

Ik heb er eigenlijk behoorlijk veel zin in. Het rijtje Machine Gun Kelly - Touche Amore - Oscar and the Wolf (hoe meer ik het luister hoe meer ik het begin te waarderen) - The Murder Capital - Muse.

Dus zo is voor mij het juist het begin van een erg mooie avond.

Ben benieuwd waarom MGK zo gebashed wordt hier.
Smaken verschillen, gelukkig maar.
Heeft wat mij betreft niets met "niew zijn" te maken. Zoals je zelf zegt , bubble punk. De punk is net zoals zn persoon heel erg fake. Zag hem ook eerder op pinkpop en wijselijk de andere kant opgegaan.
Vind het zelf toch 1 van de mindere namen die dag en zeker op zo n spot.
Maar ongetwijfeld zijn er mensen die het wel leuk vinden , daarom zijn er nog 3 andere podia 😉
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
567
532
Smaken verschillen, gelukkig maar.
Heeft wat mij betreft niets met "niew zijn" te maken. Zoals je zelf zegt , bubble punk. De punk is net zoals zn persoon heel erg fake. Zag hem ook eerder op pinkpop en wijselijk de andere kant opgegaan.
Vind het zelf toch 1 van de mindere namen die dag en zeker op zo n spot.
Maar ongetwijfeld zijn er mensen die het wel leuk vinden , daarom zijn er nog 3 andere podia 😉

Ben het wel met je eens hoor. Het is een soort "typetje" en voor een uurtje vind ik dat best geinig. Zou zelf alleen nooit naar een solo show van hem gaan. Vind wel dat ze hem met 1,25 uur nét teveel tijd geven.

Maar er bestaat uiteraard kans dat ik uiteindelijk naar Dope Lemon ga, wat veel meer met échte muziek te maken heeft.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken