Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Aaran
  • Startdatum Startdatum
Opmerkelijk: op de site van TicketMaster België staan bepaalde RW artiesten, zoals Rosalia, geadverteerd, alsof het lijkt dat ze een eigen concert komen spelen.
Klik je door kom je gewoon op de ticketverkoop van Werchter terecht.

Zou de ticketverkoop dan toch ergens wat slabakken dat ze op deze manier moeten publiciteit maken?
Vroeger nooit zo gezien...
Bij andere festivals / concerten ook zo gezien. Denk dat het gewoon een nieuwe manier van marketing is.

Bij mij advertentie van FFDP en dan word je doorgelinkt naar het concert van Metallica (met FFDP in het voorprogramma).

Opmerkelijk: op de site van TicketMaster België staan bepaalde RW artiesten, zoals Rosalia, geadverteerd, alsof het lijkt dat ze een eigen concert komen spelen.

Zou de ticketverkoop dan toch ergens wat slabakken dat ze op deze manier moeten publiciteit maken?
In 2016 heb ik dat ook moeten doen bij Ticketmaster voor bepaalde festivals, daar zit inderdaad een bepaalde strategie achter.

Lijkt me op zich wel een vrij redelijke tactiek van adverteren om mensen die niet per se geinterreseerd zijn in Rock Werchter toch naar de festivalweide te trekken.

Zondag is ook enorm gevuld met grote namen, waarschijnlijk omdat er die dag een pak minder concurrentie is.
Ja, is echt de som der delen daar. Niet die ene grote naam die het allemaal doet. Heb ik toch het liefst, zoals je weet. ;-) Rosalia en QOTSA zijn toch wel de hoofdtrekkers hier voor mij.

• Leuk
Waarderingen: Everyknight
Ja, is echt de som der delen daar. Niet die ene grote naam die het allemaal doet. Heb ik toch het liefst, zoals je weet. ;-) Rosalia en QOTSA zijn toch wel de hoofdtrekkers hier voor mij.
Ik vind het een heel gelijkaardige zondag zoals in 2018. Behalve dan die Jacob Collier haha.

• Leuk
Waarderingen: mattman
De vrijdag zal dan wellicht ook snel volgen.

Het zal er weer aangenaam druk worden.

De vrijdag zal dan wellicht ook snel volgen.

Het zal er weer aangenaam druk worden.
Hopelijk. Vorige keer, in 2019, vond ik de zaterdag onaangenaam druk eigenlijk. Te veel volk op een te klein terrein.

Klopt, volk dat dan steevast aan bepaalde stages blijft hangen. Zaterdag heeft altijd wel meer van dat dekentjes volk ook.

Dekentjes volk, ik blijf het een schitterende term vinden. Nu moet ik toegeven dat op zaterdag het beste van mij ook van af is. Desondanks vind ik op zondag altijd nieuwe energie om er die laatste dag nog een lap op te geven.

Toen was het nog niet eens uitverkocht toch? Vorig jaar was op sommige momenten echt verschrikkelijk
Voelde het vorig jaar nog drukker aan dan in 2019? Want vond dat toen de absolute limiet wel overschreden was. Die capaciteit mag echt een beetje teruggedchroefd worden.

Helaas lastig te combineren, vrees ik. Of niet?
Hopelijk na QOTSA nog snel naar de Barn voor Rosalia. AM een stuk missen boeit me een pak minder.

Blijf het jammer vinden dat Rosalia hier niet die subplek op de main kreeg. Had ze perfect aangekund. Vrees ook dat haar show het beter zal doen bij niet-fans dan Lil Nas X.

Users who are viewing this thread